Begin maart start GVB in Amsterdam met een nieuwe arbeidsmarktcampagne.
Doel is om betere bekendheid en een beter werkgeversimago te krijgen onder vooral de hoger opgeleiden en hen te verleiden zich te verdiepen in de mogelijkheden bij het GVB, vertelt Lonneke Burghart, die vanuit de afdeling Werving & Selectie de nieuwe campagne initieerde.
Het GVB heeft volgens haar de ambitie bij de top-5 van aantrekkelijkste werkgevers in Amsterdam te horen. ‘Daarnaast willen we in de ogen van reizigers de beste vervoerder van Nederland worden. Om deze doelen te realiseren zijn goede mensen nodig, niet alleen rijdend en technisch personeel maar juist ook mensen in ondersteunende functies zoals ict, staf en vervoer en techniek.’
Het GVB is volgens Burghart de afgelopen jaren niet goed zichtbaar geweest als werkgever. ‘Veel (latent) werkzoekenden hebben daardoor geen idee hoe leuk en interessant werken bij GVB is. We zijn een ambitieuze, maatschappelijk betrokken werkgever die zich niet alleen bezighoudt met vervoer, maar ook met service, veiligheid, stationsontwikkeling, enzovoort. De campagne is er dus primair op gericht ons imago als werkgever te verbeteren. Daarbij zetten we de reiziger centraal, geheel volgens de filosofie van onze nieuwe visie GVB Next. De boodschap is: dit is onze ambitie voor de reiziger, wil jij dat samen met ons realiseren, jíj brengt ons verder.’
Langdurig
De campagne is speciaal ontworpen om langdurig door te kunnen lopen, vertelt Marlien Scheffer, hoofd communicatie. ‘We steken nu in op dynamische reisinformatie, stationsontwikkeling en sneller vervoer – zaken waar we ook echt mee bezig zijn. Als er over een tijdje nieuwe projecten zijn, kunnen we die heel makkelijk doorvertalen naar nieuwe campagne-uitingen.’ Overigens wordt wel getest of de campagne het gewenste effect heeft. ‘Bij de start meten we hoe mensen aankijken tegen GVB als werkgever, na drie maanden gebeurt dat nog een keer.’