Gem. leestijd 2 min  809x gelezen

Feel Good Friday: ‘Employer dancing’ met de Jerusalema Challenge

De ‘Jerusalema Challenge‘ is in korte tijd een ware internethype geworden. Vooral (zorg)organisaties zetten hun beste beentje voor in deze aanstekelijke dans. Oftewel: van employer branding naar… employer dancing.

Feel Good Friday: ‘Employer dancing’ met de Jerusalema Challenge

Losse heupen, soepele schouders en een gezonde dosis enthousiasme. Meer is er niet nodig voor wat inmiddels wel het ‘volkslied van corona‘ wordt genoemd. En welhaast de hele wereld lijkt inmiddels te dansen op de Zuid-Afrikaanse gospelbeat van het Jerusalema. Het nummer en de bijbehorende dance challenge werden inmiddels meer dan 100 miljoen keer bekeken op YouTube. ‘Zonder corona was dit niet gebeurd’, aldus de maker, Master KG (Kgaugelo Moagi).

Vooral zorgorganisaties lijken het ‘volkslied van corona’ te omarmen.

Vooral zorgorganisaties lijken het nummer te omarmen. In een bijna continue stroom duiken ze op, de filmpjes van ziekenhuizen waar het personeel het beste beentje voorzet. Wat talloze zorg-campagnes maar zo moeilijk lijkt te lukken, lijkt deze dans ineens wel voor elkaar te krijgen: laten zien hoe leuk het kan zijn om in de zorg te werken. De vele reacties op de overal opduikende filmpjes zijn in elk geval vrijwel zonder uitzondering (zéér) positief en enthousiast.

Check de moves van de medewerkers van het Eindhovense Catharina Ziekenhuis:

Symbool van hoop

Het nummer is inmiddels uitgegroeid tot ‘symbool van hoop in deze zware periode’. Talloze parkeerplaatsen, gazons en operatiekamers zijn het decor geworden van de bijbehorende danspassen. Deze week stond Jerusalema op nummer 1 van de top-200 van de meeste gedownloade muziek ter wereld op de Shazam-app. Juventus-spits Cristiano Ronaldo tweette vorige week zijn pasjes. Vlak na Janet Jackson.

Hier maken vooral zorgorganisaties er een mooi staaltje ‘employer dancing‘ van.

Maar hier zijn het dus vooral de zorgorganisaties die er een mooi staaltje ‘employer dancing‘ van weten te maken. Van woonzorgcentrum Noorderkroon (Brabantzorg) tot de afdeling Oogheelkunde van het Amphia, van TMZ-locatie Borsthuis in Hengelo tot Woon-/Zorgcentrum Rhederhof, en van het Zuyderland tot de Zorggroep in Zuidlaren; de populaire dans verovert ook de Nederlandse zorgwereld zienderogen. Waarbij sommige organisaties – heel slim – ook de hashtag #wijhebbenvacatures niet vergeten te vermelden…

Ook in Haarlem werd de Jerusalema Challenge aanvaard:

Meer weten?

Donderdag 24 september vindt het Seminar Beter werven in de Zorg plaats, waar Martijn Hemminga hoofdspreker is, samen met Inge Beckers. Het seminar focust zich op concrete tips & tricks waar je als zorgorganisatie zelf mee aan de slag kunt gaan. Aan het einde van de dag heb je een lijst met actiepunten voor de korte, middellange en lange termijn. En daarnaast veel inspiratie, onder meer van 2 praktijkcases: Amsterdam UMC en Zorggroep Noorderboog. Het seminar vindt plaats in Utrecht binnen de richtlijnen van het RIVM, maar het is ook mogelijk het seminar live online te volgen. Kijk hier voor meer informatie en om je aan te melden.

Banner - beter werven in de zorg

De drie voorgaande seminars die hebben plaatsgevonden waren uitverkocht. Dus schrijf je tijdig in voor het seminar op donderdag 24 september.

Lees ook

Hoofdredacteurbij Werf&

Peter Boerman

Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
  • Leave behind a comment

Onze partners Bekijk alle partners