Fontys Hogeschool ICT (FHICT) Eindhoven heeft dankzij haar multimediale wervingscampagne ‘Jij kunt veranderen’ 10 nieuwe docenten ICT aangenomen. Aanleiding voor de campagne was een flinke stijging van het aantal studenten waardoor er een acute behoefte aan docenten ontstond.
Veranderen
De pijlers van de campagne waren gericht op ICT professionals. Specialisten uit de praktijk blijken prima in staat de lesstof op inspirerende wijze over te brengen. De wervingscampagne ‘Jij kunt veranderen’ wil potentiële kandidaten aan het denken zetten. Over de mogelijkheid zelf te veranderen en de overstap te maken van het bedrijfsleven naar het onderwijs. Over de mogelijkheid om mee te werken aan het veranderen van studenten in hun ontwikkeling en over het positief bijdragen aan de regio Eindhoven, volgens onderzoek ‘de slimste regio ter wereld’.
Referrals
Fontys en hun bureau Goals Arbeidsmarketing kozen ervoor de campagne multimediaal in te zetten. De referral campagne – waarbij huidige medewerkers namen van potentiële kandidaten aandragen – leverde 90 namen op. Bovendien heeft de actie een positieve boost gegeven aan de zichtbaarheid van FHICT binnen Fontys. Posters, een e-mail campagne en tafelstandaards maakten medewerkers er op attent dat hun hulp was geboden bij het vinden van nieuwe collega’s. Met de referral zijn vooral latent zoekenden bereikt; mensen die niet actief op zoek zijn naar een baan.
Online en print
Online advertising via Google Adwords, Google Display Network en job boards zorgde voor een groot aantal bezoekers op de campagnewebsite van FHICT. Ruim 40% van de bezoekers kwam binnen via de Adwords campagne.
PR maakte ook onderdeel uit van de communicatiestrategie. Niet zonder resultaat. Met ruim 50 online plaatsingen en een spread in het septembernummer van Computable is dit middel succesvol gebleken.
De tien weken durende campagneperiode leverde 380 profielen (CV’s) van potentiele, nieuwe collega’s op. Dit studiejaar starten 10 nieuwe docenten ICT.