How three recruitment teams are making their data work for them!

In this webinar, we share some essential building blocks for successfully using data in a recruitment environment.

During the webinar, we will interview three recruitment teams to understand how they are actually succeeding by working on these building blocks.

The program:

  • 10.30 Welcome and introduction by our host Maurice Coulier
  • 10:35 Presentation | Dirk Meeuws, COO & CTO, OnRecruit
  • 10:50 Interview #1| Steven Vastenhoud, Data & Intelligence Manager, Building Heroes
  • 11:00 Interview #2| Roy Treffers, Senior Marketeer, VNOM
  • 11:10 Interview #3| Egon Schilders, Resource Manager, Velde
  • 11:20 Q&A
  • 11.30 end

Webinar: vergroot de motivatie en betrokkenheid van je medewerkers

Word jij ook een Expert in Engagement?
✔ Je medewerkers motiveren en inspireren
✔ Leidinggeven écht leuk maken
✔ Betrokkenheid creëren binnen je team
✔ Medewerkers laten meebewegen
✔ Tevreden klanten via happy medewerkers

In 1 uur leren we je hoe je de productiviteit en betrokkenheid verhoogt van je medewerkers. Via tips en inzichten. Laat je inspireren. Jij luncht, wij praten. Ben je uitgegeten? Dan ga je als betere, meer bewuste manager de middag in. Klaar om je medewerkers te inspireren en motiveren. Sta jij open voor nieuwe inzichten om leidinggeven makkelijker te maken? Het geeft je de kans om eigenaarschap te ontwikkelen bij je team, zodat jij ook eens op tijd je laptop kan sluiten.

Webinar ’10 concrete zaken voor je arbeidsmarktcommunicatie in 2021′

Blijft jouw werving nog steeds moeilijk? Coronacrisis maakt het er niet makkelijker op. Je bent misschien al aan de slag met de middellange en lange termijn? Of ben jij juist nu aan het werven om dadelijk die stap sneller vooruit te kunnen zetten? Mogelijk merk je dat je onvoldoende juiste reacties krijgt of die latente kandidaten maar niet in beweging komen? In alle gevallen is goede arbeidsmarktcommunicatie het antwoord. We gaan aan de slag met 10 concrete zaken die jij in 2021 zeker moet oppakken!

Waarom deelnemen aan dit webinar?

2021 staat voor de deur. Tijd om de stand van zaken op te maken. Tijdens het webinar ’10 concrete zaken voor je arbeidsmarktcommunicatie in 2021′ houdt docent Martijn Hemminga je op dinsdag 8 december om 11 uur de spiegel voor. Kun jij ze alle 10 afvinken of moet je aan de slag middels 1 van de trainingen bij de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie?

Aan de hand van tips en voorbeelden krijg je handvatten om de eerste stappen te zetten naar een volwaardige arbeidsmarktcommunicatie-aanpak. Docent Martijn Hemminga gaf al eerder webinars die je kunt terugvinden onder het kopje replays.

Aanmelden webinar

Meld via dit formulier aan voor het webinar ’10 concrete zaken voor je arbeidsmarktcommunicatie in 2021′ op 8 december.

Expert talk: “Quality of Life at Work & remote working!”

As a professional do you find it challenging to maintain your quality of life at work in the current context? What is the ideal balance between your own well-being and those of your colleagues?
The feeling of being isolated, disconnected or abandoned can appear and concern each of us. Knowing how to set good practices to avoid professional risk due to this fast move into remote work is precisely the goal of this interactive webinar. It is designed to benefit both managers and employees. To help you face this unique challenge, Undutchables is happy to welcome Sophie Grünfelder an international consultant and researcher in HR. She supports quality of work life, sustainable leadership and ways of developing a responsive management (top management and middle management). During the last months, Sophie Grünfelder helped several international teams (in The Benelux and France) to improve their remote-work skills and increase organizational resilience in the face of Covid-19. She teaches e-leadership and full-remote-work management methods to both academics and professionals.

During this webinar, she will answer practical questions from participants and offer tips around the following topics:

  • How to work well on your own remotely, preserving a good quality of work-private life balance ?
  • How to collaborate well remotely with the rest of your team, paying individual attention to efficiency and well-being ?
  • How to manage your team remotely, harmonize & coordinate each team member with a tailored approach – including management of employees’ distress (signals & solutions)?
  • How to (e-)meet effectively respecting everyone’s expectations and promoting collective satisfaction?

