Werf& Live - 28 mei 2024

Informatie

Ben jij een HR-professional, recruitmentexpert of arbeidsmarktspecialist die op zoek is naar diepgaande inzichten in employer branding? Dan is Werf& Live 2024 het evenement dat je niet mag missen. In een tijd waarin de concurrentie op de arbeidsmarkt steeds intenser wordt, is een sterk werkgeversmerk van groot belang voor het succes van elke organisatie, groot of klein.

Dit jaar staat Werf& Live in het teken van “magisch werkgeverschap”, waarbij we de kracht van employer branding onthullen. Ontdek hoe je talent kunt aantrekken, behouden en laten groeien door een onweerstaanbaar werkgeversimago op te bouwen.

Wat kun je verwachten tijdens Werf& Live?
Laat je betoveren door inspirerende keynotes en interactieve workshops die je praktische tools bieden om je employer branding-strategie naar een hoger niveau te tillen. Maar dat is nog niet alles. Het evenement biedt ook volop gelegenheid om te netwerken met gelijkgestemde professionals uit de branche, waardoor je jouw netwerk kunt uitbreiden en waardevolle connecties kunt opdoen.

Exclusief dit jaar
Victor Mids, de meester van illusie, reikt de Werf& Awards uit, een erkenning voor organisaties en bureaus die uitblinken in arbeidsmarktcommunicatie en recruitment.

Mis het niet!
Zorg ervoor dat je de magie van Werf& Live 2024 niet mist en reserveer je ticket vandaag nog.

 

Programma

09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
Plenaire zaal
Plenaire zaal
Plenaire zaal
Opening door de dagvoorzitter Milou Verhoeks
Milou Verhoeks
Cooble

Pitches genomineerden AMC - Leger des Heils: 'Deze baan is niets voor jou'
Leger des Heils

Ongetwijfeld de meest heftige campagne onder de inzendingen van dit jaar is afkomstig van … het Leger des Heils. De organisatie wilde afrekenen met het ‘lieve’ imago, en laten zien hoe de rauwe realiteit van de 7.000 betaalde zorgprofessionals eruitziet. Met als doel om op die manier de juiste kandidaten aan te trekken die tegen de heftigheid van het werk kunnen en de uitdaging durven aangaan. Zo werd een online campagne ontwikkeld die de heftige cliënt-doelgroep centraal zet en waarbij je over de schouder van de medewerker meekijkt in moeilijke situaties, met als tagline: niets voor jou?

Lees de hele case

Pitches genomineerden AMC - NS: 'Train je Skills'
NS

De woordspeling ‘Train je skills’ is voor het treinbedrijf natuurlijk al goud, en te mooi om te laten lopen. Maar dat is niet het enige waarom de NS-campagne om meer (mbo-)monteurs te werven een nominatie waard is. Want het gaat hier om een van de meest schaarse doelgroepen van Nederland, die bovendien lang niet altijd de NS als potentieel werkgever op het netvlies heeft. Maar met de ‘Train je skills‘-campagne wist de organisatie toch bij hen onder de aandacht te komen, en daarbij tegelijk de term ‘treintechniek’ te laden.

Lees de hele case

Pitches genomineerden AMC - Alliander: 'De energietransitie is onmogelijk'
Alliander

De energietransitie onmogelijk? Een behoorlijke gedurfde boodschap voor een netbeheerder. Maar het is juist die onverwachte twist die de basis vormt van de succesvolle arbeidsmarktcampagne van Alliander, die bepaald niet onopgemerkt is gebleven. Want de energietransitie is volgens hen alleen onmogelijk, als het zonder jou gebeurt. Kijk, en dan heb je meteen bewijslast voor je boodschap te pakken.

Lees de hele case

Pitches genomineerden AMC - Bol: 'Value your Perspective'
Bol.com

Nog meer technici gezocht, maar dan op iets ander vlak: bij Bol zijn ze op zoek naar goede developers en ander tech talent. En daarvoor besloten ze de focus nu eens te leggen op vrouwen. Door rolmodellen te laten zien, vanuit de eigen organisatie, bespraken ze bijvoorbeeld hoe A.I. zorgt voor bias, en vroegen ze A.I. hoe die zou omgaan met herkenbare levensfases voor vrouwen op de werkvloer, zoals de menopauze, speaking up en zwanger solliciteren.

Lees de hele case

Pitches genomineerden AMC - Etos: 'Een out-of en in-the-box campagne'
Etos

Stel: je bent een retailer bekend van cosmetica en verzorgingsproducten. En stel: je hebt veel nieuwe medewerkers nodig. Hoe leuk is het dan om die twee dingen met elkaar te verbinden? Precies dat is wat Etos vorig jaar deed, met een wervingscampagne die bestond uit een verzorgingslijn speciaal voor nieuwe medewerkers. Van Lachrimpelcrème tot Carrièretijgerbalsem en van Je-ware-gezichtslotion tot Je-hart-luchtverfrisser. ‘Zo lieten we iedereen ontdekken en ervaren hoe goed een baan bij Etos voelt én maakten we dat ook direct tast-, smeer- en spraybaar!’, aldus de indieners. En dat alles onder het motto ‘Werken bij Etos. Dat voelt goed.‘

Lees de hele case

Pitches genomineerden Recruitment - Randstad & Equalture: 'Vinden van vergeten talenten'
Randstad & Equalture

Nog een case die de kracht van game based assessments onderstreept. En wel van waarschijnlijk de bekendste partij in de Nederlandse arbeidsmarkt. Randstad kende 2 grote uitdagingen: enerzijds genoeg geschikte kandidaten vinden voor Customer Contact-functies en anderzijds het grote verloop onder deze doelgroep verminderen, vanwege moeilijkheden die zij vaak ervaarden bij het afronden van verplichte opleidingen.

