Werf& Live - 28 mei 2024
Informatie
Ben jij een HR-professional, recruitmentexpert of arbeidsmarktspecialist die op zoek is naar diepgaande inzichten in employer branding? Dan is Werf& Live 2024 het evenement dat je niet mag missen. In een tijd waarin de concurrentie op de arbeidsmarkt steeds intenser wordt, is een sterk werkgeversmerk van groot belang voor het succes van elke organisatie, groot of klein.
Dit jaar staat Werf& Live in het teken van “magisch werkgeverschap”, waarbij we de kracht van employer branding onthullen. Ontdek hoe je talent kunt aantrekken, behouden en laten groeien door een onweerstaanbaar werkgeversimago op te bouwen.
Wat kun je verwachten tijdens Werf& Live?
Laat je betoveren door inspirerende keynotes en interactieve workshops die je praktische tools bieden om je employer branding-strategie naar een hoger niveau te tillen. Maar dat is nog niet alles. Het evenement biedt ook volop gelegenheid om te netwerken met gelijkgestemde professionals uit de branche, waardoor je jouw netwerk kunt uitbreiden en waardevolle connecties kunt opdoen.
Exclusief dit jaar
Victor Mids, de meester van illusie, reikt de Werf& Awards uit, een erkenning voor organisaties en bureaus die uitblinken in arbeidsmarktcommunicatie en recruitment.
Mis het niet!
Zorg ervoor dat je de magie van Werf& Live 2024 niet mist en reserveer je ticket vandaag nog.
Programma
Ongetwijfeld de meest heftige campagne onder de inzendingen van dit jaar is afkomstig van … het Leger des Heils. De organisatie wilde afrekenen met het ‘lieve’ imago, en laten zien hoe de rauwe realiteit van de 7.000 betaalde zorgprofessionals eruitziet. Met als doel om op die manier de juiste kandidaten aan te trekken die tegen de heftigheid van het werk kunnen en de uitdaging durven aangaan. Zo werd een online campagne ontwikkeld die de heftige cliënt-doelgroep centraal zet en waarbij je over de schouder van de medewerker meekijkt in moeilijke situaties, met als tagline: niets voor jou?
Lees de hele case
De woordspeling ‘Train je skills’ is voor het treinbedrijf natuurlijk al goud, en te mooi om te laten lopen. Maar dat is niet het enige waarom de NS-campagne om meer (mbo-)monteurs te werven een nominatie waard is. Want het gaat hier om een van de meest schaarse doelgroepen van Nederland, die bovendien lang niet altijd de NS als potentieel werkgever op het netvlies heeft. Maar met de ‘Train je skills‘-campagne wist de organisatie toch bij hen onder de aandacht te komen, en daarbij tegelijk de term ‘treintechniek’ te laden.
Lees de hele case
De energietransitie onmogelijk? Een behoorlijke gedurfde boodschap voor een netbeheerder. Maar het is juist die onverwachte twist die de basis vormt van de succesvolle arbeidsmarktcampagne van Alliander, die bepaald niet onopgemerkt is gebleven. Want de energietransitie is volgens hen alleen onmogelijk, als het zonder jou gebeurt. Kijk, en dan heb je meteen bewijslast voor je boodschap te pakken.
Lees de hele case
Nog meer technici gezocht, maar dan op iets ander vlak: bij Bol zijn ze op zoek naar goede developers en ander tech talent. En daarvoor besloten ze de focus nu eens te leggen op vrouwen. Door rolmodellen te laten zien, vanuit de eigen organisatie, bespraken ze bijvoorbeeld hoe A.I. zorgt voor bias, en vroegen ze A.I. hoe die zou omgaan met herkenbare levensfases voor vrouwen op de werkvloer, zoals de menopauze, speaking up en zwanger solliciteren.
Lees de hele case
Stel: je bent een retailer bekend van cosmetica en verzorgingsproducten. En stel: je hebt veel nieuwe medewerkers nodig. Hoe leuk is het dan om die twee dingen met elkaar te verbinden? Precies dat is wat Etos vorig jaar deed, met een wervingscampagne die bestond uit een verzorgingslijn speciaal voor nieuwe medewerkers. Van Lachrimpelcrème tot Carrièretijgerbalsem en van Je-ware-gezichtslotion tot Je-hart-luchtverfrisser. ‘Zo lieten we iedereen ontdekken en ervaren hoe goed een baan bij Etos voelt én maakten we dat ook direct tast-, smeer- en spraybaar!’, aldus de indieners. En dat alles onder het motto ‘Werken bij Etos. Dat voelt goed.‘
Lees de hele case
Nog een case die de kracht van game based assessments onderstreept. En wel van waarschijnlijk de bekendste partij in de Nederlandse arbeidsmarkt. Randstad kende 2 grote uitdagingen: enerzijds genoeg geschikte kandidaten vinden voor Customer Contact-functies en anderzijds het grote verloop onder deze doelgroep verminderen, vanwege moeilijkheden die zij vaak ervaarden bij het afronden van verplichte opleidingen.
Lees de hele case
Over naar de volgende zorg-casus, en die vinden we bij het Nijmeegse Radboudumc, dat met maar liefst twee inzendingen een gooi naar de prijzen doet. Het is de recruitmentcase die de jury op voorhand het meest kon bekoren, en die vertoont opmerkelijke parallellen met de eerder genoemde Maasstad-casus. Ook hier kunnen potentiële collega’s meelopen op de verpleegafdelingen, zodat zij een realistisch beeld krijgen van de werkomgeving. Maar er is hier meer. Zo organiseren ze regelmatig Meet & Greet-evenementen waarbij potentiële nieuwe collega’s in gesprek kunnen gaan met verpleegkundigen van verschillende afdelingen.
Lees de hele case
Hoe selecteer je als grote gemeente 14 mbo’ers voor je allereerste mbo-traineeship? De gemeente Amsterdam klopte daarvoor aan bij IVY Works, en samen ontwikkelden ze een aantal game-based assessments die verschillende persoonskenmerken meten, waarmee je vervolgens een voorspelling kunt doen over de waarschijnlijkheid dat iemand een bepaalde competentie bezit. Dat leidde tot een selectieproces, zónder cv en motivatiebrief, maar met focus op onder meer cognitie, emotieherkenning en persoonlijkheid.
Lees de hele case
Bij de categorie ‘Arbeidsmarktcommunicatie’ is er dit jaar één genomineerde uit de zorg, bij de categorie ‘Recruitment’ vinden we er twee. De eerste daarvan komt van het Rotterdamse Maasstad Ziekenhuis, bijvoorbeeld bekend van hoe ze A.I. inzetten voor hun werving, maar hier genomineerd voor hun aanpak, waarbij ze kandidaten vrijblijvend met een recruiter door het ziekenhuis laten wandelen. Deze zogenoemde ‘Volop Verpleegkundige’-route voert hen langs de beschouwende, snijdende en specialistische afdelingen, en levert na afloop een afspraakkaartje (bevestigd aan toffe Maasstad-sokken) op.
Lees de hele case
Oorspronkelijk ingezonden in de categorie ‘Arbeidsmarktcommunicatie’, maar door de jury in de rubriek ‘Recruitment’ gezet. En daar valt wel iets voor te zeggen. Want deze case bevindt zich duidelijk op het snijvlak van campagne en een gedurfde nieuwe aanpak áchter de schermen. Het bekende doehetzelf-bedrijf heeft namelijk zelf ook maar één recruiter in dienst, maar die heeft wel een heel datagedreven benadering weten te creëren, resulterend in een always-on campagne, die kanaal- en budgetkeuzes maakt, gebaseerd op rendement.
Lees de hele case
De Efteling, dat is de Wereld vol Wonderen met attracties en sprookjes. Het is ook de meest inspirerende werkplek van Nederland met de meest unieke en diverse (bij)banen. Laat je verwonderen!
Bij de Efteling geloven wij in ‘binden door de kracht van verhalen’. Dat doen we al jaren. In deze presentatie nemen we je mee in hoe we dit doen en hoe we onze unieke omgeving hierbij inzetten.
In een tijd waarin we steeds 'digitaler' met elkaar omgaan, is het minder makkelijk om jezelf te laten zien én de ander echt te zien. We leven en werken in een individualistisch tijdperk, maar gelukkig wél in een fase waarin we weer op zoek gaan naar oprechte verbinding. Ook op jouw vakgebied draait alles om mensen en om hoe organisaties verbondenheid uitdragen.
