
De overname markeert een nieuwe groeifase voor de platforms, die gezamenlijk meer dan 20.000 gebruikers tellen. GetJobsDone werd in 2020 opgericht door Darryl Hopman, (neef) Joost Hopman en Jacky Fakkeldij. Wat begon als een kleinschalig project groeide in korte tijd uit tot een succesvolle reeks platforms die de samenwerking tussen professionals en opdrachtgevers stroomlijnen. Het platform werd in 2021 bekroond als publiekswinnaar van de Sprout 25 onder 25-prijs en stond in 2023 nog in de SaaS Top 100 van MT/Sprout.
‘We hebben altijd gezegd dat we openstonden voor een overname, mits de juiste partij zich zou aandienen.’
Het jaar 2024 bleek een moment van reflectie voor de oprichters. ‘We kwamen erachter dat we fouten hadden gemaakt en beseften dat we terug moesten naar waar we goed in zijn: het verbinden van young professionals via sterke en efficiënte platforms’, aldus Joost Hopman. ‘We hebben altijd gezegd dat we openstonden voor een overname, mits de juiste partij zich zou aandienen. Strategisch investeerder Astuto Group herkent de waarde van wat we hebben opgebouwd en biedt de expertise en middelen om onze platforms verder te laten groeien, zonder dat onze klanten, partners en gebruikers hun vertrouwde ervaring verliezen.’
Blijft betrokken
Na de overname blijft Joost Hopman nog betrokken bij de verschillende labels en zal hij samen met Tom Maarsman en Klaas Kornelis de Boer werken aan verdere uitbreiding en innovatie van het digitale platform dat professionals en opdrachtgevers op een efficiënte en transparante manier met elkaar verbindt, door middel van slimme matching en gebruiksvriendelijke functionaliteiten.
‘We hebben de afgelopen jaren veel geleerd. Vallen en opstaan.’
Vorig jaar deed Hopman nog ‘een openbare biecht’ als ondernemer. Hij vertelde toen: ‘We hebben de afgelopen jaren veel geleerd. Vallen en opstaan. Met als dieptepunt afgelopen jaar, waarbij we ons product dusdanig hebben veranderd dat alles wegviel: ons goed lopende platform met zijn vele gebruikers. Mijn compagnons en ik willen hier open over zijn, omdat we andere ondernemers willen behoeden voor dezelfde fout: verveeld raken van je eigen product, dus dan maar obsessief doorontwikkelen. Totdat het product – dat ooit zo goed werkte – opeens niet meer werkt.’
Lees ook