Gem. leestijd < 1 minuut  405x gelezen

Toenemende vraag leidt tot twee nieuwe schrijftrainingen

Toenemende vraag leidt tot twee nieuwe schrijftrainingen

Omdat de vraag in de markt naar goede vacatureteksten sterk toeneemt, heeft tekstbureau Voor Tekst twee nieuwe schrijftrainingen aan het aanbod toegevoegd.

Het gaat om de schrijftrainingen ‘Webteksten voor je Werkenbij-site’ en ‘Webteksten voor je Recruitmentsite’.

Teksten laten te wensen over

nicol tadema schrijven webteksten schrijftrainingen‘Binnen recruitment wordt er van alles in het werk gesteld om talent te werven’, zegt initiatiefneemster Nicol Tadema (foto). ‘Vacatures op vacaturebanken, grootse on- en offline wervingscampagnes, social media… Alle kliks komen vervolgens uit op één plek: de wervingssite. Die ziet er meestal wel gelikt uit en de techniek werkt feilloos, maar de teksten laten nog wel eens te wensen over.’

Steeds vaker vragen

‘Steeds vaker krijg ik vragen over de teksten voor wervingssites’, aldus Tadema. ‘Dat zijn de meest uiteenlopende vragen, zoals over de tone-of-voice of over welke aanspreekvorm je moet gebruiken: je of u. Ook meer technische vragen, bijvoorbeeld over het optimaliseren voor zoekmachines, komen geregeld voorbij.’

Twee nieuwe trainingen

Reden voor haar om twee nieuwe schrijftrainingen te ontwikkelen die op dergelijke vragen antwoord moeten geven. Eén training spitst zich toe op het schrijven van webteksten voor Werkenbij-sites, de andere is speciaal voor recruitmentsites. Tadema: ‘De insteek en doelgroepen van een wervingssite voor een corporate en voor een bureau zijn totaal anders. Dit vraagt om een andere benadering en dus ook om net even andere trainingsonderwerpen.’

 

 

  • Leave behind a comment

Onze partners Bekijk alle partners