Met een paginagrote advertentie in de zaterdagkrant, bracht biotechbedrijf Galápagos niet alleen zijn vele vacatures onder de aandacht, maar ook meteen een mooie ode aan VW.
De advertentie hier linksboven is gerust iconisch te noemen. Afkomstig uit 1959 heeft hij zelfs een eigen Wikipedia-pagina weten te bemachtigen. Iedereen die in de reclame werkt, heeft het vroeg of laat wel eens onder ogen gehad.
30 posities openstaan
Het Nederlands/Belgische biotechbedrijf Galápagos hoort daar ongetwijfeld ook bij, gezien de uiting die zaterdag in de ochtendkranten verscheen. Het in 1998 opgerichte bedrijf, nu goed voor 374 medewerkers, met 21 nationaliteiten, heeft maar liefst 30 posities openstaan, bijna 10 procent van het totaal aantal banen dus. Tijd voor een wat minder conventionele aanpak, lijken ze daarom te hebben gedacht.
Niet makkelijk te vinden
De ambitie van het bedrijf is dan ook groot, schrijven ze zelf in de advertentie. ‘Het grootste biotechbedrijf van Europa’ willen ze worden. Via ‘medicijnen die het leven verbeteren.’ Daarvoor zijn geen ‘doorsnee mensen in een doorsnee bedrijfscultuur’ nodig. Nee, het bedrijf wil het ontwikkelingsteam ‘verdubbelen’, met ‘niet gemakkelijk’ te vinden experts in drug development. En vandaar dus de stap naar de good old zaterdagkrant. In de hoop dat die zo gewilde experts die krant in elk geval nog steeds lezen, en de waarde van de knipoog naar Volkswagen op waarde kunnen schatten.