Gem. leestijd 2 min  2495x gelezen

Gemeente selecteert volgens concept The Voice

Gemeente selecteert volgens concept The Voice

Gemeente selecteert volgens concept The VoiceDe gemeente Hollands Kroon, in de kop van Noord-Holland,selecteert trainees via dezelfde manier als het tv-programma ‘The Voice of Holland’. Kandidaten moeten een presentatie houden voor de directie van de gemeente. Talpa heeft 8 januari akkoord gegeven voor het initiatief, mits het logo wordt aangepast.

Omdraaiende stoelen

Kandidaten geven een presentatie en kijken naar de ruggen van de directeuren die op grote rode stoelen zitten. Wanneer een van de directieleden is overtuigd, draait hij om en mag de kandidaat door naar de volgende ronde. Net als bij ‘The Voice of Holland’ is er ook publiek aanwezig bij de presentatie. Bijna 200 afgestudeerden hebben zich aangemeld voor een traineeship. Daarvan blijven er zes over die bij de gemeente aan de slag mogen gaan. Het decor waarin de presentatie gebeurt, is nagenoeg hetzelfde als die van ‘The Voice’, alleen heet het nu: De Stem van Hollandse Kroon.

Gemeente selecteert volgens concept The Voice

Inbreuk

Talpa, de producent achter het programma ‘The Voice of Holland’, gaat de gemeente erop wijzen dat “inbreuk op de auteursrechtelijk beschermde huisstijl (m.n. het logo) niet onweersproken kan worden gelaten”.

Toevoeging 8 januari 2013

De gemeente Hollands Kroon mag doorgaan met het werven van personeel op de manier van The Voice of Holland. De producent van het tv-programma, Talpa, heeft daarvoor toestemming gegeven. Volgens een woordvoerder mag de gemeente daarmee doorgaan van Talpa, mits er geen gebruik meer wordt gemaakt van het beeldmerk van het tv-programma. Hollands Kroon heeft nu het logo en de huisstijl van ‘The Voice’ die werden gebruikt op folders en op de website weggehaald. Daarvoor in de plaats is nu het gemeentelogo te zien met een microfoon erdoor.

Media

Met het initiatief heeft de gemeente in ieder geval ook bereikt dat de media er aandacht voor heeft. Zie hier de reportage die RTV Noord-Holland half december schoot. En hier de radioreportage op 3FM.

Martijn Hemminga

Ik ben adviseur op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie. Met mijn bedrijf Nr29 adviseer en begeleid ik werkgevers bij het zelf regisseren van hun arbeidsmarktcommunicatie. Denk daarbij aan strategische arbeidsmarkt(communicatie)plannen, het intern verkrijgen van draagvlak en commitment voor arbeidsmarktcommunicatie, ken- en stuurgetallen en procesoptimalisatie. In september 2013 heb ik een online platform voor kennis + advies op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie gelanceerd: amcexpert.nl. Met Nr29 werk en heb ik gewerkt voor onder andere Boskalis, ISS Facility Services, Sanquin Bloedvoorziening, VMI Group, TU Delft, SNS Bank, KLPD, Provincie Fryslan, Strukton Civiel en Gemeentewerken Rotterdam. Daarnaast ben ik mede-oprichter van en docent aan de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie en geef ik masterclasses en trainingen op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie. In 2012 is het boek Bouwen aan Het Nieuwe Employer Brand verschenen waar ik mede-auteur van ben. Ik maak deel uit van het Employer Brand Netwerk. Een groep van 9 toonaangevende experts op het gebied van goed werkgeverschap, arbeidsmarktcommunicatie en employer branding met als doel kennis, inzichten en ervaringen te delen. Zie www.employerbrand-netwerk.nl. Specialismen: arbeidsmarktcommunicatiemanagement, arbeidsmarktcommunicatieadvies, arbeidsmarktcommunicatiestrategie, arbeidsmarktcommunicatieplan, employee communications, hr communications, recruitment communications, recruitment marketing, corporate communications, arbeidscommunicatie, arbeidsmarketing, arbeidsmarktcommunicatie, employer branding, employee relationship management, referral, internal branding, employee relationship management ---------- Dit is een SEO test: vacature medewerker groenvoorziening limburg
  • Leave behind a comment

Onze partners Bekijk alle partners