Als directeur van het meest positieve goede doel van Nederland zet ik me in om de impact van CliniClowns verder te verspreiden. Door de boodschap van de kracht van kwetsbaarheid en de kunst van oprecht contact te stimuleren. Het vraagt soms om lef, maar de wereld om jou heen wat positiever maken begint bij jou en mij!
Work and technology are blending and creating a new future for recruiting.
We must recognize that recruiting is not just about filling vacancies but is the foundation for creating a sustainable, empathetic, and thriving workplace.
Kevin will lay out a manifesto for the future that challenges our assumptions and asks us to think creatively about our future.
Work and technology are blending and creating a new future for recruiting.
We must recognize that recruiting is not just about filling vacancies but is the foundation for creating a sustainable, empathetic, and thriving workplace.
Kevin will lay out a manifesto for the future that challenges our assumptions and asks us to think creatively about our future.
-
Opening door de dagvoorzitter Milou Verhoeks10:15 - 10:20
-
Pitches genomineerden AMC - Leger des Heils: 'Deze baan is niets voor jou'Ongetwijfeld de meest heftige campagne onder de inzendingen van dit jaar is afkomstig van … het Leger des Heils. De organisatie wilde afrekenen met het ‘lieve’ imago, en laten zien hoe de rauwe realiteit van de 7.000 betaalde zorgprofessionals eruitziet. Met als doel om op die manier de juiste kandidaten aan te trekken die tegen de heftigheid van het werk kunnen en de uitdaging durven aangaan. Zo werd een online campagne ontwikkeld die de heftige cliënt-doelgroep centraal zet en waarbij je over de schouder van de medewerker meekijkt in moeilijke situaties, met als tagline: niets voor jou?<br><br> <a href="https://www.werf-en.nl/deze-baan-is-niets-voor-jou-inzending-leger-des-heils/" target="_blank">Lees de hele case</a>10:20 - 10:30
-
Pitches genomineerden AMC - NS: 'Train je Skills'De woordspeling ‘Train je skills’ is voor het treinbedrijf natuurlijk al goud, en te mooi om te laten lopen. Maar dat is niet het enige waarom de NS-campagne om meer (mbo-)monteurs te werven een nominatie waard is. Want het gaat hier om een van de meest schaarse doelgroepen van Nederland, die bovendien lang niet altijd de NS als potentieel werkgever op het netvlies heeft. Maar met de ‘Train je skills‘-campagne wist de organisatie toch bij hen onder de aandacht te komen, en daarbij tegelijk de term ‘treintechniek’ te laden.<br><br> <a href="https://www.werf-en.nl/train-je-skills-hoe-ns-schaarse-monteurs-laat-overstappen-op-treintechniek-inzending-nederlandse-spoorwegen/" target="_blank">Lees de hele case</a>10:30 - 10:40
-
Pitches genomineerden AMC - Alliander: 'De energietransitie is onmogelijk'De energietransitie onmogelijk? Een behoorlijke gedurfde boodschap voor een netbeheerder. Maar het is juist die onverwachte twist die de basis vormt van de succesvolle arbeidsmarktcampagne van Alliander, die bepaald niet onopgemerkt is gebleven. Want de energietransitie is volgens hen alleen onmogelijk, als het zonder jou gebeurt. Kijk, en dan heb je meteen bewijslast voor je boodschap te pakken.<br><br> <a href="https://www.werf-en.nl/de-energietransitie-is-onmogelijk-inzending-alliander/" target="_blank">Lees de hele case</a>10:40 - 10:50
-
Pitches genomineerden AMC - Bol: 'Value your Perspective'Nog meer technici gezocht, maar dan op iets ander vlak: bij Bol zijn ze op zoek naar goede developers en ander tech talent. En daarvoor besloten ze de focus nu eens te leggen op vrouwen. Door rolmodellen te laten zien, vanuit de eigen organisatie, bespraken ze bijvoorbeeld hoe A.I. zorgt voor bias, en vroegen ze A.I. hoe die zou omgaan met herkenbare levensfases voor vrouwen op de werkvloer, zoals de menopauze, speaking up en zwanger solliciteren. <br><br> <a href="https://www.werf-en.nl/value-your-perspective-closing-the-gender-gap-in-tech-inzending-bol/" target="_blank">Lees de hele case</a>10:50 - 11:00
-
Pitches genomineerden AMC - Etos: 'Een out-of en in-the-box campagne'Stel: je bent een retailer bekend van cosmetica en verzorgingsproducten. En stel: je hebt veel nieuwe medewerkers nodig. Hoe leuk is het dan om die twee dingen met elkaar te verbinden? Precies dat is wat Etos vorig jaar deed, met een wervingscampagne die bestond uit een verzorgingslijn speciaal voor nieuwe medewerkers. Van Lachrimpelcrème tot Carrièretijgerbalsem en van Je-ware-gezichtslotion tot Je-hart-luchtverfrisser. ‘Zo lieten we iedereen ontdekken en ervaren hoe goed een baan bij Etos voelt én maakten we dat ook direct tast-, smeer- en spraybaar!’, aldus de indieners. En dat alles onder het motto ‘Werken bij Etos. Dat voelt goed.‘<br><br> <a href="https://www.werf-en.nl/een-out-of-en-in-the-box-campagne-met-unieke-ervaringen-inzending-etos/" target="_blank">Lees de hele case</a>11:00 - 11:10
-
Pitches genomineerden Recruitment - Randstad & Equalture: 'Vinden van vergeten talenten'Nog een case die de kracht van game based assessments onderstreept. En wel van waarschijnlijk de bekendste partij in de Nederlandse arbeidsmarkt. Randstad kende 2 grote uitdagingen: enerzijds genoeg geschikte kandidaten vinden voor Customer Contact-functies en anderzijds het grote verloop onder deze doelgroep verminderen, vanwege moeilijkheden die zij vaak ervaarden bij het afronden van verplichte opleidingen.<br><br> <a href="https://www.werf-en.nl/het-vinden-van-vergeten-talenten-inzending-randstad-equalture/" target="_blank">Lees de hele case</a>11:20 - 11:30
-
Pitches genomineerde Recruitment - Radboudumc: 'Doorlopende werving verpleegkundigen'Over naar de volgende zorg-casus, en die vinden we bij het Nijmeegse Radboudumc, dat met maar liefst twee inzendingen een gooi naar de prijzen doet. Het is de recruitmentcase die de jury op voorhand het meest kon bekoren, en die vertoont opmerkelijke parallellen met de eerder genoemde Maasstad-casus. Ook hier kunnen potentiële collega’s meelopen op de verpleegafdelingen, zodat zij een realistisch beeld krijgen van de werkomgeving. Maar er is hier meer. Zo organiseren ze regelmatig Meet & Greet-evenementen waarbij potentiële nieuwe collega’s in gesprek kunnen gaan met verpleegkundigen van verschillende afdelingen.<br><br> <a href="https://www.werf-en.nl/doorlopende-werving-verpleegkundigen-inzending-radboudumc/" target="_blank">Lees de hele case</a>11:30 - 11:40
-
Pitches genomineerden Recruitment - Gemeente Amsterdam: 'solliciteren voor traineeship'Hoe selecteer je als grote gemeente 14 mbo’ers voor je allereerste mbo-traineeship? De gemeente Amsterdam klopte daarvoor aan bij IVY Works, en samen ontwikkelden ze een aantal game-based assessments die verschillende persoonskenmerken meten, waarmee je vervolgens een voorspelling kunt doen over de waarschijnlijkheid dat iemand een bepaalde competentie bezit. Dat leidde tot een selectieproces, zónder cv en motivatiebrief, maar met focus op onder meer cognitie, emotieherkenning en persoonlijkheid.<br><br> <a href="https://www.werf-en.nl/solliciteren-voor-traineeship-geen-brief-cv-maar-gamen-inzending-gemeente-amsterdam/" target="_blank">Lees de hele case</a>11:40 - 11:50
-
Pitches genomineerden Recruitment - Maasstad Ziekenhuis: 'Werven door te wandelen'Bij de categorie ‘Arbeidsmarktcommunicatie’ is er dit jaar één genomineerde uit de zorg, bij de categorie ‘Recruitment’ vinden we er twee. De eerste daarvan komt van het Rotterdamse Maasstad Ziekenhuis, bijvoorbeeld bekend van hoe ze A.I. inzetten voor hun werving, maar hier genomineerd voor hun aanpak, waarbij ze kandidaten vrijblijvend met een recruiter door het ziekenhuis laten wandelen. Deze zogenoemde ‘Volop Verpleegkundige’-route voert hen langs de beschouwende, snijdende en specialistische afdelingen, en levert na afloop een afspraakkaartje (bevestigd aan toffe Maasstad-sokken) op.<br><br> <a href="https://www.werf-en.nl/werven-door-te-wandelen-inzending-maasstad-ziekenhuis/" target="_blank">Lees de hele case</a>11:50 - 12:00