Virtual Onboard Week

Join Tony De Graaf, Director of Hiring Success at SmartRecruiters on the Virtual Stage of Onboard Week as he will be talking about how “You Are Who You Hire” and how to develop the best Hiring Success strategy to transform your TA function from a “cost center” to a “difference maker”.

Webinar Wednesday: What’s next? – De kracht van video in de remote candidate journey

Nu vrijwel ieder interview online is… hoe kan ik verder nog met video recruitment het verschil maken in een remote candidate journey? In 2020 werd video recruitment ineens mainstream. Sollicitatiegesprekken vinden massaal online plaats. Veel recruiters en hiring managers ervaren dagelijks de voordelen van een video gesteund proces: het is efficiënt, vereist minder planning en al helemaal geen reistijd. Maar hoe zorg je ervoor dat je recruitment proces nog steeds wel leuk, fair en persoonlijk blijft? Hoe onderscheid je je van de concurrentie die inmiddels vast ook oplossingen voor remote hiring heeft gevonden? Tijdens het Webinar Wednesday ‪op 19 mei 2021 vertelt Walter Hueber, CEO bij de video recruitment experts van Cammio, hoe je de uitdrukkingskracht van video in de gehele talent journey voor je kunt laten werken. Je leert verder te kijken dan alleen (live) interviews.

In deze sessie komt onder meer aan bod:

  • Waarom videos de talent journey persoonlijker en fairer maken.
  • Hoe video recruitment het verschil kan maken bij het vinden van een ideale match.
  • Hoe je vrijwel alle touchpoints in jouw talent journey kunt upgraden met video.

Alvast een voorproefje? Lees dan hier het interview met Walter Hueber.

Schrijf je hieronder in voor het gratis Webinar Wednesday van 19 mei 2021:

Webinar “5 tips voor het succesvol inrichten van je Recruitment Marketing Automation”

Leuk dat jij interesse hebt in het gratis webinar “5 tips voor het succesvol inrichten van je Recruitment Marketing Automation” op donderdag 22 oktober om 10:00 uur.

Tijdens dit webinar nemen Caroline Pols en Rene Bolier, docenten van de Tweedaagse Recruitment Marketing Automation opleiding bij de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie, je mee in de wondere wereld van Recruitment Marketing Automation – RMA. De arbeidsmarkt veranderd en daarmee ook de impact op het vak als (recruitment) marketeer. Een vakgebied dat vaak onder de recruitment, marketing en/of arbeidsmarktcommunicatie afdeling valt. De docenten geven jou een voorproefje op de Tweedaagse Recruitment Marketing Automation opleiding met daarbij alvast een kijkje op de arbeidsmarkt van nu en in de toekomst en hoe je nu met een 5-tal tips aan de slag kan gaan met het succesvol inrichten van je Recruitment Marketing Automation.

De insteek is praktisch en inspirerend, zodat je ook na het volgen van dit webinar een aantal relevante take-aways meeneemt. Gericht op iedere professional die zichzelf en zijn/haar bedrijf voortdurend wil blijven ontwikkelen en zich op een onderscheidende manier en innovatieve manier in de markt wil zetten.

Lees er meer over en schrijf je hier in voor het gratis webinar van 22 oktober

IndeedWorks

Recruitment zal sinds 2020 waarschijnlijk nooit meer hetzelfde zijn. De manier waarop we met elkaar werken verandert. We werken vaker op afstand, technologie speelt een cruciale rol en prioriteiten verschuiven. Verbinding en voldoening zijn belangrijker dan ooit. Voor HR en recruitment levert dit de nodige uitdagingen op. Want hoe trek je ook in deze bijzondere tijden de juiste mensen aan? Hoe word je top-of-mind bij kandidaten en verbind je talent met jouw organisatie als je elkaar niet (altijd) persoonlijk kunt ontmoeten?

