Nooit eerder in de geschiedenis telden de ruim 350 gemeentes in Nederland zoveel vacatures als in het afgelopen kwartaal: 1 op ongeveer elke 35 ambtenaren. En dat speelt dus bijvoorbeeld ook in de gemeente Vlissingen, die daarom een speciale arbeidsmarktcampagne hiervoor heeft opgezet, onder de noemer: ‘Vlissingen zoekt nieuwe collega’s.’
De gemeente heeft daarbij ‘karakter’ als uitgangspunt en bindend element genomen. Vlissingen staat namelijk voor een aantal grote klussen die vragen om ‘aanpakkers met Vlissings karakter’, aldus gemeentesecretaris Martin van Vliet, hoogste leidinggevende van de ongeveer 350 ambtenaren tellende gemeente. En het zijn nogal karakters die Vlissingen op dit moment al in huis heeft, zo laat de campagne zien: maritiem, ongepolijst, creatief, no-nonsense, kleurrijk en internationaal.
Het zijn nogal karakters die Vlissingen al in huis heeft: maritiem, ongepolijst, creatief, no-nonsense, kleurrijk en internationaal.
De gemeente Vlissingen telt zo’n 44.000 inwoners. Op de luchtfoto op de werkenbij-pagina ziet het Zeeuwse stadje er bijna mediterraan uit. ‘Wie bij de gemeente Vlissingen werkt, gaat onderdeel uitmaken van de stad’, zo belooft de campagne. ‘De persoonlijke contacten met inwoners en hun verhalen maken het boeiend om extra je best te doen.’
Kleurrijke teamleider
Op de werkenbij-pagina zijn zes verhalen van huidige medewerkers te lezen. Van de ongepolijste boomverzorger Sebastiaan tot de creatieve communicatieadviseur Jessica, en van kleurrijke teamleider Stadsbeheer Claudia tot de internationale frontofficemedewerker Chelsea. Samen moeten ze het dynamische en veelzijdige karakter van de gemeente weerspiegelen. De campagne is gemaakt door Square Fruit Media, een bureau uit die andere Zeeuwse ‘grote stad’: Middelburg.
‘Door de unieke ligging aan de Westerschelde heeft Vlissingen goud in handen’, meldt de site verder. ‘Talloze zeeschepen varen vlak langs de boulevards. Zij laden en lossen hun goederen in de havens van het internationale havengebied North Sea Port, waaronder die van Vlissingen. Het zoute water is niet alleen een deel van de gemeente, het stroomt als het ware ook door de aderen van haar inwoners.’
Meer campagnes
- Campagne van de week: waarom het CBS juist hobby’s centraal stelt in zijn werving
- Dit waren de mooiste campagnes van 2020
- Alle campagnes van de week
Ook in ‘Campagne van de week’?
Wil je jouw wervingscampagne hier ook onder de aandacht brengen? Mail dan kort wat achtergronden, doelstellingen en beeldmateriaal. En wie weet vind je hier dan straks ook jouw inspanningen terug.