-
Pitches genomineerden Recruitment - Praxis: 'De zaag zetten in traditionele werving'Oorspronkelijk ingezonden in de categorie ‘Arbeidsmarktcommunicatie’, maar door de jury in de rubriek ‘Recruitment’ gezet. En daar valt wel iets voor te zeggen. Want deze case bevindt zich duidelijk op het snijvlak van campagne en een gedurfde nieuwe aanpak áchter de schermen. Het bekende doehetzelf-bedrijf heeft namelijk zelf ook maar één recruiter in dienst, maar die heeft wel een heel datagedreven benadering weten te creëren, resulterend in een always-on campagne, die kanaal- en budgetkeuzes maakt, gebaseerd op rendement.<br><br> <a href="https://www.werf-en.nl/de-zaag-zetten-in-traditionele-werving-inzending-praxis-doe-het-zelf-center/" target="_blank">Lees de hele case</a>12:00 - 12:10
-
Opening dagvoorzitter13:00 - 13:15
-
'Hoe dan: een wereld vol werkplezier én verwondering?' door Ursula Pooters & Tom Gruijters - EftelingDe Efteling, dat is de Wereld vol Wonderen met attracties en sprookjes. Het is ook de meest inspirerende werkplek van Nederland met de meest unieke en diverse (bij)banen. Laat je verwonderen!<br><br> Bij de Efteling geloven wij in ‘binden door de kracht van verhalen’. Dat doen we al jaren. In deze presentatie nemen we je mee in hoe we dit doen en hoe we onze unieke omgeving hierbij inzetten.13:15 - 13:40
-
'De magie van écht contact! door Ilse Beckers - CliniClowns NederlandIn een tijd waarin we steeds 'digitaler' met elkaar omgaan, is het minder makkelijk om jezelf te laten zien én de ander echt te zien. We leven en werken in een individualistisch tijdperk, maar gelukkig wél in een fase waarin we weer op zoek gaan naar oprechte verbinding. Ook op jouw vakgebied draait alles om mensen en om hoe organisaties verbondenheid uitdragen.<br><br> Als directeur van het meest positieve goede doel van Nederland zet ik me in om de impact van CliniClowns verder te verspreiden. Door de boodschap van de kracht van kwetsbaarheid en de kunst van oprecht contact te stimuleren. Het vraagt soms om lef, maar de wereld om jou heen wat positiever maken begint bij jou en mij!15:45 - 16:15
-
Uitreiking Werf& Awards met Victor Mids16:15 - 17:00
-
A Manifesto for the Future of Recruiting - Kevin WheelerWork and technology are blending and creating a new future for recruiting. <br> We must recognize that recruiting is not just about filling vacancies but is the foundation for creating a sustainable, empathetic, and thriving workplace. <br><br> Kevin will lay out a manifesto for the future that challenges our assumptions and asks us to think creatively about our future.10:20 - 11:10
-
A Manifesto for the Future of Recruiting - Kevin Wheeler - vervolgWork and technology are blending and creating a new future for recruiting. <br> We must recognize that recruiting is not just about filling vacancies but is the foundation for creating a sustainable, empathetic, and thriving workplace. <br><br> Kevin will lay out a manifesto for the future that challenges our assumptions and asks us to think creatively about our future.11:20 - 12:10
Breakout sessies
Je gaat het pas zien als je het doorhebt sprak ooit de grootste taalgoochelaar van ons land. En Cruijff had gelijk. Ook de beste reclamecampagnes draaien om een ogenschijnlijk simpel inzicht. Een idee waarvan je, als je het ziet, zegt: dat had ik ook kunnen bedenken. Maar achteraf is het mooi wonen. De vraag is: hoe kom je tot zo’n richtinggevend inzicht? En wat kun je er vervolgens mee? In deze presentatie kijken we mee in de kraamkamer van strategie en creatie bij het ontwikkelen van inzicht gedreven employer branding campagnes.
Na deze sessie snap je belang van het strategisch / creatieve inzicht achter een employer branding. En weet je hoe je kunt bouwen aan een werkgeversmerk dat intern en extern precies de juiste snaar raakt.
Tijdens deze sessie, in het Engels, bieden we je een unieke beleving waarin het contrast tussen Rituals als consumentenmerk en Rituals als werkgeversmerk goed duidelijk wordt. Slow down versus hoog tempo. Ingetogen versus uitbundig. Laat je verrassen.
Daarnaast zoomen we in op wat het werken bij Rituals daadwerkelijk is aan de hand van onze “Employer Value Proposition” en onze nieuwe Career Site - created with heart & soul.
Laat je onderdompelen in de wereld van Rituals en ervaar hoe het consumenten- en werkgeversmerk elkaar aanvullen als yin en yang.
Alles staat of valt met de kracht van verleiding in deze huidige arbeidsmarkt.
2024 is dan ook het jaar van de doorbraak van Recruitment Marketing Automation.
VolkerWessels weet het juiste talent te verleiden met haar werkgeversmerk en met de inzet van Recruitment Marketing Automation.
Hoe bouw en beheer je een talentpool om vervolgens latent zoekend talent structureel te kunnen activeren? VolkerWessels neemt je mee in praktijk.
Na deze sessie heb je een concreet beeld hoe je leadgeneratie, employer branding en contentmarketing inzet op de latent zoekend talent en hoe je grip krijgt op je hires. Op basis van de praktijk bij VolkerWessels krijg je een beeld hoe jij het toe kan passen.
- Hoe je grip krijgt op je hires
- Hoe je latent zoekend talent activeert
- Hoe je de kracht van verleiding inzet voor jouw werkgeversmerk
- Hoe je een optimale talentpool opbouwt, beheert en activeert
- Hoe je je database, het kapitaal van je organisatie kan activeren
Veel organisaties reageren reactief op vacatures, wat leidt tot haastige wervingsprocessen en opgeblazen mediabudgetten.
In de hedendaagse jungle van Employer Marketing is het makkelijk verdwalen. Iedereen lijkt zijn eigen pad te kiezen, zonder te kijken naar het bredere plaatje. Maar wat als we je vertellen dat de sleutel tot succes ligt in het samenbrengen van deze werelden? Recruitment is Marketing – durf jij deze uitdaging aan?
Wordt de marketingminded recruiter die elke organisatie zich wenst.
Of je nu op zoek bent naar frisse iDeeën om je recruitmentstrategie te versterken of klaar bent om je marketingstrategie een nieuwe draai te geven,
Na deze sessie kijk met een andere bril naar je eigen recruitment activiteiten.
Na deze sessie weet je:
1. Dat je je korte termijn activatie moet laten samensmelten met het versterken van je werkgeversimago.
2. Dat zelfs de beste werkgeversbelofte nutteloos is als niemand het ziet.
3. Dat je als werkgever kunt opvallen zonder enorme mediabudgetten uit te geven.
4. Hoe je minder afhankelijk kan worden van ad-hoc vacature vraagstukken.
5. Hoe je van je eigen medewerkers ware influencers kan maken.
6. Dat Employer marketing niet langer een leuke toevoeging aan je wervingsstrategie is , maar een doorslaggevende factor bij het aantrekken van toptalent.
Magie is minder moeilijk dan je denkt. Vaak weten bedrijven niet goed aan welke knoppen ze moeten draaien om een succesvolle employer branding strategie op LinkedIn uit te voeren. Met deze tips en inzichten ga je met nieuwe ideëen weer aan de slag.
Duik dieper in de AI-ontwikkelingen binnen de wereld van recruitment met onze boeiende sessie:
'AI in recruitment: bezorgd of enthousiast?'. Sara Cauwenbergh neemt je mee door de essentiële vraagstukken van deze tijd. Van de fundamentele vraag 'Wat is AI?' tot de complexe discussies over de mogelijke impact ervan op onze samenleving.
Deze sessie gaat verder dan alleen de zorgen en enthousiasme; het verkent ook de cruciale vraag van verantwoordelijkheid.
Sluit je bij ons aan en ontdek hoe we de complexiteit van AI in recruitment omarmen, terwijl we streven naar een evenwicht tussen innovatie, ethiek en menselijke waarden.