Lees de hele case

Pitches genomineerde Recruitment - Radboudumc: 'Doorlopende werving verpleegkundigen'
Radboudumc

Over naar de volgende zorg-casus, en die vinden we bij het Nijmeegse Radboudumc, dat met maar liefst twee inzendingen een gooi naar de prijzen doet. Het is de recruitmentcase die de jury op voorhand het meest kon bekoren, en die vertoont opmerkelijke parallellen met de eerder genoemde Maasstad-casus. Ook hier kunnen potentiële collega’s meelopen op de verpleegafdelingen, zodat zij een realistisch beeld krijgen van de werkomgeving. Maar er is hier meer. Zo organiseren ze regelmatig Meet & Greet-evenementen waarbij potentiële nieuwe collega’s in gesprek kunnen gaan met verpleegkundigen van verschillende afdelingen.

Lees de hele case

Pitches genomineerden Recruitment - Gemeente Amsterdam: 'solliciteren voor traineeship'
Gemeente Amsterdam

Hoe selecteer je als grote gemeente 14 mbo’ers voor je allereerste mbo-traineeship? De gemeente Amsterdam klopte daarvoor aan bij IVY Works, en samen ontwikkelden ze een aantal game-based assessments die verschillende persoonskenmerken meten, waarmee je vervolgens een voorspelling kunt doen over de waarschijnlijkheid dat iemand een bepaalde competentie bezit. Dat leidde tot een selectieproces, zónder cv en motivatiebrief, maar met focus op onder meer cognitie, emotieherkenning en persoonlijkheid.

Lees de hele case

Pitches genomineerden Recruitment - Maasstad Ziekenhuis: 'Werven door te wandelen'
Maasstad Ziekenhuis

Bij de categorie ‘Arbeidsmarktcommunicatie’ is er dit jaar één genomineerde uit de zorg, bij de categorie ‘Recruitment’ vinden we er twee. De eerste daarvan komt van het Rotterdamse Maasstad Ziekenhuis, bijvoorbeeld bekend van hoe ze A.I. inzetten voor hun werving, maar hier genomineerd voor hun aanpak, waarbij ze kandidaten vrijblijvend met een recruiter door het ziekenhuis laten wandelen. Deze zogenoemde ‘Volop Verpleegkundige’-route voert hen langs de beschouwende, snijdende en specialistische afdelingen, en levert na afloop een afspraakkaartje (bevestigd aan toffe Maasstad-sokken) op.

Lees de hele case

Pitches genomineerden Recruitment - Praxis: 'De zaag zetten in traditionele werving'
Praxis

Oorspronkelijk ingezonden in de categorie ‘Arbeidsmarktcommunicatie’, maar door de jury in de rubriek ‘Recruitment’ gezet. En daar valt wel iets voor te zeggen. Want deze case bevindt zich duidelijk op het snijvlak van campagne en een gedurfde nieuwe aanpak áchter de schermen. Het bekende doehetzelf-bedrijf heeft namelijk zelf ook maar één recruiter in dienst, maar die heeft wel een heel datagedreven benadering weten te creëren, resulterend in een always-on campagne, die kanaal- en budgetkeuzes maakt, gebaseerd op rendement.

Lees de hele case

Opening dagvoorzitter
13:00 - 13:15
Milou Verhoeks
Cooble

Een rationele ‘voeten op de vloer’ aanpak met focus op werkplezier, vakmanschap en de dingen doen op eigen wijze.
'Hoe dan: een wereld vol werkplezier én verwondering?' door Ursula Pooters & Tom Gruijters - Efteling
13:15 - 13:40
Ursula Pooters
Tom Gruijters
Efteling

De Efteling, dat is de Wereld vol Wonderen met attracties en sprookjes. Het is ook de meest inspirerende werkplek van Nederland met de meest unieke en diverse (bij)banen. Laat je verwonderen!

Bij de Efteling geloven wij in ‘binden door de kracht van verhalen’. Dat doen we al jaren. In deze presentatie nemen we je mee in hoe we dit doen en hoe we onze unieke omgeving hierbij inzetten.

Talent vinden, behouden en laten groeien vraagt dat mensen zich gezien, gehoord en gewaardeerd voelen. Leer van echte contactkunstenaars!
'De magie van écht contact! door Ilse Beckers - CliniClowns Nederland
15:45 - 16:15
Ilse Beckers
CliniClowns Nederland

In een tijd waarin we steeds 'digitaler' met elkaar omgaan, is het minder makkelijk om jezelf te laten zien én de ander echt te zien. We leven en werken in een individualistisch tijdperk, maar gelukkig wél in een fase waarin we weer op zoek gaan naar oprechte verbinding. Ook op jouw vakgebied draait alles om mensen en om hoe organisaties verbondenheid uitdragen.

