RMA Trends event 2024 - 4 juli 2024
Informatie
WOULD YOU RATHER BE HUNTED OR SEDUCED?
Recruitment is geen jacht, het is verleidingskracht
2024 is het jaar van de doorbraak van Recruitment Marketing Automation
In samenwerking met UP in Business organiseren wij RMA TRENDS, hét event voor HR-professionals, recruitment experts en arbeidsmarkt specialisten die zich willen verdiepen in de wereld van RMA (Recruitment Marketing Automation).
RMA is het geautomatiseerd vinden, volgen en verleiden van (latent zoekende) kandidaten om je optimale talentpool op te bouwen, te beheren en te activeren. Met RMA komen strategie, employer branding, talent pooling, arbeidsmarktcommunicatie en slimme recruitmenttech en -tools bij elkaar. Alles staat of valt met ‘de kracht van verleiding’ in deze huidige arbeidsmarkt.
Dagvoorzitter Richard Kemper, bekend als de helft van het cabaretduo Veldhuis & Kemper, vertelt ons wat de kracht is van verleiding en hoe zijn marketingachtergrond hem dagelijks inspireert bij het maken van creatieve en ondernemerskeuzes. Hij begeleidt ons in hoe je de kracht van verleiding inzet voor jouw werkgeversmerk. En hoe je dit werkgeversmerk gericht naar het juiste talent brengt, waarbij data en AI je ondersteunt.
Vanzelfsprekend staan we ook stil bij wat de kracht van verleiding is voor generatie Z. De komende jaren zal dit de grootste groep werkenden in Nederland worden.
Aan de hand van concrete casussen van NS, VolkerWessels en Kenter, gaan we in op mooie praktijkvoorbeelden van hoe je een werkgeversmerk laadt met het oog op verleiding.
Aan het einde van de dag neem je onderstaande belangrijkste take-aways mee naar huis:
- Recruitment Marketing Automation (RMA). 2024 wordt het doorbraakjaar voor RMA; leer hoe je dit effectief inzet voor leadgeneratie, employer branding, en contentmarketing.
- Talentpools opbouwen: Ontwikkel en beheer een talentpool om latent zoekend talent te activeren.
- Verleidingskracht: Gebruik slimme verleidingstechnieken om talent te lokken, zowel voor nieuwe als bestaande medewerkers.
- Generatie Z bereiken: Zet TikTok in om een aantrekkelijk werkgeversmerk te creëren voor jong talent.
- Flexibilisering en nieuwe zoekkanalen: Begrijp de veranderende dynamiek van de arbeidsmarkt en hoe deze je recruitmentstrategie beïnvloedt.
- Best practices delen: Leer van concrete cases en succesverhalen van bedrijven zoals Etos, Kenter, en VolkerWessels.
- Innovatie en technologie: Gebruik moderne tools zoals video, AI, en platformtechnologie om je recruitmentprocessen te optimaliseren.
Programma
Hoe ziet de huidige ‘verleidings’dynamiek op de arbeidsmarkt eruit, kijkende naar actieve en latente baanzoekers, de flexibilisering, nieuwe zoekkanalen én de wensen en behoeften van talent? Vanuit de huidige arbeidsmarkt- en recruitmentcijfers wordt vervolgens ingezoomd naar de meest actuele manieren om talent te verleiden én hoe talent werkgevers verleidt.
Alles staat of valt met de kracht van verleiding in deze huidige arbeidsmarkt.
Hoe laat je (potentiële) medewerkers ervaren hoe fijn het werken bij jouw merk is? En raak je met je EVP dieper dan alleen maar mooie woorden en een flitsende campagne? Aan de hand van de case van de meest recente winnaar van de Werf& award vertelt Maarten Bokhoven hoe Etos dat spel van verleiding speelt met nieuwe en huidige medewerkers.
Alles staat of valt met de kracht van verleiding in deze huidige arbeidsmarkt. Simone van Essen, CHRO van Kenter, deelt hoe Recruitment Marketing Automation (RMA) onmisbaar is voor de ontwikkeling van Kenter.
