Na Defensie heeft ook Grolsch deze week een nieuwe recruitmentsite gelanceerd. Met deze site wil Grolsch potentiële medewerkers en geïnteresseerden een goed beeld geven als werkgever. Ook Grolsch heeft gekozen voor een responsive design waarbij de recruitmentsite op ieder device goed te bekijken is.
Ervaring
Werkenbijgrolsch.nl biedt onder meer informatie over de verschillende vakgebieden binnen de brouwerij, opleidings- en ontwikkelingsmogelijkheden, stage & afstuderen en uiteraard een overzicht van de openstaande vacatures. Daarnaast zijn verschillende medewerkers aan het woord. Zij vertellen over hun werk, hun functie en hoe zij het werken bij Grolsch ervaren. Op die manier biedt de website een kijkje achter de schermen bij de brouwerij en worden de bezoekers van de site enthousiast gemaakt voor een carrière bij Grolsch.
Responsive design
De recruitmentsite van Grolsch is responsive en is daardoor goed te bekijken met smartphone en tablet. Met een smartphone zijn teksten echter wel klein en moet je inzoomen om het goed te kunnen lezen. En wat verder opvalt is dat het hele menu zichtbaar is (onder elkaar) en je dus altijd moet scrollen met een smartphone wil je content bekijken.
Vacatures via social media
Met de pay-off ‘Grolsch past bij talent. Pas jij bij Grolsch?’ wil Grolsch neerzetten waar ze als werkgever voor staat en naar wie ze op zoek is. De wervingsactiviteiten van Grolsch beperken zich dan ook niet uitsluitend tot de nieuwe website. Onder de noemer ‘Werken bij Grolsch’ worden via LinkedIn, Facebook en Twitter ook actief vacatures gedeeld. Geïnteresseerden kunnen op die manier eenvoudig op de hoogte blijven van nieuwe vacatures, stage- en afstudeerplekken, eventuele wervingscampagnes en relevant bedrijfsnieuws.
Meer lezen?
In Werf& De kandidaat vind je een uitgebreid artikel over de candidate experience bij SABMiller, het moederbedrijf van Grolsch. Daarnaast lees je over hoe je een recruitmentsite maakt die op smartphone en tablet ook goed leesbaar is en hoe jij als werkgever of recruiter van solliciteren een feestje kunt maken. Met o.a. aandacht voor de kunst van het afwijzen, veel interviews en best practices. Ook deze nieuwste Werf& ontvangen? Bestel hem in de shop of neem een abonnement.