Veel nieuwe campagnes deze week: van de mooi vormgegeven ‘Het zit ‘m in alles‘ (Kindergarden) tot ‘Teamwork geeft digitale voorsprong‘ (Ordina), en van ‘Groeien bij Alfa is groot worden in wat echt telt’ (Alfa Accountants) tot Werken bij CZ – De baan die werkt voor jou (CZ). Zou het iets met de steeds verder toenemende krapte te maken hebben? Maar als campagne van de week kiezen we toch voor het ‘We Are Futurists‘, waarmee de Gasunie zijn zoektocht naar waterstof-pioniers is gestart.
Met veel video-testimonials (van The Brandwagon), en een speciaal ingerichte landingspagina, gemaakt door Bastiaan Langhout van het eveneens Groningse KrachtigKiezen, wil het bedrijf communiceren waarom het zo bijzonder is om juist bij Gasunie te werken aan de nieuwe waterstofeconomie. De afdeling Waterstof bestaat hier nu al uit ruim 60 medewerkers die een wezenlijke bijdrage willen leveren aan de energietransitie. Maar er kunnen er dus nog meer bij.
Geen gebaande paden
Voorbeelden van concrete projecten waaraan zij momenteel werken zijn: de waterstofbackbone, NortH2 en HyStock. Verwacht hier vooral geen gebaande paden, stelt Gasunie duidelijk. ‘We zoeken pioniers. Mensen met talenten, creativiteit en ondernemerschap. Die houden van iets nieuws leren, proberen en bouwen. Wegbereiders, kansenpakkers en doorzetters. Liefhebbers van stippen aan de horizon die iets voor elkaar krijgen.’
De nieuwe waterstofeconomie is namelijk ‘uitdagend, complex en zeer dynamisch’, aldus Gasunie. ‘Maar het zorgt ook voor veel voldoening als je samen met je collega’s en externe partners echt grote stappen zet. Wil je dus een serieuze bijdrage leveren aan een van de belangrijkste uitdagingen van de wereld? Kom dan werken bij ons als business developer waterstof.’
‘Om onze klimaatdoelen te halen moeten we zo snel mogelijk overgaan op andere vormen van energie.’
De tijd dringt namelijk, stelt de Gasunie. ‘Om onze klimaatdoelen te halen moeten we zo snel mogelijk overgaan op andere vormen van energie.’ En waterstof als vervanger van fossiele brandstoffen past daar volgens hen prima in. De campagne richt zich momenteel vooral op business developers. Maar daar blijft het niet bij, verwacht het bedrijf. Zo wordt begin volgend jaar ook weer geworven voor traineeships, waar ook waterstof een belangrijk onderdeel van kan gaan uitmaken.
750 miljoen euro
De campagne van de Gasunie komt in een maand dat waterstof sowieso in de belangstelling staat. Zo wordt er in de Rijksbegroting van 2022 zo’n 750 miljoen euro voor vrijgemaakt, zo werd op Prinsjesdag bekend. ‘Een belangrijke stap voor het klimaat’, aldus Gasunie-CEO Han Fennema. ‘Dit zorgt ervoor dat wij de benodigde voorinvesteringen in waterstofinfrastructuur kunnen doen, zodat we klaar staan op het moment dat de industrie waterstof wil gebruiken.’
Ook in ‘Campagne van de week’?
Wil je jouw wervingscampagne hier ook onder de aandacht brengen? Mail dan kort wat achtergronden, doelstellingen en beeldmateriaal. En wie weet vind je hier dan straks ook jouw inspanningen terug.