Ontdek waarom angst en opwinding hand in hand gaan als het gaat om AI. Deze sessie gaat verder dan alleen zorgen en enthousiasme. Een ding is zeker, AI gaat niet weg. Krijg antwoord op de vraag, hoe kunnen we verantwoord en als kracht voor positieve verandering in het wervingsproces omgaan met AI?
Na deze sessie weet je:
- Wat betekent AI?
- De opkomst van AI
- Waarom moeten we bezorgd zijn? Vooroordelen en psychologische aspecten.
- Waarom zijn we enthousiast? De positieve impact van AI op recruitment
- Indeed en AI
Mis jij overzicht en grip op je externe werving? Wil je al je talent (flex en vast) op één plek? Word je gek van verschillende systemen? In deze sessie leer je hoe je weer grip krijgt op je externe werving, en de werelden van vast en flex bij elkaar brengt, op één centrale plek: in je ATS.
Stel je een wereld voor waarin talentacquisitie niet langer een chaos is van versnipperde systemen en processen. Een wereld waar je al je talentleveranciers en -stromen moeiteloos beheert vanuit je vertrouwde ATS. Een wereld waar de kloof tussen vast en flex talent verleden tijd is.
Dit is de magie die HirePort creëert. Onze embedded oplossing combineert de kracht van een VMS naadloos met die van je ATS. Geen gedoe meer met losse apps en complexe integraties. Slechts één vloeiende workflow voor al je talent acquisitie-activiteiten.
Het resultaat? Ongekende eenvoud, efficiëntie en controle. Leveranciersbeheer wordt kinderspel. De kloof tussen vast en flex talent lost op. En jij krijgt de inzichten en slagkracht om je talent acquisitie naar ongekende hoogten te stuwen.
Na deze sessie weet je:
- Hoe je leveranciersbeheer stroomlijnt tot kinderspel;
- Wat de voordelen zijn van één naadloze workflow voor vast en flex talent;
- Hoe je orde schept in de chaos van versnipperde apps en diensten binnen talent acquisitie;
- Hoe je volledige controle en inzicht krijgt over je talentstromen, leveranciersprestaties, flexbeheer, contracten en kosten;
- Waarom embedded VMS functionaliteiten in je ATS de toekomst is van total talent acquisition.
Ontdek tijdens de interactieve presentatie van Laurens Waling hoe samenwerking binnen regionale ecosystemen leidt tot win-winsituaties voor alle betrokkenen. Ervaar hoe het delen van talent en het dichten van skillsgaps bijdraagt aan minder verspilling van resources en een efficiëntere benutting van beschikbaar potentieel binnen dynamische arbeidsmarkten. Hoe je AI inzet om te berekenen welke skills je in huis hebt, welke je nodig hebt en waar je ze kunt vinden. Hoe je nieuwe doelgroepen aanboort en met objectief continu de beste kandidaat uit het ecosysteem vindt. Hoe je nieuwe carrière kansen kunt bieden en gezamenlijk talent aantrekt en behoudt.
Laurens bespreekt diverse inspirerende voorbeelden van regionale samenwerkingen en ecosystemen binnen sectoren, waar 'silver-medaillist' op basis van skills gedeeld en gematcht worden. Je weet waar je praktisch mee aan de slag kunt en waar je op moet letten. Wie de koplopers zijn en waar jij staat.
Na deze sessie ken je:
- De business case voor het delen van kandidaten (en medewerkers) tussen organisaties.
- Welke eisen er zijn aan een technische infrastructuur (AI-gedreven).
- Hoe je skills en skills-gaps berekent en hoe je deze overbrugt.
- Hoe je een ecosysteem van talent opzet en nieuwe doelgroepen aanboort.
- Hoe je de candidate experience maximaliseert .
Of je het nu wil of niet, assessments worden steeds crucialer in het wervingsproces. Ze vergroten niet alleen de talentenpool door verder te kijken dan het CV, maar bieden ook een praktische invulling aan de schreeuw om eerlijkere wervingsprocessen.
Toch zijn veel organisaties de laatste jaren afgestapt van traditionele assessments zoals de welbekende figuurreeksen en persoonlijkheidsvragenlijsten. Deze traditionele methoden zorgen namelijk vaak voor dropout van kandidaten, iets wat organisaties zich in de huidige arbeidsmarkt niet kunnen veroorloven.
Equalture, een game-based assessment platform, heeft bewezen dat het tegenovergestelde effect kan worden bereikt door games in te zetten in het wervingsproces. Hoe leiden games wél tot meer kandidaten, een grotere diversiteit en een positief gevoel?
In deze presentatie delen we belangrijke inzichten en advies over hoe en welke assessments je het beste kunt gebruiken om een wervingsproces vorm te geven waar kandidaten positief over napraten en die eerlijk succes voorspelt.
Na deze sessie weet je:
1. Waarom assessment zo cruciaal zijn in het wervingsproces (zeker nu)
2. Meest voorkomende problemen wanneer assessments worden ingezet in het wervingsproces
3. Hoe game-based assessments de problemen oplossen waar traditionele testen tegenaan lopen, welke momenteel leiden tot veel dropout van kandidaten en een gebrek aan diversiteit
4. De antwoorden op de veelgestelde vragen over game-based assessments
5. Hoe andere organisaties het gebruik van game-based assessments ervaren (use cases)
Er wordt aan alle kanten geroepen over krapte, veranderende regelingen, AI, nieuwe skills pakketten en meer. Maar wat moet je hiermee / welke berichten zijn voor jouw van belang? Waar moet je je focus leggen? En wat kan jij doen om jouw bedrijf relevant te houden in een constant evoluerende mondiale arbeidsmarkt? Er komt bij deze sessie misschien geen konijn uit een hoge hoed, maar wel antwoorden op deze vragen en top tips voor hoe je internationale talenten in jouw organisatie succesvol kan laten zijn.
Beleef de magie van internationale werving en ontdek hoe je dit in kan zetten om jouw bedrijf divers, inclusief en succesvol te laten zijn. Toegevoegde waarde gegarandeerd.
Na deze sessie weet je:
- Waar internationaal talent zich bevindt.
- Hoe jij je bedrijf goed kan profileren voor het binnenhalen van internationaal talent.
- Hoe je internationaal talent kan behouden binnen je organisatie.
- Wat levert het inzetten van een divers en inclusief team op voor je organisatie.
De reactie van bedrijven op de aanhoudende krappe arbeidsmarkt heeft voor een enorme stijging in jobmarketing gezorgd. Vaak kiezen bedrijven voor het promoten van vacatures op tal van vaak online kanalen. Een ogenschijnlijk logische keuze, maar is dit ook echt zo?
Er wordt van alles uit de kast getrokken. Maar als we dieper inzoomen op wat er gebeurt, dan lijkt het toch minder logisch dan velen denken. Want is je vacature zichtbaar maken tussen al die andere nu echt de beste tactiek? Tijdens deze break-out sessie vertellen John & Jeroen van Bluewave Recruitment Marketing waarom focus op een lage Cost per Applicant achterhaald is en je beter kan inzetten op Employer Branding.
Na deze sessie weet je hoe je écht een concurrerende positie op de arbeidsmarkt kan innemen en je een lagere cost per hire kan realiseren.
In Nederland heeft TikTok 4 miljoen gebruikers en de populaire app is voornamelijk geliefd onder Gen Z en millennials. Veel bedrijven die werven hebben moeite om deze jongere generatie te bereiken. TikTok biedt een interessante kans om toptalent aan te trekken én jouw employer brand te versterken.
Tijdens onze snelcursus TikTok gaan wij uitleggen hoe je TikTok effectief kan inzetten om de aandacht te trekken van potentiële werknemers en om jouw organisatie op een creatieve manier te positioneren.
Na deze sessie weet je:
- Hoe TikTok positief kan bijdragen aan jouw employer branding.
- Hoe andere bedrijven een krachtige employer branding creëren op TikTok.
- Hoe TikTok verschilt van andere social media platforms.
Recruiters en Sourcers moeten soms drie keer zo veel berichten sturen om succesvol te zijn. Dat is ontzettend zonde. Gelukkig kan het anders en hiervoor is een Sourcing en employer branding framework opgezet door Timetohire. Ze laten je kennis maken met dit nieuwe framework en laten zien hoe recruitment en marketing samen de meest succesvolle recruitment campagnes kunnen opzetten.
Employer branding en het actief benaderen van de markt gebeurt los van elkaar. Daardoor mis je de magie van samen recruitment campagnes opzetten die 2-3 keer zoveel kandidaten, fans en hires kunnen opleveren.
Deze sessie staat in het teken van kennismaken met dit nieuwe framework.
