Programma Seminar ArbeidsmarktTrends 2025-2029 - 3 december 2024

Programma

12:00
12:30
13:00
13:30
14:00
14:30
15:00
15:30
16:00
16:30
17:00
17:30
18:00
ArbeidsmarktTrends 2025-2029
ArbeidsmarktTrends 2025-2029
ArbeidsmarktTrends 2025-2029
Inloop lunch
12:00 - 13:00

Welkom door dagvoorzitter - Lianne Bos, Lidl
Lianne Bos
Lidl Nederland

'De krapte is blijvend, hoog tijd om slimmer te gaan werken' door Mathijs Bouman
13:15 - 14:00
Mathijs Bouman
Huiseconoom' Nieuwsuur; Columnist Financieel Dagblad

Kijk nu eens gewoon naar je eigen talent en de mensen om je heen. Zijn wij niet veel te veel gefocust op medewerkers van buiten?
'Het meeste talent hebben wij al in huis' door Karolien van Lieshout, KvK
14:00 - 14:30
Karolien van Lieshout
Kamer van Koophandel

In de huidige arbeidsmarkt en alle interne en externe uitdagingen waar wij mee te maken hebben, leggen wij de focus veel meer naar binnen. Wij hebben zoveel talent in huis; wij vragen onze mensen zich te ontwikkelen, dus waarom zouden wij doorgroeikansen niet maximaliseren? Maar ook mensen tijdig los te laten en een toekomst buiten onze organisatie te gunnen. Dit vraagt anders denken en anders doen, de praktijk is weerbarstig, maar toch zijn wij positief gestemd en zien wij als KVK al een verandering ontstaan.

Break
14:30 - 15:00

Als schaarste blijft, waarom investeren organisaties dan nog steeds zoveel tijd en geld in recruitment en niet in het aanwezige talent?
'Waarom blijven we zo lang zoeken naar talent?' door Aad van der Werf, MSE Advies & Strategie
15:00 - 15:30
Aad van der Werf
MSE Advies & Strategie

Iedere dag lees wel over krapte op de arbeidsmarkt. Als we dit toch allang weten, waarom pakken we niet door? Functies en taken veranderen steeds meer, werknemers willen steeds sneller wisselen van baan. Onderwijs heeft moeite om de vraag van het bedrijfsleven te volgen en nieuw talent valt steeds meer uit. De druk om minder arbeidsmigranten in te zetten wordt steeds groter! De werkdruk neemt toe en de arbeidsproductiviteit moet omhoog om de krapte op te vangen! Een paar ontwikkelingen die bedrijven en werknemers hard gaan raken. Wat is je focus op je bestaande organisatie en werknemers? Tijd om anders te zoeken!

Hoe je de Gen-Z employee journey vormgeeft: van aantrekken tot behouden, met focus op plezier, groei en slimme employer branding.
'Shaping the Gen-Z Employee Journey bij Kruidvat' door Anke Reusken, AS Watson
15:30 - 16:00
Anke Reusken
AS Watson

In deze keynote gaan we in op de employee journey bij Kruidvat en hoe wij die voor Gen Z – 83% van ons team in de winkels – vormgeven. Gen Z heeft een andere kijk op werk en verwacht een ervaring die past bij hun behoeften. Daarom kijken we hoe we deze reis – van aantrekken en solliciteren, tot ontwikkelen en behouden – zo goed mogelijk kunnen maken voor deze collega’s. We bespreken de belangrijke momenten in hun reis en hoe we deze zo persoonlijk en relevant mogelijk maken, zodat ze zich echt Kruidvat voelen! We nemen daarbij ook de laatste arbeidsmarkttrends mee en hoe deze invloed hebben op onze aanpak.

'Onverwachte kansen in een onvoorspelbare arbeidsmarkt' door Geert-Jan Waasdorp, Intelligence Group
16:00 - 16:30
Geert-Jan Waasdorp
Intelligence Group

Overal om je heen zie je mensen scrollen door TikTok, Reels of Shorts. De hele dag door, en tegelijkertijd vragen we ons af waarom de doelgroep niet meer reageert op onze ‘mooie’ vacatureteksten. De spelregels van arbeidsmarktcommunicatie en recruitment veranderen waar we bij staan, maar het is maar al te lastig reageren. We beleven een soort Groundhog Day, elke dag opnieuw op Indeed en LinkedIn. Er vindt waanzinnig veel plaats, van fake applicants, daily payments, arbeidsmigratie tot en met programmatic en talent scouts. De markt herbergt volop kansen voor zij die het zien…. voor hen is Groundhog Day vooral een leuke film, geen realiteit…

Afsluiting door dagvoorzitter Lianne Bos, Lidl
Lianne Bos
Lidl Nederland

Borrel
16:45 - 18:00

Inloop lunch
11:45 - 12:45

ArbeidsmarktTrends 2025-2029

Inschrijven

Collegapakket 4=3
Kom met 4 personen en betaal maar voor 3. Ofwel 25% korting per ticket. Geldt alleen wanneer je alle tickets tegelijkertijd koopt en is niet geldig in combinatie met andere acties.
Schrijf je hier in