Als directeur van het meest positieve goede doel van Nederland zet ik me in om de impact van CliniClowns verder te verspreiden. Door de boodschap van de kracht van kwetsbaarheid en de kunst van oprecht contact te stimuleren. Het vraagt soms om lef, maar de wereld om jou heen wat positiever maken begint bij jou en mij!

Uitreiking Werf& Awards met Victor Mids
16:15 - 17:00
Victor Mids

Zandstraalcabine
Zandstraalcabine
Zandstraalcabine
A Manifesto for the Future of Recruiting - Kevin Wheeler
10:20 - 11:10
Kevin Wheeler

Work and technology are blending and creating a new future for recruiting.
We must recognize that recruiting is not just about filling vacancies but is the foundation for creating a sustainable, empathetic, and thriving workplace.

Kevin will lay out a manifesto for the future that challenges our assumptions and asks us to think creatively about our future.

A Manifesto for the Future of Recruiting - Kevin Wheeler - vervolg
11:20 - 12:10
Kevin Wheeler

Work and technology are blending and creating a new future for recruiting.
We must recognize that recruiting is not just about filling vacancies but is the foundation for creating a sustainable, empathetic, and thriving workplace.

Kevin will lay out a manifesto for the future that challenges our assumptions and asks us to think creatively about our future.

Plenaire zaal

 

Breakout sessies

13:45
14:15
14:45
15:15
15:45
Breakout 1 - Het Ketelhuis
Breakout 1 - Het Ketelhuis
Breakout 1 - Het Ketelhuis
Waarom werkt de ene campagne beter dan de andere? Het begint bij het onderliggende campagne-inzicht. Hoe kom je tot zo’n inzicht?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt.' - SteamTalmark
13:45 - 14:10
Maarten Kuipers
Bert Kok
SteamTalmark

Je gaat het pas zien als je het doorhebt sprak ooit de grootste taalgoochelaar van ons land. En Cruijff had gelijk. Ook de beste reclamecampagnes draaien om een ogenschijnlijk simpel inzicht. Een idee waarvan je, als je het ziet, zegt: dat had ik ook kunnen bedenken. Maar achteraf is het mooi wonen. De vraag is: hoe kom je tot zo’n richtinggevend inzicht? En wat kun je er vervolgens mee? In deze presentatie kijken we mee in de kraamkamer van strategie en creatie bij het ontwikkelen van inzicht gedreven employer branding campagnes.

Na deze sessie snap je belang van het strategisch / creatieve inzicht achter een employer branding. En weet je hoe je kunt bouwen aan een werkgeversmerk dat intern en extern precies de juiste snaar raakt.

Ervaar hoe Rituals als consumenten -en werkgeversmerk elkaar aanvullen als yin & yang.
'Rituals - work with heart & soul' - Rituals
14:15 - 14:40
Elke Draaijer & Lukas Hafner
Ronald van Schaik
Rituals
Kaliber Interactive

Tijdens deze sessie, in het Engels, bieden we je een unieke beleving waarin het contrast tussen Rituals als consumentenmerk en Rituals als werkgeversmerk goed duidelijk wordt. Slow down versus hoog tempo. Ingetogen versus uitbundig. Laat je verrassen.

Daarnaast zoomen we in op wat het werken bij Rituals daadwerkelijk is aan de hand van onze “Employer Value Proposition” en onze nieuwe Career Site - created with heart & soul.

Laat je onderdompelen in de wereld van Rituals en ervaar hoe het consumenten- en werkgeversmerk elkaar aanvullen als yin en yang.

Hoe zet je de kracht van verleiding in voor jouw werkgeversmerk. Waarmee je zorgt dat talent op eigen kracht naar je toe komt.
'Hoe VolkerWessels het juiste talent verleidt' - Up in Business
15:15 - 15:40
Caroline Pols
Odile Elshout
UP in Business
VolkerWessels

Alles staat of valt met de kracht van verleiding in deze huidige arbeidsmarkt.
2024 is dan ook het jaar van de doorbraak van Recruitment Marketing Automation.
VolkerWessels weet het juiste talent te verleiden met haar werkgeversmerk en met de inzet van Recruitment Marketing Automation.
Hoe bouw en beheer je een talentpool om vervolgens latent zoekend talent structureel te kunnen activeren? VolkerWessels neemt je mee in praktijk.

Na deze sessie heb je een concreet beeld hoe je leadgeneratie, employer branding en contentmarketing inzet op de latent zoekend talent en hoe je grip krijgt op je hires. Op basis van de praktijk bij VolkerWessels krijg je een beeld hoe jij het toe kan passen.

- Hoe je grip krijgt op je hires
- Hoe je latent zoekend talent activeert
- Hoe je de kracht van verleiding inzet voor jouw werkgeversmerk
- Hoe je een optimale talentpool opbouwt, beheert en activeert
- Hoe je je database, het kapitaal van je organisatie kan activeren

Breakout 2 - Het Onderdelendepot
Breakout 2 - Het Onderdelendepot
Breakout 2 - Het Onderdelendepot
Succesvolle wervingscampagnes starten met een sterk werkgeversmerk maar het echte succes zit in een effectieve EmployerMarketing strategie!
'90% van de wervingscampagnes werken niet. Wat nu?' - iD Employer Marketing
13:45 - 14:10
Michelle Schroen
Remke Vloeimans
iD Employer Marketing

Veel organisaties reageren reactief op vacatures, wat leidt tot haastige wervingsprocessen en opgeblazen mediabudgetten.
In de hedendaagse jungle van Employer Marketing is het makkelijk verdwalen. Iedereen lijkt zijn eigen pad te kiezen, zonder te kijken naar het bredere plaatje. Maar wat als we je vertellen dat de sleutel tot succes ligt in het samenbrengen van deze werelden? Recruitment is Marketing – durf jij deze uitdaging aan?