Na deze sessie weet je:
- Zie je wat je eigenlijk aan talent misloopt.
- Weet je wat er nodig is om campagnes met multidisciplinaire teams op te zetten.
- Kan je zelf met het framework aan de slag binnen jouw organisatie.
In onze sessie nemen we jullie mee in de magische wereld van werkgeversmerken bouwen. Op een manier die duurzaam is: van binnenuit. Maar... hoe bouw je nu een sterk werkgeversmerk als je eigenlijk (nog) niet zo heel bijzonder bent en stiekem niet veel meer te bieden hebt dan je werkgeversconcurrenten? Trek je dan die flitsende campagne uit de kast en hoop je dat het goed komt..? Of is er ook een andere manier?
Volg onze sessie als je...
- op een nieuwe manier naar employer branding (of je eigen employer brand) wilt kijken;
- wilt ontdekken 'where the magic really happens';
- inzicht wilt in de risico's van alleen onderscheidend communiceren;
- en wilt weten hoe het nog meer kan!
Na onze sessie weet je...
- Het verschil tussen onderscheidend communiceren en onderscheidend zijn.
- Hoe je tot een werkgeversbelofte komt die onderscheidend én waar is.
- Hoe je onderscheidend kunt zijn (of worden) als werkgever.
In this interactive session, you’ll get a practical guide to a career site that ensures you’re not losing great talent at the first hurdle. With real-life examples and tips you can implement tomorrow, you’ll learn how to take your career site to the next level with no-code and no stress.
With three out of four jobseekers reviewing company career pages before applying, it’s crucial for you to get your career page right. The career page can make or break the candidate journey, and it's an important pillar of your employer brand.
In this session you'll learn:
- Why your career page is so important
- The do's and dont's of a career page that works
- How other organisations set themselves up for success
- How Recruitee's CareersHub can help you build a no-code site in no time
Achter een succesvolle referral recruitment strategie schuilt een hoop denkwerk. Van onderzoek, persona's, stakeholdermanagement, geografische factoren, cultuur, borging, dashboard, IT en daadwerkelijke activatie.
Met welke succesvolle stappen kom je tot een kwalitatieve score. We nemen je stap voor stap mee in het proces en delen de insights en uiteraard ook de valkuilen.
Referral nog geen onderdeel van jouw recruitment strategie? Dan krijg je handvatten om morgen een start te maken.
Na deze sessie weet je waar je moet beginnen en waarom je niet moet beginnen met referral recruitment.
Sta aan de top van data-gedreven werven binnen recruitment en recruitment marketing door 10 magische geheimen van doelgroep data te gebruiken. Deze presentatie biedt niet alleen inzicht in hoe je verborgen wervingskansen kunt ontdekken, maar ook praktische strategieën om deze kansen om te zetten in succesvolle strategieën. Of je nu op zoek bent naar blue-collar of white-collar talent, deze sessie zal je voorzien van de inzichten om je wervingsinspanningen te verbeteren en concurrentie voor te blijven.
Volg deze sessie als je wilt leren hoe je als recruiter en recruitment marketeer kunt opvallen in een competitieve markt door middel van doelgroep data. Of je nu nieuw bent in de wereld van recruitment of een doorgewinterde professional, deze presentatie zal je voorzien van waardevolle inzichten en praktische tips om je wervingsstrategieën te verbeteren en je succes te vergroten.
Na deze sessie weet je:
- Ontdek de nieuwste en verborgen wervingskansen;
- Krijg inzicht in 10 Magische doelgroep data geheimen;
- Verover garandeert alle harten van kandidaten.
Het matchen kan sneller, beter en goedkoper. Met The Talentpool Community is matchen op skills en het delen van talent makkelijk en snel geregeld.
Na deze sessie weet je hoe je lid kan worden van The Talentpool Community en hoe het nieuwe matchen werkt!
Is het magisch om alles al te vertellen of geef je juist niet alles weg bij het begin van de relatie?
Een dilemma waar veel recruiters en sourcers tegenaan lopen. Want een boodschap in nevelen kan nieuwsgierigheid oproepen maar geeft misschien niet de magie die je nodig hebt.
Deze sessie geeft je inzicht in de balans tussen delen of nog even wachten. Daardoor verleid je de juiste mensen.
Na deze sessie weet je:
- wat de magic touch is
- verleiden kent vele vormen
- waarom je altijd persoonlijk moet zijn
Stagnerende sollicitaties? Lage replyrate op je InMails? Afwijzingen op je aanbiedingen? Met de juiste aanpak bereik jij meer. Tot wel 400% meer.
Tijdens dit webinar laat Nicol Tadema jou kennismaken met de kracht van invloed. Omdat ook jij jouw doelgroep kan beïnvloeden én zo jouw resultaten kan verbeteren. En niet zo’n beetje ook!
In sneltreinvaart deelt Nicol bergen beïnvloedingstechnieken die jouw kans op resultaat vergroten. Technieken die je direct én eenvoudig toepast in jouw processen. Kortom, dit wil jij niet missen.
Na deze sessie weet je:
- wat de magische kracht van invloed is.
- welk leesteken jouw conversie verhoogt.
- hoe je een sollicitant voor je wint tijdens een gesprek.
- welk magische woord jouw kans op resultaat verviervoudigt.
- wat het beste moment is om een opdrachtgever óf kandidaat een aanbod te doen.
Did you ever think you’d see the end of the world? Did you ever think you’d witness deaf people hear, blind people see, mind-controlled bionic limbs, self-driving cars, and people getting all the fat in their bodies pumped into their butts? Nope. Us neither. But here we are.
The world is changing at an unprecedented rate. AI has landed. It's a tool of mass destruction but also mass innovation. Industries are currently being disrupted because of it. Soon, some will be torn apart. And the bad news for you? Talent Acquisition isn't excluded. But here’s the real question: Is it really bad news?
During this presentation, you’ll learn what's happening and how to ensure you can take control and be a driver of the change. As a result, you will be in a position to make change happen, rather than it happening to you. To make sure you come out on top instead of being left behind. Stanislaw Wasowicz , alongside our partners at Jobylon, will show the latest applications of Scotty AI, a groundbreaking AI agent orchestration platform.
You will see real-life examples of how it allows 80-90% automation of repetitive tasks in the hiring journey and employee life cycle through its conversational AI, integrations- and automation capabilities. Allowing you to focus on what really matters: building a strong employer brand and attracting top talent. Stan and Stefano are going to talk about the end of the world…
…and the birth of a new one.
Learn how to harness AI for seamless HR operations, drastically cut down on manual tasks and costs, and strategically enhance your recruitment process, from sourcing to offboarding. Be at the forefront of HR innovation!
After this session, you will know:
- How AI can automate and streamline up to 90% of repetitive HR tasks.
- Strategies for leveraging AI to enhance your recruitment process and employer branding.
- Practical steps to implement AI in your daily HR functions to attract and retain top talent.
- Case studies on how leading companies like Young Capital and PostNL are using AI to transform their HR operations.
- Insights into the future trends of AI in HR and how to prepare your organization for these changes.
