Inschrijven voor Blue Collar & Volume Recruitment event – 23 januari 2025
Ben je klaar om de uitdaging aan te gaan en een van de schaarste doelgroepen van Nederland te bereiken?
Het Blue Collar & Volume Recruitment event biedt een unieke kans om:
Blue collar workers zijn de moeilijkste doelgroep op de Nederlandse en Europese arbeidsmarkt om te werven. Toch lukt het de één beter dan de ander. Volume recruitment is de meest high-tec en professionele manier om te werven. Beide zijn voorbeelden voor de rest van de markt, maar beide disciplines kunnen ook nog veel winnen om verder aan te sluiten bij de wensen van de doelgroep. Wat is de arbeidsmarkt SWOT en recruitment analyse van blue en volume? Geert-Jan Waasdorp, directeur arbeidsmarkt van Intelligence Group neemt je hierin graag mee…
Alexander neemt je mee in de uitdagingen van volume recruitment voor schoonmaaktalent. Hoe hou je de bezetting op orde bij ruim 15.000 locaties met specifieke eisen, werktijden of extreme piekmomenten. Hoe zorgt CSU ervoor dat de bezetting op orde blijft in een branche waar 100% levering wordt geëist? Hoe “de kandidaat centraal” voor CSU de oplossing is voor procesinrichting en dagelijks handelen van alle collega’s.
Marnix en Marc nemen je mee in de uitdagingen van Alliander om in 2024 ruim 3.000 vacatures in te vullen. Een gigantische operatie! Maar hoe pak je die aan? In deze sessie bespreken ze de uitdaging én aanpak. Ofwel: de weg die afgelegd om de kandidaat centraal te stellen en de transformatie van Alliander als magneet op de arbeidsmarkt.
Employer branding vraagt steeds meer om emotie en beleving. Arbeidsvoorwaarden alleen maken het verschil niet meer. Maar hoe blijf je een love-brand als je hoge volumes moet werven en de druk op snelle conversie groot is? Kwantiteit versus kwaliteit, korte versus lange termijn... Hoe benut je technologische ontwikkelingen slim in werving? Denk aan jobmarketing, WhatsApp-sollicitaties en leadgeneratie.
In deze sessie laten DHL Express en Equalture zien hoe je met game-based assessments de juiste Blue-Collar collega's kunt werven, op basis van talent in plaats van het CV.
Bluewave nodigt partner Trigion Safety Group uit op het podium om hun gezamenlijke succes-case te delen:
NS Recruitment vult zo'n 5000 vacatures per jaar, waarvan het overgrote deel Blue Collar en Volume Recruitment betreft. Reis met ons mee voor een blik op hoe NS Recruitment hiermee omgaat in een bedrijf dat altijd onder een vergrootglas staat en waarbinnen de ene Blue Collar de andere Blue Collar doelgroep niet is.
Wat neem je mee?
• Best practices in het werven van volume- en blue collar recruitment
• De laatste doelgroepcijfers en ontwikkelingen
• Verrassende inzichten
Wat neem je mee?
1. Een sterk werkgeversmerk is herkenbaar naar buiten toe en verweven met het ondernemingsplan.
2. Data centraal stellen in procesoptimalisaties van oriëntatie tot uitstroom.
3. Stel je recruitmentproces ter discussie en kijk dan welke tooling passend is bij de gekozen richting.
Wat neem je mee?
- Een (im)possible opdracht!
- Hoe creëer je een magneet in een krappe arbeidsmarkt?
- Wat zijn de best-pratices en learnings in de recruitmentaanpak van Alliander?
Waar begin je?
Tijdens deze sessie ontdek je hoe wij een snel veranderende doelgroep (Generatie Z en Alpha) blijven boeien en verrassen — terwijl we jaarlijks meer dan 50.000 sollicitaties genereren met slimme technologische inzet.
Wat neem je mee?
- Employer branding voor deze doelgroep
- Technologie inzet en volume recruitment
- Behouden van de doelgroep
Wat we bespreken:
- Hoe bepaal je welke competenties nodig zijn voor een rol?
- Hoe meet je snel en eerlijk of een kandidaat past?
- Hoe gebruik je data van hires om steeds slimmer te worden?
- De eerste resultaten na twee kwartalen werken met deze aanpak
Wat neem je mee?
1. Juist blue-collar recruitment (over het algemeen volume recruitment) leent zich goed voor een data-gedreven proces waarin we blijven leren van hiring decisions.
2. Binnen blue-collar recruitment ligt een grote nadruk op een stuk houding en gedrag, hetgeen je niet uit een CV kunt halen. Focus daarom meer op talenten en gedrag dan enkel historie.
3. Initiatieven binnen blue-collar recruitment moeten laagdrempelig en 'fun' zijn om drop-off te minimaliseren.
In slechts 2,5 maand tijd heeft Trigion Safety Group, samen met recruitmentpartner Bluewave Recruitment Marketing, meer dan 450 toezichthouders geworven voor het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers (COA). Het creatieve concept voor deze succesvolle campagne werd ontwikkeld door Clubgeist. Dankzij een krachtige combinatie van gerichte marketingcampagnes en innovatieve wervingsstrategieën bereikten de partijen snel en efficiënt de juiste kandidaten.
Deze case illustreert hoe samenwerking, creativiteit en een doelgerichte aanpak kunnen leiden tot indrukwekkende resultaten binnen recruitment. Het is een inspirerend voorbeeld van snelle en grootschalige werving in een uitdagende arbeidsmarkt.
Wat neem je mee?
- Snelheid en efficiëntie: Het is mogelijk om in korte tijd grootschalige wervingsdoelen te behalen met een gerichte aanpak.
- Kracht van samenwerking: Succesvolle werving vraagt om sterke partners zoals Clubgeist voor creatie en Bluewave voor campagne-uitvoering.
- Creatieve campagnes werken: Een goed doordacht concept en gerichte marketing maken het verschil, zelfs in een krappe arbeidsmarkt.
Wat neem je mee?
- Blue Collar is niet 1 doelgroep
- Volume Recruitment staat niet gelijk aan 1 aanpak
- Persoonlijke benadering, ook in volume, blijft key
Van der Valk Hotel Breukelen
Stationsweg 91
3621 LK Breukelen
Openbaar vervoer
Met de trein is het Van der Valk Breukelen heel goed te bereiken. Neem daarvoor een rechtstreekse trein uit de richtingen: Amsterdam (32 min) Schiphol (35 min/1 overstap) Utrecht (12 min) Rotterdam (46 min) Stap uit op NS-station Breukelen. Vervolgens is het slechts 2 minuten lopen naar het hotel.
Parkeren
Van der Valk Hotel Breukelen is gelegen direct naast de snelweg A2 (Utrecht – Amsterdam), bij afslag nummer 5. De parkeerplaats biedt ruimte aan 450 auto’s en is voor gasten gratis.