Wordt de marketingminded recruiter die elke organisatie zich wenst.
Of je nu op zoek bent naar frisse iDeeën om je recruitmentstrategie te versterken of klaar bent om je marketingstrategie een nieuwe draai te geven,
Na deze sessie kijk met een andere bril naar je eigen recruitment activiteiten.

Na deze sessie weet je:
1. Dat je je korte termijn activatie moet laten samensmelten met het versterken van je werkgeversimago.
2. Dat zelfs de beste werkgeversbelofte nutteloos is als niemand het ziet.
3. Dat je als werkgever kunt opvallen zonder enorme mediabudgetten uit te geven.
4. Hoe je minder afhankelijk kan worden van ad-hoc vacature vraagstukken.
5. Hoe je van je eigen medewerkers ware influencers kan maken.
6. Dat Employer marketing niet langer een leuke toevoeging aan je wervingsstrategie is , maar een doorslaggevende factor bij het aantrekken van toptalent.

Zo zet je een succesvolle employer branding strategie uit op LinkedIn.
'Toveren op LinkedIn' - Jesse Geul
14:15 - 14:40
Jesse Geul

Magie is minder moeilijk dan je denkt. Vaak weten bedrijven niet goed aan welke knoppen ze moeten draaien om een succesvolle employer branding strategie op LinkedIn uit te voeren. Met deze tips en inzichten ga je met nieuwe ideëen weer aan de slag.

Sara Cauwenbergh neemt je mee in de magie van AI. Van de fundamentele vraag 'Wat is AI?' tot de complexe discussie over de mogelijke impact.
'AI in recruitment: bezorgd of enthousiast' - Indeed
15:15 - 15:40
Sara Cauwenbergh
Indeed

Duik dieper in de AI-ontwikkelingen binnen de wereld van recruitment met onze boeiende sessie:
'AI in recruitment: bezorgd of enthousiast?'. Sara Cauwenbergh neemt je mee door de essentiële vraagstukken van deze tijd. Van de fundamentele vraag 'Wat is AI?' tot de complexe discussies over de mogelijke impact ervan op onze samenleving.

Deze sessie gaat verder dan alleen de zorgen en enthousiasme; het verkent ook de cruciale vraag van verantwoordelijkheid.

Sluit je bij ons aan en ontdek hoe we de complexiteit van AI in recruitment omarmen, terwijl we streven naar een evenwicht tussen innovatie, ethiek en menselijke waarden.

Ontdek waarom angst en opwinding hand in hand gaan als het gaat om AI. Deze sessie gaat verder dan alleen zorgen en enthousiasme. Een ding is zeker, AI gaat niet weg. Krijg antwoord op de vraag, hoe kunnen we verantwoord en als kracht voor positieve verandering in het wervingsproces omgaan met AI?

Na deze sessie weet je:
- Wat betekent AI?
- De opkomst van AI
- Waarom moeten we bezorgd zijn? Vooroordelen en psychologische aspecten.
- Waarom zijn we enthousiast? De positieve impact van AI op recruitment
- Indeed en AI

Breakout 3 - Werkwagen
Breakout 3 - Werkwagen
Breakout 3 - Werkwagen
Krijg grip op externe en flexwerving! Leer hoe je orde schept in de recruitmentchaos en de werelden van vast en flex samenbrengt in je ATS.
'Van chaos naar controle: grip op externe werving ' - HirePort
13:45 - 14:10
Bram Medema
HirePort

Mis jij overzicht en grip op je externe werving? Wil je al je talent (flex en vast) op één plek? Word je gek van verschillende systemen? In deze sessie leer je hoe je weer grip krijgt op je externe werving, en de werelden van vast en flex bij elkaar brengt, op één centrale plek: in je ATS.

Stel je een wereld voor waarin talentacquisitie niet langer een chaos is van versnipperde systemen en processen. Een wereld waar je al je talentleveranciers en -stromen moeiteloos beheert vanuit je vertrouwde ATS. Een wereld waar de kloof tussen vast en flex talent verleden tijd is.

Dit is de magie die HirePort creëert. Onze embedded oplossing combineert de kracht van een VMS naadloos met die van je ATS. Geen gedoe meer met losse apps en complexe integraties. Slechts één vloeiende workflow voor al je talent acquisitie-activiteiten.

Het resultaat? Ongekende eenvoud, efficiëntie en controle. Leveranciersbeheer wordt kinderspel. De kloof tussen vast en flex talent lost op. En jij krijgt de inzichten en slagkracht om je talent acquisitie naar ongekende hoogten te stuwen.