-
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt.' - SteamTalmarkJe gaat het pas zien als je het doorhebt sprak ooit de grootste taalgoochelaar van ons land. En Cruijff had gelijk. Ook de beste reclamecampagnes draaien om een ogenschijnlijk simpel inzicht. Een idee waarvan je, als je het ziet, zegt: dat had ik ook kunnen bedenken. Maar achteraf is het mooi wonen. De vraag is: hoe kom je tot zo’n richtinggevend inzicht? En wat kun je er vervolgens mee? In deze presentatie kijken we mee in de kraamkamer van strategie en creatie bij het ontwikkelen van inzicht gedreven employer branding campagnes. <br><br> Na deze sessie snap je belang van het strategisch / creatieve inzicht achter een employer branding. En weet je hoe je kunt bouwen aan een werkgeversmerk dat intern en extern precies de juiste snaar raakt.13:45 - 14:10
-
'Rituals - work with heart & soul' - RitualsTijdens deze sessie, in het Engels, bieden we je een unieke beleving waarin het contrast tussen Rituals als consumentenmerk en Rituals als werkgeversmerk goed duidelijk wordt. Slow down versus hoog tempo. Ingetogen versus uitbundig. Laat je verrassen.<br><br> Daarnaast zoomen we in op wat het werken bij Rituals daadwerkelijk is aan de hand van onze “Employer Value Proposition” en onze nieuwe Career Site - created with heart & soul.<br><br> Laat je onderdompelen in de wereld van Rituals en ervaar hoe het consumenten- en werkgeversmerk elkaar aanvullen als yin en yang.14:15 - 14:40
-
'Hoe VolkerWessels het juiste talent verleidt' - Up in BusinessAlles staat of valt met de kracht van verleiding in deze huidige arbeidsmarkt. <br> 2024 is dan ook het jaar van de doorbraak van Recruitment Marketing Automation. <br> VolkerWessels weet het juiste talent te verleiden met haar werkgeversmerk en met de inzet van Recruitment Marketing Automation. <br> Hoe bouw en beheer je een talentpool om vervolgens latent zoekend talent structureel te kunnen activeren? VolkerWessels neemt je mee in praktijk. <br><br> Na deze sessie heb je een concreet beeld hoe je leadgeneratie, employer branding en contentmarketing inzet op de latent zoekend talent en hoe je grip krijgt op je hires. Op basis van de praktijk bij VolkerWessels krijg je een beeld hoe jij het toe kan passen. <br><br> - Hoe je grip krijgt op je hires<br> - Hoe je latent zoekend talent activeert<br> - Hoe je de kracht van verleiding inzet voor jouw werkgeversmerk<br> - Hoe je een optimale talentpool opbouwt, beheert en activeert<br> - Hoe je je database, het kapitaal van je organisatie kan activeren <br>15:15 - 15:40
-
'90% van de wervingscampagnes werken niet. Wat nu?' - iD Employer MarketingVeel organisaties reageren reactief op vacatures, wat leidt tot haastige wervingsprocessen en opgeblazen mediabudgetten.<br> In de hedendaagse jungle van Employer Marketing is het makkelijk verdwalen. Iedereen lijkt zijn eigen pad te kiezen, zonder te kijken naar het bredere plaatje. Maar wat als we je vertellen dat de sleutel tot succes ligt in het samenbrengen van deze werelden? Recruitment is Marketing – durf jij deze uitdaging aan? <br><br> Wordt de marketingminded recruiter die elke organisatie zich wenst. <br> Of je nu op zoek bent naar frisse iDeeën om je recruitmentstrategie te versterken of klaar bent om je marketingstrategie een nieuwe draai te geven, <br> Na deze sessie kijk met een andere bril naar je eigen recruitment activiteiten. <br><br> Na deze sessie weet je:<br> 1. Dat je je korte termijn activatie moet laten samensmelten met het versterken van je werkgeversimago.<br> 2. Dat zelfs de beste werkgeversbelofte nutteloos is als niemand het ziet.<br> 3. Dat je als werkgever kunt opvallen zonder enorme mediabudgetten uit te geven.<br> 4. Hoe je minder afhankelijk kan worden van ad-hoc vacature vraagstukken.<br> 5. Hoe je van je eigen medewerkers ware influencers kan maken.<br> 6. Dat Employer marketing niet langer een leuke toevoeging aan je wervingsstrategie is , maar een doorslaggevende factor bij het aantrekken van toptalent.13:45 - 14:10
-
'Toveren op LinkedIn' - Jesse GeulMagie is minder moeilijk dan je denkt. Vaak weten bedrijven niet goed aan welke knoppen ze moeten draaien om een succesvolle employer branding strategie op LinkedIn uit te voeren. Met deze tips en inzichten ga je met nieuwe ideëen weer aan de slag.14:15 - 14:40
-
'AI in recruitment: bezorgd of enthousiast' - IndeedDuik dieper in de AI-ontwikkelingen binnen de wereld van recruitment met onze boeiende sessie: <br> 'AI in recruitment: bezorgd of enthousiast?'. Sara Cauwenbergh neemt je mee door de essentiële vraagstukken van deze tijd. Van de fundamentele vraag 'Wat is AI?' tot de complexe discussies over de mogelijke impact ervan op onze samenleving.<br><br> Deze sessie gaat verder dan alleen de zorgen en enthousiasme; het verkent ook de cruciale vraag van verantwoordelijkheid. <br><br> Sluit je bij ons aan en ontdek hoe we de complexiteit van AI in recruitment omarmen, terwijl we streven naar een evenwicht tussen innovatie, ethiek en menselijke waarden. <br><br> Ontdek waarom angst en opwinding hand in hand gaan als het gaat om AI. Deze sessie gaat verder dan alleen zorgen en enthousiasme. Een ding is zeker, AI gaat niet weg. Krijg antwoord op de vraag, hoe kunnen we verantwoord en als kracht voor positieve verandering in het wervingsproces omgaan met AI? <br><br> Na deze sessie weet je: <br> - Wat betekent AI? <br> - De opkomst van AI<br> - Waarom moeten we bezorgd zijn? Vooroordelen en psychologische aspecten. <br> - Waarom zijn we enthousiast? De positieve impact van AI op recruitment <br> - Indeed en AI15:15 - 15:40
-
'Van chaos naar controle: grip op externe werving ' - HirePortMis jij overzicht en grip op je externe werving? Wil je al je talent (flex en vast) op één plek? Word je gek van verschillende systemen? In deze sessie leer je hoe je weer grip krijgt op je externe werving, en de werelden van vast en flex bij elkaar brengt, op één centrale plek: in je ATS. <br><br> Stel je een wereld voor waarin talentacquisitie niet langer een chaos is van versnipperde systemen en processen. Een wereld waar je al je talentleveranciers en -stromen moeiteloos beheert vanuit je vertrouwde ATS. Een wereld waar de kloof tussen vast en flex talent verleden tijd is.<br><br> Dit is de magie die HirePort creëert. Onze embedded oplossing combineert de kracht van een VMS naadloos met die van je ATS. Geen gedoe meer met losse apps en complexe integraties. Slechts één vloeiende workflow voor al je talent acquisitie-activiteiten.<br><br> Het resultaat? Ongekende eenvoud, efficiëntie en controle. Leveranciersbeheer wordt kinderspel. De kloof tussen vast en flex talent lost op. En jij krijgt de inzichten en slagkracht om je talent acquisitie naar ongekende hoogten te stuwen. <br><br> Na deze sessie weet je:<br> - Hoe je leveranciersbeheer stroomlijnt tot kinderspel;<br> - Wat de voordelen zijn van één naadloze workflow voor vast en flex talent;<br> - Hoe je orde schept in de chaos van versnipperde apps en diensten binnen talent acquisitie;<br> - Hoe je volledige controle en inzicht krijgt over je talentstromen, leveranciersprestaties, flexbeheer, contracten en kosten;<br> - Waarom embedded VMS functionaliteiten in je ATS de toekomst is van total talent acquisition.<br>13:45 - 14:10
-
'Kandidaten delen met AI in regionale samenwerkingen' - 8vanceOntdek tijdens de interactieve presentatie van Laurens Waling hoe samenwerking binnen regionale ecosystemen leidt tot win-winsituaties voor alle betrokkenen. Ervaar hoe het delen van talent en het dichten van skillsgaps bijdraagt aan minder verspilling van resources en een efficiëntere benutting van beschikbaar potentieel binnen dynamische arbeidsmarkten. Hoe je AI inzet om te berekenen welke skills je in huis hebt, welke je nodig hebt en waar je ze kunt vinden. Hoe je nieuwe doelgroepen aanboort en met objectief continu de beste kandidaat uit het ecosysteem vindt. Hoe je nieuwe carrière kansen kunt bieden en gezamenlijk talent aantrekt en behoudt. <br><br> Laurens bespreekt diverse inspirerende voorbeelden van regionale samenwerkingen en ecosystemen binnen sectoren, waar 'silver-medaillist' op basis van skills gedeeld en gematcht worden. Je weet waar je praktisch mee aan de slag kunt en waar je op moet letten. Wie de koplopers zijn en waar jij staat. <br><br> Na deze sessie ken je: <br> - De business case voor het delen van kandidaten (en medewerkers) tussen organisaties.<br> - Welke eisen er zijn aan een technische infrastructuur (AI-gedreven).<br> - Hoe je skills en skills-gaps berekent en hoe je deze overbrugt. <br> - Hoe je een ecosysteem van talent opzet en nieuwe doelgroepen aanboort.<br> - Hoe je de candidate experience maximaliseert .14:15 - 14:40
