Masterclass Vacatureteksten en AI

Een goede vacaturetekst is online vindbaar, spreekt de doelgroep aan, pre selecteert en zet aan tot solliciteren. Tijdens deze training leer je doelgroepgerichte en wervende vacatureteksten te schrijven, met én zonder hulp van AI.

Betere respons met online vacatureteksten

Vacatureteksten zijn nog steeds het meest gebruikte middel binnen arbeidsmarktcommunicatie en recruitment. Tijdens deze masterclass krijg je handvatten om je vacatureteksten te optimaliseren. Van doelgroepgerichtheid tot online vindbaarheid (SEO). Van optimale indeling tot selecterend vermogen. Daarnaast staan we stil bij AI en hoe jij kunstmatige intelligentie kunt gebruiken om inspiratie op te doen voor jouw vacatureteksten.

Tijdens deze masterclass breng je de theorie direct in de praktijk middels opdrachten en oefeningen met jouw eigen vacatureteksten. Tenslotte kun je na afloop een herschreven vacaturetekst voorleggen aan de docent voor een-op-een feedback.

Het programma begint om 10.00 uur. Om 16.30 uur wordt de masterclass afgesloten. In de ochtend gaan we aan de slag met de belangrijkste theorie over het schrijven van vacatureteksten. In de middag ga je samen met de docent en mededeelnemers praktisch aan de slag met je eigen vacatureteksten om zo het geleerde in de praktijk toe te passen op je eigen vacatureteksten.

Programma

Belangrijkste theorie: waaraan voldoet een goede vacaturetekst?
Welke elementen zijn van belang voor een overtuigende vacaturetekst? Denk hierbij onder andere aan de opbouw, duidelijke functieomschrijving, zinslengte en taalgebruik. Maar ook aan social media en vacatureteksten en hoe je ervoor zorgt dat jouw vacaturetekst goed zichtbaar is.

De vacature intake: de basis van een sterke vacaturetekst
Hoe zorg je dat je tijdens de vacature intake de juiste informatie boven tafel krijgt? Wat zijn de vragen die je moet stellen om een volledig beeld van de functie en het team te krijgen?

Doelgroepgericht schrijven
Hoe zorg je ervoor dat jouw tekst de juiste doelgroep aanspreekt? Leer hoe je teksten beter afstemt op de behoeften en verwachtingen van de kandidaat, door te denken vanuit hun perspectief. Daarnaast staan we stil bij inclusieve teksten schrijven.

Aan de slag met de eigen vacatureteksten
In kleine groepjes ga je aan de slag met je eigen vacatureteksten. Samen met je medecursisten en de docent herschrijf je je teksten en krijg je waardevolle feedback om ze te optimaliseren.

AI voor vacatureteksten
Ontdek hoe AI-technologie je kan helpen om creatiever en efficiënter te schrijven. We laten je zien hoe je gebruik kunt maken van AI-tools om inspiratie op te doen en processen te versnellen. Vervolgens ga je zelf aan de slag met deze tools om je eigen teksten verder te verbeteren.

Vragen en afsluiting

Lees meer en/of dowload de factsheet op de website van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie.

Combikorting
De training leent zich ideaal om samen met jouw collega van HR of Recruitment te volgen. Bij gezamenlijke inschrijving ontvangt de tweede persoon 25% korting met de code combi-svv *

* Niet in combinatie met andere acties

 

Tweedaagse Recruitment Marketing & Automation

Succesvol werven aan de hand van e-commerce principes

Op 20 & 21 november 2024 staat de zevende editie van de Tweedaagse Recruitment Marketing & Automation op het programma. Deze training belicht het volledige spectrum van Recruitment Marketing Automation. We nemen je mee door het proces en pakken daarbij jouw eigen casus uitgebreid aan. Na de tweedaagse ben je direct klaar om Recruitment Marketing Automation toe te passen op jouw specifieke doelgroep en prioriteiten.