Na deze sessie weet je:
- Hoe je leveranciersbeheer stroomlijnt tot kinderspel;
- Wat de voordelen zijn van één naadloze workflow voor vast en flex talent;
- Hoe je orde schept in de chaos van versnipperde apps en diensten binnen talent acquisitie;
- Hoe je volledige controle en inzicht krijgt over je talentstromen, leveranciersprestaties, flexbeheer, contracten en kosten;
- Waarom embedded VMS functionaliteiten in je ATS de toekomst is van total talent acquisition.

Arbeidsmarktkrapte oplossen en mobiliteit stimuleren in innovatieve talent ecosystemen. Wat kunnen we leren van inspirerende voorbeelden?
'Kandidaten delen met AI in regionale samenwerkingen' - 8vance
14:15 - 14:40
Laurens Waling
8vance

Ontdek tijdens de interactieve presentatie van Laurens Waling hoe samenwerking binnen regionale ecosystemen leidt tot win-winsituaties voor alle betrokkenen. Ervaar hoe het delen van talent en het dichten van skillsgaps bijdraagt aan minder verspilling van resources en een efficiëntere benutting van beschikbaar potentieel binnen dynamische arbeidsmarkten. Hoe je AI inzet om te berekenen welke skills je in huis hebt, welke je nodig hebt en waar je ze kunt vinden. Hoe je nieuwe doelgroepen aanboort en met objectief continu de beste kandidaat uit het ecosysteem vindt. Hoe je nieuwe carrière kansen kunt bieden en gezamenlijk talent aantrekt en behoudt.

Laurens bespreekt diverse inspirerende voorbeelden van regionale samenwerkingen en ecosystemen binnen sectoren, waar 'silver-medaillist' op basis van skills gedeeld en gematcht worden. Je weet waar je praktisch mee aan de slag kunt en waar je op moet letten. Wie de koplopers zijn en waar jij staat.

Na deze sessie ken je:
- De business case voor het delen van kandidaten (en medewerkers) tussen organisaties.
- Welke eisen er zijn aan een technische infrastructuur (AI-gedreven).
- Hoe je skills en skills-gaps berekent en hoe je deze overbrugt.
- Hoe je een ecosysteem van talent opzet en nieuwe doelgroepen aanboort.
- Hoe je de candidate experience maximaliseert .

Ontdek hoe game-based assessment, in tegenstelling tot traditionele assessments, wél leiden tot een fijne & inclusieve kandidaatervaring.
'Eerlijke & leuke kandidaatselectie met games' - Equalture
15:15 - 15:40
Charlotte Melkert
Equalture

Of je het nu wil of niet, assessments worden steeds crucialer in het wervingsproces. Ze vergroten niet alleen de talentenpool door verder te kijken dan het CV, maar bieden ook een praktische invulling aan de schreeuw om eerlijkere wervingsprocessen.

Toch zijn veel organisaties de laatste jaren afgestapt van traditionele assessments zoals de welbekende figuurreeksen en persoonlijkheidsvragenlijsten. Deze traditionele methoden zorgen namelijk vaak voor dropout van kandidaten, iets wat organisaties zich in de huidige arbeidsmarkt niet kunnen veroorloven.

Equalture, een game-based assessment platform, heeft bewezen dat het tegenovergestelde effect kan worden bereikt door games in te zetten in het wervingsproces. Hoe leiden games wél tot meer kandidaten, een grotere diversiteit en een positief gevoel?

In deze presentatie delen we belangrijke inzichten en advies over hoe en welke assessments je het beste kunt gebruiken om een wervingsproces vorm te geven waar kandidaten positief over napraten en die eerlijk succes voorspelt.

Na deze sessie weet je:
1. Waarom assessment zo cruciaal zijn in het wervingsproces (zeker nu)
2. Meest voorkomende problemen wanneer assessments worden ingezet in het wervingsproces
3. Hoe game-based assessments de problemen oplossen waar traditionele testen tegenaan lopen, welke momenteel leiden tot veel dropout van kandidaten en een gebrek aan diversiteit
4. De antwoorden op de veelgestelde vragen over game-based assessments
5. Hoe andere organisaties het gebruik van game-based assessments ervaren (use cases)

Breakout 4 - Postwagon 1A
Breakout 4 - Postwagon 1A
Breakout 4 - Postwagon 1A
Krijg inzicht in hoe de magie van internationale werving een positieve bijdrage kan geven op de krapte van de huidige arbeidsmarkt.
'De magie van internationale werving' - Undutchables Recruitment Agency BV
13:45 - 14:10
Marjan Stoit
Undutchables Recruitment Agency BV

Er wordt aan alle kanten geroepen over krapte, veranderende regelingen, AI, nieuwe skills pakketten en meer. Maar wat moet je hiermee / welke berichten zijn voor jouw van belang? Waar moet je je focus leggen? En wat kan jij doen om jouw bedrijf relevant te houden in een constant evoluerende mondiale arbeidsmarkt? Er komt bij deze sessie misschien geen konijn uit een hoge hoed, maar wel antwoorden op deze vragen en top tips voor hoe je internationale talenten in jouw organisatie succesvol kan laten zijn.

Beleef de magie van internationale werving en ontdek hoe je dit in kan zetten om jouw bedrijf divers, inclusief en succesvol te laten zijn. Toegevoegde waarde gegarandeerd.

Na deze sessie weet je:
- Waar internationaal talent zich bevindt.
- Hoe jij je bedrijf goed kan profileren voor het binnenhalen van internationaal talent.
- Hoe je internationaal talent kan behouden binnen je organisatie.
- Wat levert het inzetten van een divers en inclusief team op voor je organisatie.