-
'Eerlijke & leuke kandidaatselectie met games' - EqualtureOf je het nu wil of niet, assessments worden steeds crucialer in het wervingsproces. Ze vergroten niet alleen de talentenpool door verder te kijken dan het CV, maar bieden ook een praktische invulling aan de schreeuw om eerlijkere wervingsprocessen.<br><br> Toch zijn veel organisaties de laatste jaren afgestapt van traditionele assessments zoals de welbekende figuurreeksen en persoonlijkheidsvragenlijsten. Deze traditionele methoden zorgen namelijk vaak voor dropout van kandidaten, iets wat organisaties zich in de huidige arbeidsmarkt niet kunnen veroorloven.<br><br> Equalture, een game-based assessment platform, heeft bewezen dat het tegenovergestelde effect kan worden bereikt door games in te zetten in het wervingsproces. Hoe leiden games wél tot meer kandidaten, een grotere diversiteit en een positief gevoel?<br><br> In deze presentatie delen we belangrijke inzichten en advies over hoe en welke assessments je het beste kunt gebruiken om een wervingsproces vorm te geven waar kandidaten positief over napraten en die eerlijk succes voorspelt.<br><br> Na deze sessie weet je:<br> 1. Waarom assessment zo cruciaal zijn in het wervingsproces (zeker nu)<br> 2. Meest voorkomende problemen wanneer assessments worden ingezet in het wervingsproces<br> 3. Hoe game-based assessments de problemen oplossen waar traditionele testen tegenaan lopen, welke momenteel leiden tot veel dropout van kandidaten en een gebrek aan diversiteit<br> 4. De antwoorden op de veelgestelde vragen over game-based assessments<br> 5. Hoe andere organisaties het gebruik van game-based assessments ervaren (use cases)15:15 - 15:40
-
'De magie van internationale werving' - Undutchables Recruitment Agency BVEr wordt aan alle kanten geroepen over krapte, veranderende regelingen, AI, nieuwe skills pakketten en meer. Maar wat moet je hiermee / welke berichten zijn voor jouw van belang? Waar moet je je focus leggen? En wat kan jij doen om jouw bedrijf relevant te houden in een constant evoluerende mondiale arbeidsmarkt? Er komt bij deze sessie misschien geen konijn uit een hoge hoed, maar wel antwoorden op deze vragen en top tips voor hoe je internationale talenten in jouw organisatie succesvol kan laten zijn. <br><br> Beleef de magie van internationale werving en ontdek hoe je dit in kan zetten om jouw bedrijf divers, inclusief en succesvol te laten zijn. Toegevoegde waarde gegarandeerd. <br><br> Na deze sessie weet je:<br> - Waar internationaal talent zich bevindt.<br> - Hoe jij je bedrijf goed kan profileren voor het binnenhalen van internationaal talent.<br> - Hoe je internationaal talent kan behouden binnen je organisatie. <br> - Wat levert het inzetten van een divers en inclusief team op voor je organisatie.13:45 - 14:10
-
'Minder sollicitanten, lagere kosten, maximale impact' - Bluewave Recruitment MarketingDe reactie van bedrijven op de aanhoudende krappe arbeidsmarkt heeft voor een enorme stijging in jobmarketing gezorgd. Vaak kiezen bedrijven voor het promoten van vacatures op tal van vaak online kanalen. Een ogenschijnlijk logische keuze, maar is dit ook echt zo?<br><br> Er wordt van alles uit de kast getrokken. Maar als we dieper inzoomen op wat er gebeurt, dan lijkt het toch minder logisch dan velen denken. Want is je vacature zichtbaar maken tussen al die andere nu echt de beste tactiek? Tijdens deze break-out sessie vertellen John & Jeroen van Bluewave Recruitment Marketing waarom focus op een lage Cost per Applicant achterhaald is en je beter kan inzetten op Employer Branding. <br><br> Na deze sessie weet je hoe je écht een concurrerende positie op de arbeidsmarkt kan innemen en je een lagere cost per hire kan realiseren.14:15 - 14:40
-
'De magie van TikTok om je employer brand te versterken' - 123filmIn Nederland heeft TikTok 4 miljoen gebruikers en de populaire app is voornamelijk geliefd onder Gen Z en millennials. Veel bedrijven die werven hebben moeite om deze jongere generatie te bereiken. TikTok biedt een interessante kans om toptalent aan te trekken én jouw employer brand te versterken. <br><br> Tijdens onze snelcursus TikTok gaan wij uitleggen hoe je TikTok effectief kan inzetten om de aandacht te trekken van potentiële werknemers en om jouw organisatie op een creatieve manier te positioneren. <br><br> Na deze sessie weet je:<br> - Hoe TikTok positief kan bijdragen aan jouw employer branding.<br> - Hoe andere bedrijven een krachtige employer branding creëren op TikTok.<br> - Hoe TikTok verschilt van andere social media platforms.15:15 - 15:40
-
'De Magische Combi van Employer Branding & Sourcing' - TimetohireRecruiters en Sourcers moeten soms drie keer zo veel berichten sturen om succesvol te zijn. Dat is ontzettend zonde. Gelukkig kan het anders en hiervoor is een Sourcing en employer branding framework opgezet door Timetohire. Ze laten je kennis maken met dit nieuwe framework en laten zien hoe recruitment en marketing samen de meest succesvolle recruitment campagnes kunnen opzetten.<br><br> Employer branding en het actief benaderen van de markt gebeurt los van elkaar. Daardoor mis je de magie van samen recruitment campagnes opzetten die 2-3 keer zoveel kandidaten, fans en hires kunnen opleveren.<br> Deze sessie staat in het teken van kennismaken met dit nieuwe framework.<br><br> Na deze sessie weet je:<br> - Zie je wat je eigenlijk aan talent misloopt.<br> - Weet je wat er nodig is om campagnes met multidisciplinaire teams op te zetten.<br> - Kan je zelf met het framework aan de slag binnen jouw organisatie.13:45 - 14:10
-
'Onderscheidend communiceren én onderscheidend zijn' - De WerkgeversarchitectenIn onze sessie nemen we jullie mee in de magische wereld van werkgeversmerken bouwen. Op een manier die duurzaam is: van binnenuit. Maar... hoe bouw je nu een sterk werkgeversmerk als je eigenlijk (nog) niet zo heel bijzonder bent en stiekem niet veel meer te bieden hebt dan je werkgeversconcurrenten? Trek je dan die flitsende campagne uit de kast en hoop je dat het goed komt..? Of is er ook een andere manier? <br><br> Volg onze sessie als je... <br> - op een nieuwe manier naar employer branding (of je eigen employer brand) wilt kijken;<br> - wilt ontdekken 'where the magic really happens';<br> - inzicht wilt in de risico's van alleen onderscheidend communiceren; <br> - en wilt weten hoe het nog meer kan! <br><br> Na onze sessie weet je...<br> - Het verschil tussen onderscheidend communiceren en onderscheidend zijn.<br> - Hoe je tot een werkgeversbelofte komt die onderscheidend én waar is.<br> - Hoe je onderscheidend kunt zijn (of worden) als werkgever. <br>14:15 - 14:40
-
'Extreme Makeover: Career Site Edition ' - TellentIn this interactive session, you’ll get a practical guide to a career site that ensures you’re not losing great talent at the first hurdle. With real-life examples and tips you can implement tomorrow, you’ll learn how to take your career site to the next level with no-code and no stress. <br><br> With three out of four jobseekers reviewing company career pages before applying, it’s crucial for you to get your career page right. The career page can make or break the candidate journey, and it's an important pillar of your employer brand. <br><br> In this session you'll learn:<br> - Why your career page is so important<br> - The do's and dont's of a career page that works<br> - How other organisations set themselves up for success<br> - How Recruitee's CareersHub can help you build a no-code site in no time15:15 - 15:40
-
'Het winnen van een Werf&Award met Referral Recruitment!' - The Referral CompanyAchter een succesvolle referral recruitment strategie schuilt een hoop denkwerk. Van onderzoek, persona's, stakeholdermanagement, geografische factoren, cultuur, borging, dashboard, IT en daadwerkelijke activatie. <br> Met welke succesvolle stappen kom je tot een kwalitatieve score. We nemen je stap voor stap mee in het proces en delen de insights en uiteraard ook de valkuilen. <br><br> Referral nog geen onderdeel van jouw recruitment strategie? Dan krijg je handvatten om morgen een start te maken. <br><br> Na deze sessie weet je waar je moet beginnen en waarom je niet moet beginnen met referral recruitment.13:45 - 14:10