Met Recruitment Marketing Automation krijg je grip op unieke kandidaten die je naar je toe wilt halen. Hierdoor kun je adequaat reageren op toekomstige personeelsbehoeften. Optimaliseer je funnel en realiseer succesvolle hires, vooral voor uitdagende profielen. Leer welke kanalen en welk type content het beste aansluiten bij je doelgroep en volg het gedrag van latent zoekende kandidaten op de voet.

Het draait allemaal om verleiding en het bouwen van merkvoorkeur bij latent zoekende kandidaten. Hierbij speelt content een cruciale rol. Daarom zetten we de kracht van content in om het proces efficiënter en effectiever te maken. Terwijl we als mensen nog steeds de regie behouden. Dankzij de data en inzichten die we verkrijgen, kunnen we content vormgeven die perfect aansluit bij verschillende doelgroepen en de fases waarin zij zich bevinden.

Ontdek met ons de mogelijkheden van Recruitment Marketing Automation en zet de eerste stap naar een vernieuwende en succesvolle aanpak van jouw recruitmentstrategie.

Deze tweedaagse laat alle disciplines langskomen van recruitment marketing & automation, met de belangrijkste kennisdragers van dit onderwerp. Belangrijk onderdeel van de training is dat je ook zelf actief aan de gang gaat met elk onderwerp, zodat je weet en richting hebt over wat je na de training gaat doen.

Dit doen we:

  • Maximaal 16 deelnemers
  • In 1 keer 2 dagen (incl. één overnachting)
  • Veel interactie, oefeningen en intervisie
  • Voorafgaand en tussen de trainingsdagen opdrachten en oefeningen. Deelnemers zijn gemiddeld 4 tot 6 uur bezig met de voorbereiding
  • De beste praktijktrainers met bewezen trackrecord
  • Ontspannen, lerend van elkaar met humor en hoog niveau kennisoverdracht

Combikorting

De deelnamekosten voor deze tweedaagse zijn € 1999,- bij één persoon en € 3.600,- bij twee personen van dezelfde organisatie (alle vermelde tarieven zijn exclusief BTW). Gebruik hiervoor bij inschrijving met 2 personen de kortingscode combi-rma.*

Meer informatie over deze tweedaagse opleiding?

Lees meer, download de factsheet en/of schrijf je direct in >>

Kennisportal Vacatureteksten (gehele jaar)

Jouw toegang tot een schat aan kennis en tools voor de perfecte vacaturetekst. Op het tijdstip dat jij kiest. In het tempo dat jou past. Flexibel. Volledig. En altijd up-to-date.

24/7 toegang tot een schat aan trainingen, kennis en tools voor de perfecte vacaturetekst

In een wereld van recruitmentsites, employer branding, sourcing en recruitmentbots lijkt het alsof vacatureteksten niet meer belangrijk zijn. Vacatureteksten zijn echter nog steeds het meest gebruikte middel binnen recruitment en arbeidsmarktcommunicatie. Daarnaast zijn vacatureteksten ook belangrijk om een doelgroep te bereiken en te activeren om te solliciteren.

De Kennisportal Vacatureteksten biedt je de manier om je alle facetten van het schrijven van goede vacatureteksten eigen te maken. In de portal vind je onder andere de Online Training Schrijven van vacatureteksten. Docenten Mariska Smits en Martijn Hemminga laten je stapsgewijs zien hoe je jouw vacatureteksten naar een hoger plan kunt tillen. Iedere module behandelt een bepaald onderwerp in een video. Iedere module sluit je af met een test en als je alle modules succesvol hebt afgerond ontvang je digitaal jouw certificaat.

Daarnaast biedt de kennisportal je een online toolbox met artikelen, checklists, downloads en tools die je helpen bij het optimaliseren van jouw vacatureteksten in de praktijk. De kennisportal wordt continu up-to-date gehouden met actuele video’s en podcasts. Zo kun je 24/7, in je eigen tijd, op je eigen tempo, altijd over de meest actuele kennis, informatie en tools beschikken.