Inzetten op jobmarketing of employer branding? Tijdens deze break-out delen John en Jeroen van Bluewave hun visie op recruitment marketing.
'Minder sollicitanten, lagere kosten, maximale impact' - Bluewave Recruitment Marketing
14:15 - 14:40
John Olsthoorn
Jeroen Joosten
Bluewave Recruitment Marketing

De reactie van bedrijven op de aanhoudende krappe arbeidsmarkt heeft voor een enorme stijging in jobmarketing gezorgd. Vaak kiezen bedrijven voor het promoten van vacatures op tal van vaak online kanalen. Een ogenschijnlijk logische keuze, maar is dit ook echt zo?

Er wordt van alles uit de kast getrokken. Maar als we dieper inzoomen op wat er gebeurt, dan lijkt het toch minder logisch dan velen denken. Want is je vacature zichtbaar maken tussen al die andere nu echt de beste tactiek? Tijdens deze break-out sessie vertellen John & Jeroen van Bluewave Recruitment Marketing waarom focus op een lage Cost per Applicant achterhaald is en je beter kan inzetten op Employer Branding.

Na deze sessie weet je hoe je écht een concurrerende positie op de arbeidsmarkt kan innemen en je een lagere cost per hire kan realiseren.

Ontdek hoe je talent kunt aantrekken en behouden door een onweerstaanbaar werkgeversimago op te bouwen via TikTok.
'De magie van TikTok om je employer brand te versterken' - 123film
15:15 - 15:40
Myrthe de Haas
Laura Holscher
123film

In Nederland heeft TikTok 4 miljoen gebruikers en de populaire app is voornamelijk geliefd onder Gen Z en millennials. Veel bedrijven die werven hebben moeite om deze jongere generatie te bereiken. TikTok biedt een interessante kans om toptalent aan te trekken én jouw employer brand te versterken.

Tijdens onze snelcursus TikTok gaan wij uitleggen hoe je TikTok effectief kan inzetten om de aandacht te trekken van potentiële werknemers en om jouw organisatie op een creatieve manier te positioneren.

Na deze sessie weet je:
- Hoe TikTok positief kan bijdragen aan jouw employer branding.
- Hoe andere bedrijven een krachtige employer branding creëren op TikTok.
- Hoe TikTok verschilt van andere social media platforms.

Breakout 5 - Postwagon 1B
Breakout 5 - Postwagon 1B
Breakout 5 - Postwagon 1B
Met een sterk employer brand zijn recruiters en sourcer 60 tot 70% effectiever. Maak kennis met het framework dat jou hierbij gaat helpen.
'De Magische Combi van Employer Branding & Sourcing' - Timetohire
13:45 - 14:10
Sebastiaan Cové
Eveline van Kempen
Timetohire

Recruiters en Sourcers moeten soms drie keer zo veel berichten sturen om succesvol te zijn. Dat is ontzettend zonde. Gelukkig kan het anders en hiervoor is een Sourcing en employer branding framework opgezet door Timetohire. Ze laten je kennis maken met dit nieuwe framework en laten zien hoe recruitment en marketing samen de meest succesvolle recruitment campagnes kunnen opzetten.

Employer branding en het actief benaderen van de markt gebeurt los van elkaar. Daardoor mis je de magie van samen recruitment campagnes opzetten die 2-3 keer zoveel kandidaten, fans en hires kunnen opleveren.
Deze sessie staat in het teken van kennismaken met dit nieuwe framework.

Na deze sessie weet je:
- Zie je wat je eigenlijk aan talent misloopt.
- Weet je wat er nodig is om campagnes met multidisciplinaire teams op te zetten.
- Kan je zelf met het framework aan de slag binnen jouw organisatie.

Jouw werkgeversbelofte... een illusie of betovering? Bouwen aan een sterk werkgeversmerk gaat over meer dan onderscheidend communiceren...
'Onderscheidend communiceren én onderscheidend zijn' - De Werkgeversarchitecten
14:15 - 14:40
Bianca Roelandschap
Anne-Britt Petri-Arends
De Werkgeversarchitecten

In onze sessie nemen we jullie mee in de magische wereld van werkgeversmerken bouwen. Op een manier die duurzaam is: van binnenuit. Maar... hoe bouw je nu een sterk werkgeversmerk als je eigenlijk (nog) niet zo heel bijzonder bent en stiekem niet veel meer te bieden hebt dan je werkgeversconcurrenten? Trek je dan die flitsende campagne uit de kast en hoop je dat het goed komt..? Of is er ook een andere manier?

Volg onze sessie als je...
- op een nieuwe manier naar employer branding (of je eigen employer brand) wilt kijken;
- wilt ontdekken 'where the magic really happens';
- inzicht wilt in de risico's van alleen onderscheidend communiceren;
- en wilt weten hoe het nog meer kan!

Na onze sessie weet je...
- Het verschil tussen onderscheidend communiceren en onderscheidend zijn.
- Hoe je tot een werkgeversbelofte komt die onderscheidend én waar is.
- Hoe je onderscheidend kunt zijn (of worden) als werkgever.