-
'10 Magische data geheimen: Leer verder te kijken om wervingskansen te ontdekken' - Intelligence GroupSta aan de top van data-gedreven werven binnen recruitment en recruitment marketing door 10 magische geheimen van doelgroep data te gebruiken. Deze presentatie biedt niet alleen inzicht in hoe je verborgen wervingskansen kunt ontdekken, maar ook praktische strategieën om deze kansen om te zetten in succesvolle strategieën. Of je nu op zoek bent naar blue-collar of white-collar talent, deze sessie zal je voorzien van de inzichten om je wervingsinspanningen te verbeteren en concurrentie voor te blijven.<br><br> Volg deze sessie als je wilt leren hoe je als recruiter en recruitment marketeer kunt opvallen in een competitieve markt door middel van doelgroep data. Of je nu nieuw bent in de wereld van recruitment of een doorgewinterde professional, deze presentatie zal je voorzien van waardevolle inzichten en praktische tips om je wervingsstrategieën te verbeteren en je succes te vergroten.<br><br> Na deze sessie weet je:<br> - Ontdek de nieuwste en verborgen wervingskansen;<br> - Krijg inzicht in 10 Magische doelgroep data geheimen;<br> - Verover garandeert alle harten van kandidaten.14:15 - 14:40
-
'The Talentpool Community en het nieuwe matchen' - The Talentpool CommunityHet matchen kan sneller, beter en goedkoper. Met The Talentpool Community is matchen op skills en het delen van talent makkelijk en snel geregeld. <br><br> Na deze sessie weet je hoe je lid kan worden van The Talentpool Community en hoe het nieuwe matchen werkt!15:15 - 15:40
-
'Een boodschap gehuld in nevelen, magisch of onhandig' - CoobleIs het magisch om alles al te vertellen of geef je juist niet alles weg bij het begin van de relatie?<br> Een dilemma waar veel recruiters en sourcers tegenaan lopen. Want een boodschap in nevelen kan nieuwsgierigheid oproepen maar geeft misschien niet de magie die je nodig hebt. <br><br> Deze sessie geeft je inzicht in de balans tussen delen of nog even wachten. Daardoor verleid je de juiste mensen. <br><br> Na deze sessie weet je:<br> - wat de magic touch is<br> - verleiden kent vele vormen<br> - waarom je altijd persoonlijk moet zijn <br>13:45 - 14:10
-
'Magisch werven: de kracht van invloed.' - Nicol TademaStagnerende sollicitaties? Lage replyrate op je InMails? Afwijzingen op je aanbiedingen? Met de juiste aanpak bereik jij meer. Tot wel 400% meer.<br><br> Tijdens dit webinar laat Nicol Tadema jou kennismaken met de kracht van invloed. Omdat ook jij jouw doelgroep kan beïnvloeden én zo jouw resultaten kan verbeteren. En niet zo’n beetje ook! <br><br> In sneltreinvaart deelt Nicol bergen beïnvloedingstechnieken die jouw kans op resultaat vergroten. Technieken die je direct én eenvoudig toepast in jouw processen. Kortom, dit wil jij niet missen. <br><br> Na deze sessie weet je:<br> - wat de magische kracht van invloed is.<br> - welk leesteken jouw conversie verhoogt.<br> - hoe je een sollicitant voor je wint tijdens een gesprek.<br> - welk magische woord jouw kans op resultaat verviervoudigt.<br> - wat het beste moment is om een opdrachtgever óf kandidaat een aanbod te doen.14:15 - 14:40
-
'End of the World (as we know it)' - Scotty AIDid you ever think you’d see the end of the world? Did you ever think you’d witness deaf people hear, blind people see, mind-controlled bionic limbs, self-driving cars, and people getting all the fat in their bodies pumped into their butts? Nope. Us neither. But here we are. <br><br> The world is changing at an unprecedented rate. AI has landed. It's a tool of mass destruction but also mass innovation. Industries are currently being disrupted because of it. Soon, some will be torn apart. And the bad news for you? Talent Acquisition isn't excluded. But here’s the real question: Is it really bad news? <br><br> During this presentation, you’ll learn what's happening and how to ensure you can take control and be a driver of the change. As a result, you will be in a position to make change happen, rather than it happening to you. To make sure you come out on top instead of being left behind. Stanislaw Wasowicz , alongside our partners at Jobylon, will show the latest applications of Scotty AI, a groundbreaking AI agent orchestration platform. <br><br> You will see real-life examples of how it allows 80-90% automation of repetitive tasks in the hiring journey and employee life cycle through its conversational AI, integrations- and automation capabilities. Allowing you to focus on what really matters: building a strong employer brand and attracting top talent. Stan and Stefano are going to talk about the end of the world…<br><br> …and the birth of a new one. <br><br> Learn how to harness AI for seamless HR operations, drastically cut down on manual tasks and costs, and strategically enhance your recruitment process, from sourcing to offboarding. Be at the forefront of HR innovation! <br><br> After this session, you will know:<br> - How AI can automate and streamline up to 90% of repetitive HR tasks.<br> - Strategies for leveraging AI to enhance your recruitment process and employer branding.<br> - Practical steps to implement AI in your daily HR functions to attract and retain top talent.<br> - Case studies on how leading companies like Young Capital and PostNL are using AI to transform their HR operations.<br> - Insights into the future trends of AI in HR and how to prepare your organization for these changes.15:15 - 15:40
Inschrijven
Mis de betovering van Werf& Live 2024 niet en reserveer vandaag nog je ticket.
InschrijvenSprekers
-
-
Gino Ammerlaan
Business Development Manager bij Intelligence Group -
Ilse Beckers
Directeur/bestuurder bij CliniClowns -
Sara Cauwenbergh
Talent Strategy Advisor Benelux bij Indeed -
Sebastiaan Cové
Head of Marketing bij Timetohire -
Elke Draaijer
programma manager / project manager bij Rituals -
Odile Elshout
Directeur Marketing & Communicatie bij VolkerWessels -
Nadine Froughi
Content Marketing Manager bij Tellent -
Jesse Geul
Trainer, spreker en LinkedIn Top Voice bij Jesse Geul trainingen -
Tom Gruijters
-
Myrthe de Haas
Branding & Marketing Manager / Producer bij 123film -
Lukas Hafner
Senior Manager Global Employer Branding bij Rituals -
Laura Holscher
content creator en presentatrice bij 123film -
Jeroen Joosten
Client Director bij Bluewave Recruitment Marketing -
Eveline van Kempen
Recruitment & Sourcing Specialist bij Timetohire -
Bert Kok
Employer Brand Strategist & Creative Director bij Talmark -
Maarten Kuipers
Co Owner bij SteamTalmark -
Bram Medema
Co-founder | GTM & Strategic Partnerships bij HirePort -
Charlotte Melkert
Co-Founder & CEO bij Equalture -
Victor Mids
Illusionist & Public speaker, combining neuroscience with magic! bij victormids.com -
Anne-Britt Petri-Arends
Employer branding / Recruitment marketing consultancy & coaching bij De Werkgeversarchitecten -
Caroline Pols
Founder bij UP in Business -
Ursula Pooters
Adviseur Arbeidsmarkt & Recruitment bij Efteling -
Bianca Roelandschap
Co-Founder bij De Werkgeversarchitecten -
Ronald van Schaik
Kaliber Interactive bij Oprichter en eigenaar -
Michelle Schroen
Employer Marketing & Media Strateeg- Partner bij iD Employer Marketing & Media -
Jan Karel Sindorff
Partner bij Cooble -
Heleen Stoevelaar
Founder & Co-Owner bij The Referral Company -
Marjan Stoit
Commercial Manager bij Undutchables Recruitment Agency BV -
Nicol Tadema
spreker | trainer | auteur bij Scoren met woorden -
Stefano Verkooij
Regional Director Benelux bij Jobylon -
Remke Vloeimans
Employer Marketing Strateeg - Partner bij iD Employer Marketing & Media -
Marion de Vries
Founder bij Employer Brand Builders -
Laurens Waling
Chief Evangelist bij 8vance -
Stanislaw Wasowicz
VP Growth & Partnerships bij Scotty AI -
Maarten Westerduin
CEO bij SkillsCV -
Kevin Wheeler
Entrepreneur, Futurist, Advisor bij The Future of Talent Institute
Inschrijven
Awards
De Werf& Awards zijn prijzen voor arbeidsmarktcommunicatie en recruitment cases die impact hebben (gehad) op de instroom van een organisatie. De awards richten zich op kleine en grote organisaties, zonder budget of met grote budgetten, voor werkgevers (corporates) en bureaus (amc/w&s/uitzend/detachering) in de breedste zin van het woord. De awards worden op 28 mei 2024 tijdens Werf& Live in Amersfoort uitgereikt.
Ontdek meer over de Werf& AwardsAftermovie Werf& Live 2023
De aftermovie van 2023 bekijk je hier.