In dit online event delen we ervaringen en gaan we op zoek naar antwoorden. We laten zien hoe je in deze continu veranderende wereld toch de juiste medewerkers kunt blijven aantrekken, stimuleren en behouden. Je ontdekt hoe je ook op afstand een indrukwekkende candidate journey biedt en een toekomstbestendige recruitmentstrategie inricht. En we geven tips om de medewerkerstevredenheid te vergroten, zodat waardevol talent graag bij je blijft werken.

Als klap op de vuurpijl laat illusionist Victor Mids zien hoe je met onvervalste Mindf*cks het brein van je doelgroep beïnvloedt.

Na afloop bruis je van de inspiratie om dit alles toe te passen in je eigen recruitmentstrategie.

Webinar Wednesday: Optimaal gebruik van WhatsApp in je Recruitmentproces

Goede recruitment marketing is niet meer weg te denken uit het recruitmentlandschap. Net zo min als WhatsApp is weg te denken uit het dagelijkse leven. Bastiaan Brans van OTYS en Luuk van Neerven van Joboti brengen deze twee werelden bij elkaar in dit interactieve webinar. Zij gaan in op de verschillende toepassingsmogelijkheden van WhatsApp in de recruitment in combinatie met een geïntegreerd ATS systeem. Denk verder dan enkel solliciteren met WhatsApp. Wat dacht je van het automatisch opvragen van beschikbaarheid? Het plannen van een intakegesprek? Schuif woensdag 18 november vrijblijvend aan en leer meer over optimaal gebruik van WhatsApp in je recruitmentproces.

Schrijf je hieronder in voor het gratis Webinar Wednesday webinar van 18 november

Webinar Structurele instroom: de invloed van een social campagne

Al je toekomstige medewerkers zijn te vinden op platforms als LinkedIn, Facebook, Snapchat, YouTube en Instagram. Social media is daarom dé manier om jouw doelgroep te bereiken. Bijvoorbeeld met een employer branding campagne, doelgroepcampagne of jobmarketing. Maar waar te beginnen? Welk verhaal ga je vertellen? En hoe bereikt dit verhaal jouw doelgroep?

In dit Webinar geven Kim Lokhorst – Social Media Expert bij Brockmeyer –, Lindy Hage en Marleen Starrenburg – Interim Recruitment Marketing Specialisten bij YOBZ – jou handvatten om aan de slag te gaan met een unieke social recruitmentcampagne!

Na het volgen van deze webinar heb jij het antwoord op o.a. deze vragen:

  • Hoe bereid ik mijn campagne voor?
  • Hoe ontwikkel ik een onderscheidend conceptverhaal?
  • Hoe richt ik mijn campagne in m.b.v. het AIDA model?
  • Hoe analyseer ik de data uit de campagne?

Webinar: Google for Jobs – Opfriscurcus

Monsterboard is officieel Google lanceringspartner en heeft aan de achterkant nauw samengewerkt met het Google tech team.

In dit gratis webinar gaan we dieper in op hoe Google For Jobs het reruitmentlandschap zal veranderen en geven we je een stappenplan zodat je weet wat je moet doen zodat jouw vacatures ook profiteren van extra zichtbaarheid.

Sprekers tijdens het webinar:
Mark Teerink – Customer Experience Specialist (Monsterboard)
Bastiaan Vercouteren – SEO specialist (Blogkracht)

De volgende onderwerpen zullen aan de orde komen:
* Wat is de Google Job Search Experience?
* Welke vacatures toont Google?
* Hoe kun je je zichtbaarheid vergroten?
* Stappenplan Google Job Search Experience

Webinar: Handmatig zoeken naar leads en vacatures is verleden tijd!

Op 10 september 2020 nemen Dean Versteeg (Tigris) en Loek van Soest (Jobdigger) je mee in de voordelen van de integratie van Jobdigger in de software van jouw uitzend- of detacheringsorganisatie.

Efficiënt, actueel en tijdbesparend

Met deze integratie kun jij een groot deel van jouw recruitmentproces automatisch laten verlopen. Haal direct relevante leads én vacatures binnen die passen bij jouw zoekprofiel(en). Maak daarnaast je ATS en CRM systeem compleet met de arbeidsmarktdata van Jobdigger. Benieuwd hoe het werkt en welke voordelen de integratie nog meer oplevert? Meld je aan voor het gratis webinar en laat je meenemen in de mogelijkheden.

Voor meer informatie en om je in te schrijven klik je hier>>