Don't lose great candidates! Discover all the do's & don'ts of building and maintaining a career site that attracts the best talent
'Extreme Makeover: Career Site Edition ' - Tellent
15:15 - 15:40
Nadine Froughi
Tellent

In this interactive session, you’ll get a practical guide to a career site that ensures you’re not losing great talent at the first hurdle. With real-life examples and tips you can implement tomorrow, you’ll learn how to take your career site to the next level with no-code and no stress.

With three out of four jobseekers reviewing company career pages before applying, it’s crucial for you to get your career page right. The career page can make or break the candidate journey, and it's an important pillar of your employer brand.

In this session you'll learn:
- Why your career page is so important
- The do's and dont's of a career page that works
- How other organisations set themselves up for success
- How Recruitee's CareersHub can help you build a no-code site in no time

Breakout 6 - Postwagon 2A
Breakout 6 - Postwagon 2A
Breakout 6 - Postwagon 2A
De 6 stappen voor een succesvolle referral recruitment strategie.
'Het winnen van een Werf&Award met Referral Recruitment!' - The Referral Company
13:45 - 14:10
Heleen Stoevelaar
The Referral Company

Achter een succesvolle referral recruitment strategie schuilt een hoop denkwerk. Van onderzoek, persona's, stakeholdermanagement, geografische factoren, cultuur, borging, dashboard, IT en daadwerkelijke activatie.
Met welke succesvolle stappen kom je tot een kwalitatieve score. We nemen je stap voor stap mee in het proces en delen de insights en uiteraard ook de valkuilen.

Referral nog geen onderdeel van jouw recruitment strategie? Dan krijg je handvatten om morgen een start te maken.

Na deze sessie weet je waar je moet beginnen en waarom je niet moet beginnen met referral recruitment.

Deze presentatie onthult 10 geheime strategieën om verborgen wervingskansen te ontdekken door middel van doelgroepdata. Van het gebruik van sociale media tot het benutten van inzichten van concurrenten. Leer hoe je als recruiter en recruitment marketeer kunt uitblinken door slim gebruik te maken van data. Word een expert in data-gedreven werven en verover de harten van kandidaten met bijzondere inzichten.
'10 Magische data geheimen: Leer verder te kijken om wervingskansen te ontdekken' - Intelligence Group
14:15 - 14:40
Gino Ammerlaan
Intelligence Group

Sta aan de top van data-gedreven werven binnen recruitment en recruitment marketing door 10 magische geheimen van doelgroep data te gebruiken. Deze presentatie biedt niet alleen inzicht in hoe je verborgen wervingskansen kunt ontdekken, maar ook praktische strategieën om deze kansen om te zetten in succesvolle strategieën. Of je nu op zoek bent naar blue-collar of white-collar talent, deze sessie zal je voorzien van de inzichten om je wervingsinspanningen te verbeteren en concurrentie voor te blijven.

Volg deze sessie als je wilt leren hoe je als recruiter en recruitment marketeer kunt opvallen in een competitieve markt door middel van doelgroep data. Of je nu nieuw bent in de wereld van recruitment of een doorgewinterde professional, deze presentatie zal je voorzien van waardevolle inzichten en praktische tips om je wervingsstrategieën te verbeteren en je succes te vergroten.

Na deze sessie weet je:
- Ontdek de nieuwste en verborgen wervingskansen;
- Krijg inzicht in 10 Magische doelgroep data geheimen;
- Verover garandeert alle harten van kandidaten.

Kandidaten stromen de Talentpool in met hun skillsprofiel, elk bedrijf in NL kan vervolgens matchen op skills vanuit de eigen vacatures.
'The Talentpool Community en het nieuwe matchen' - The Talentpool Community
15:15 - 15:40
Maarten Westerduin
The Talentpool Community

Het matchen kan sneller, beter en goedkoper. Met The Talentpool Community is matchen op skills en het delen van talent makkelijk en snel geregeld.

Na deze sessie weet je hoe je lid kan worden van The Talentpool Community en hoe het nieuwe matchen werkt!

Breakout 7 - Postwagon 2B
Breakout 7 - Postwagon 2B
Breakout 7 - Postwagon 2B
Wat vertel je wat en welke informatie houd je nog even bij je? In de wereld van het verleiden van talent moet je handig zijn.
'Een boodschap gehuld in nevelen, magisch of onhandig' - Cooble
13:45 - 14:10
Jan Karel Sindorff
Cooble

Is het magisch om alles al te vertellen of geef je juist niet alles weg bij het begin van de relatie?
Een dilemma waar veel recruiters en sourcers tegenaan lopen. Want een boodschap in nevelen kan nieuwsgierigheid oproepen maar geeft misschien niet de magie die je nodig hebt.

Deze sessie geeft je inzicht in de balans tussen delen of nog even wachten. Daardoor verleid je de juiste mensen.

Na deze sessie weet je:
- wat de magic touch is
- verleiden kent vele vormen
- waarom je altijd persoonlijk moet zijn

Het gedrag van jouw doelgroep (bij) sturen? Zet bewezen beïnvloedingstechnieken in binnen jouw recruitmentproces. Van werving tot het aanbod
'Magisch werven: de kracht van invloed.' - Nicol Tadema
14:15 - 14:40
Nicol Tadema
Scoren met Woorden

Stagnerende sollicitaties? Lage replyrate op je InMails? Afwijzingen op je aanbiedingen? Met de juiste aanpak bereik jij meer. Tot wel 400% meer.

