Gem. leestijd 3 min  904x gelezen

Hoe Ziekenhuis Amstelland mensen werft tot in de bioscopen aan toe

Vijf sterren. ‘Mooiste keuze van je leven’. ‘Een prachtig menselijk avontuur’. Bij Ziekenhuis Amstelland weten ze wel hoe een filmposter te ontwerpen. En waar kun je dan beter je campagne draaien dan in de bioscoop?

Hoe Ziekenhuis Amstelland mensen werft tot in de bioscopen aan toe

Net als in de film. Zo kun je de wervingscampagne omschrijven die Ziekenhuis Amstelland recent lanceerde. Met een heuse filmtrailer en net echt lijkende filmposter hebben ze ‘de helden van de zorg’ een centrale plek weten te geven. ‘Net als in de film. Maar dan in het echt’, zoals Jaap Langenberg (co-founder van het producerende INTO: brand stories) het zegt. En waar kun je zo’n campagne beter draaien dan in de bioscoop? Dus koop je binnenkort bij Pathé in Haarlem, Amsterdam Zuid-Oost of Amstelveen een filmkaartje, dan kun je de campagne van het ziekenhuis zomaar zien voorbijkomen.

Net als bij bijna elk ander ziekenhuis, gaat ook aan Ziekenhuis Amstelland de krapte op de arbeidsmarkt niet voorbij. De afgelopen maanden hebben vier werkgroepen dan ook hard gewerkt aan de campagne en alles wat daarbij hoort. Zo komen er ook filmpjes en informatie over onboarding, werkplezier en carrièreperspectief, kondigt Sophia de Rooij, voorzitter van de Raad van Bestuur aan.

Join The Team

Maar eerst dus de trailer, waarin vooral het teamwerk centraal staat. ‘Samen is de druk te dragen. En samen sta je nooit alleen. Dat is de gedachte achter de nieuwe wervingscampagne Join The Team‘, aldus Langenberg. ‘Bij Ziekenhuis Amstelland voel je het teamgevoel meteen’, staat te lezen op de bijbehorende campagnesite. ‘We kennen elkaar, en zijn er voor elkaar. In voor en tegenspoed. Want dankzij een sterk team sta je sterker. En met leuke collega’s wordt je werk leuker. Dus ben jij verpleegkundige of gespecialiseerd verpleegkundige en wil je het samen laten lukken? Join the team!’

‘Juist in deze tijd moet je het hebben van je collega’s’, aldus Langenberg. ‘Die voor je door het vuur gaan. Op wie je kunt bouwen en vertrouwen. Zij aan zij. Perfect op elkaar ingespeeld. In Ziekenhuis Amstelland is die teamspirit uniek en spectaculair. Vandaar onder meer een hartslagverhogende filmtrailer en stoere filmposter.’ De campagne is in deze tijd niet alleen te zien in de bioscopen in de regio, maar ook via de sociale kanalen (dankzij SocialMediaMen).

Ruim 200 bedden

Ziekenhuis Amstelland heeft ruim 200 bedden voor klinische capaciteit en dag-/deeltijdbehandeling. Er werken bijna 1.000 mensen, en zo’n 100 medisch specialisten. Het ziekenhuis heeft een belangrijke regiofunctie voor de gemeenten Amstelveen, Ouderamstel, Uithoorn, Aalsmeer, Ronde Venen en ook Amsterdam. Het ziekenhuis heeft bovendien ‘een bijzondere functie voor de Joodse gemeenschap’ in de regio. ‘Het is een bijzonder menselijk regioziekenhuis. Sommige collega’s noemen ons ziekenhuis ook wel een dorp. Omdat we elkaar kennen en altijd naar elkaar omkijken’, aldus de vacaturesite.

Het filmidee is trouwens ook intern verder doorgetrokken. Alle 1.000 medewerkers van het ziekenhuis worden in het kader van de campagne namelijk ook nog eens getrakteerd op een welverdiend bioscoopuitje. Kunnen ze zichzelf ook nog eens op het witte doek tegenkomen…

Ook in ‘Campagne van de week’?

Wil je jouw wervingscampagne hier ook onder de aandacht brengen? Mail dan kort wat achtergronden, doelstellingen en beeldmateriaal. En wie weet vind je hier dan straks ook jouw inspanningen terug.

Ook iets moois gemaakt?

Zelf het afgelopen jaar iets moois of innovatiefs gedaan op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie of recruitment? Zend het dan nu in voor de Werf& Awards, en wie weet sta jij in mei ook op het podium te stralen.

Meteen inzenden

Hoofdredacteurbij Werf&

Peter Boerman

Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
  • Leave behind a comment

Onze partners Bekijk alle partners