Hoe bouw je een sterk employer brand voor een groot Nederlands bouwconcern met meer dan 130 bedrijven en 17.000 medewerkers? Odile Elshout, directeur Marketing & Communicatie bij VolkerWessels, heeft hier een scherpe en heldere visie op.
In deze keynote deelt Generatie Z expert Laura Bas haar inzichten over het aantrekken en behouden van jong talent via TikTok.
Het speelveld is aan het veranderen en we staan aan het begin van een nieuwe dynamiek van zoeken en gevonden worden. Denk aan een combinatie van video, AI, RMA, search 3.0, platformtechnologie, maar natuurlijk ook simpelweg aandacht en de juiste doelgroepkennis…..
Laat je verrassen tijdens deze marktupdate….
2024 is dan ook het jaar van de doorbraak van Recruitment Marketing Automation.
Na deze presentatie heb je een concreet beeld hoe je leadgeneratie, employer branding en contentmarketing inzet op de latent zoekend talent en hoe je grip krijgt op je hires.
• Hoe weet je het juiste talent te verleiden met een sterk werkgeversmerk en de inzet van Recruitment Marketing Automation.
• Hoe bouw en beheer je een talentpool om vervolgens latent zoekend talent structureel te kunnen activeren?
• Wat zijn de belangrijkste learnings van bijna 10 jaar expertise in Recruitment Marketing Automation?
Met deze case krijg je een concreet beeld van hoe Kenter zijn werkgeversmerk opbouwt en dit naar de markt brengt met RMA.
• Hoe verleid je het juiste talent met een sterk werkgeversmerk en RMA?
• Hoe identificeer en beheer je kritische doelgroepen om latent zoekend talent te activeren?
• Wat zijn de belangrijkste inzichten en resultaten van Kenter's inzet van RMA?
Met deze case krijg je een concreet beeld van de strategieën en inzichten die VolkerWessels gebruikt om hun merk te versterken en talent aan te trekken.
• Hoe creëer je een sterk merkverhaal dat trots opwekt bij huidige medewerkers en aantrekkelijk is voor nieuwe medewerkers?
• Hoe zet je gerichte sponsoring en een centraal vacatureplatform in om naamsbekendheid te vergroten?
• Wat zijn de voordelen van Recruitment Marketing Automation (RMA) in een decentrale organisatie?
Na deze presentatie heb je een concreet beeld van hoe je TikTok kunt inzetten om een sterk werkgeversmerk op te bouwen en aantrekkelijk te zijn voor de jongste generatie op de arbeidsmarkt.
• Ontdek hoe je met TikTok een aantrekkelijk werkgeversmerk creëert dat Generatie Z aanspreekt.
• Leer hoe je TikTok effectief kunt gebruiken om jong talent te bereiken en te engageren.
• Krijg inzicht in de best practices en leer van Laura's ervaringen en voortdurende onderzoek naar Generatie Z op de werkvloer.
Sprekers
-
-
Laura Bas
‘Generatie Z’ expert bij laurabas.com -
Maarten Bokhoven
Manager Community & Engagement / Employer Branding bij Albert Heijn -
Odile Elshout
Directeur Marketing & Communicatie bij VolkerWessels -
Simone van Essen
Chief HR Officer bij Kenter B.V. -
Mascha van der Heijden
Head of Recruitment and EB bij NS -
Caroline Pols
Founder bij UP in Business -
Geert-Jan Waasdorp
CEO - Founder bij Intelligence Group
Inschrijven
Deze bedrijven zijn je voorgegaan:
AB Midden Nederland Ι Actief Werkt! BV Ι AVIA Vollenhoven Ι Bilfinger Ι BUKO Verkeer en Veiligheid Ι Carerix Ι gro-up Ι Intercept B.V. Ι Keur Communicatie & Management B.V. Ι Legian Ι Linehub Ι Logistic Force Group Ι Modoc Ι Techsharks Ι TenneT TSO Ι The reputationals Ι Van der Ende Group Ι Verpoucke