Tijdens dit webinar laat Nicol Tadema jou kennismaken met de kracht van invloed. Omdat ook jij jouw doelgroep kan beïnvloeden én zo jouw resultaten kan verbeteren. En niet zo’n beetje ook!

In sneltreinvaart deelt Nicol bergen beïnvloedingstechnieken die jouw kans op resultaat vergroten. Technieken die je direct én eenvoudig toepast in jouw processen. Kortom, dit wil jij niet missen.

Na deze sessie weet je:
- wat de magische kracht van invloed is.
- welk leesteken jouw conversie verhoogt.
- hoe je een sollicitant voor je wint tijdens een gesprek.
- welk magische woord jouw kans op resultaat verviervoudigt.
- wat het beste moment is om een opdrachtgever óf kandidaat een aanbod te doen.

AI has landed. Disrupting industries. TA isn't excluded. Learn how to lead this change & Scotty AI's role in automating 80-90% of HR tasks.
'End of the World (as we know it)' - Scotty AI
15:15 - 15:40
Stanislaw Wasowicz
Stefano Verkooij
Scotty AI
Jobylon

Did you ever think you’d see the end of the world? Did you ever think you’d witness deaf people hear, blind people see, mind-controlled bionic limbs, self-driving cars, and people getting all the fat in their bodies pumped into their butts? Nope. Us neither. But here we are.

The world is changing at an unprecedented rate. AI has landed. It's a tool of mass destruction but also mass innovation. Industries are currently being disrupted because of it. Soon, some will be torn apart. And the bad news for you? Talent Acquisition isn't excluded. But here’s the real question: Is it really bad news?

During this presentation, you’ll learn what's happening and how to ensure you can take control and be a driver of the change. As a result, you will be in a position to make change happen, rather than it happening to you. To make sure you come out on top instead of being left behind. Stanislaw Wasowicz , alongside our partners at Jobylon, will show the latest applications of Scotty AI, a groundbreaking AI agent orchestration platform.

You will see real-life examples of how it allows 80-90% automation of repetitive tasks in the hiring journey and employee life cycle through its conversational AI, integrations- and automation capabilities. Allowing you to focus on what really matters: building a strong employer brand and attracting top talent. Stan and Stefano are going to talk about the end of the world…

…and the birth of a new one.

Learn how to harness AI for seamless HR operations, drastically cut down on manual tasks and costs, and strategically enhance your recruitment process, from sourcing to offboarding. Be at the forefront of HR innovation!

After this session, you will know:
- How AI can automate and streamline up to 90% of repetitive HR tasks.
- Strategies for leveraging AI to enhance your recruitment process and employer branding.
- Practical steps to implement AI in your daily HR functions to attract and retain top talent.
- Case studies on how leading companies like Young Capital and PostNL are using AI to transform their HR operations.
- Insights into the future trends of AI in HR and how to prepare your organization for these changes.

Breakout sessies
Breakout 1 - Het Ketelhuis
Breakout 2 - Het Onderdelendepot
Breakout 3 - Werkwagen
Breakout 4 - Postwagon 1A
Breakout 5 - Postwagon 1B
Breakout 6 - Postwagon 2A
Breakout 7 - Postwagon 2B

Inschrijven

Mis de betovering van Werf& Live 2024 niet en reserveer vandaag nog je ticket.

Inschrijven

Sprekers

Inschrijven

Early Bird
295
UITVERKOCHT
Lazy Bird
495
Dit tarief is geldig tot en met 28 mei.
Koop jouw ticket

Awards

De Werf& Awards zijn prijzen voor arbeidsmarktcommunicatie en recruitment cases die impact hebben (gehad) op de instroom van een organisatie. De awards richten zich op kleine en grote organisaties, zonder budget of met grote budgetten, voor werkgevers (corporates) en bureaus (amc/w&s/uitzend/detachering) in de breedste zin van het woord. De awards worden op 28 mei 2024 tijdens Werf& Live in Amersfoort uitgereikt.

Ontdek meer over de Werf& Awards

Aftermovie Werf& Live 2023

De aftermovie van 2023 bekijk je hier.

123film
8vance
Bluewave Recruitment
Cooble
Equalture
HirePort
iD Employer Marketing & Media
Indeed
Intelligence Group
Scotty AI
SteamTalmark
Tellent
Timetohire
Undutchables Recruitment Agency
UP in Business

Locatie

De Rijtuigenloods Piet Mondriaanplein 61 3812 GZ Amersfoort Nederland
  • Openbaar vervoer
    U neemt de trein naar Amersfoort Centraal station. Neem de uitgang Noordzijde/Piet Mondriaanplein. Zodra u het station verlaat, ziet u links Q-Park. Links naast Q-Park loopt een weg, deze gaat u op. U bent gearriveerd bij De Rijtuigenloods.
  • Parkeren
    Amersfoort, centraal in Nederland, is vanuit alle delen van het land goed te bereiken. De afrit van de A1 is vlakbij en voldoende parkeergelegenheid is aanwezig. Met navigatie: Adres Piet Mondriaanlaan U arriveert, na het helemaal uitrijden van de laan, bij het station Noordzijde en Q-Park. Naast het Q-Park (linkerkant) ligt een weg richting De Rijtuigenloods