Masterclass Werven met TikTok

Als recruiter en arbeidsmarktcommunicatiespecialist is het essentieel om op de hoogte te blijven van de nieuwste trends en technologieën. TikTok, het snelgroeiende sociale mediaplatform, heeft de manier waarop we content bekijken en delen drastisch veranderd. Maar wist je dat TikTok niet alleen een bron van entertainment is, maar ook een krachtig hulpmiddel kan zijn voor werving en employer branding?

Deze masterclass is speciaal ontworpen voor recruiters, HR-professionals en arbeidsmarktcommunicatiespecialisten die hun wervingsstrategieën willen versterken door TikTok effectief in te zetten. We behandelen hoe je TikTok kunt gebruiken om talent aan te trekken en betrokkenheid te vergroten bij zowel je huidige werknemers als potentiële kandidaten. Je leert hoe je op een creatieve en authentieke manier kunt opvallen op TikTok en hoe je deze krachtige tool kunt integreren in je bestaande strategie.

Programma

De inloop is vanaf 13:15 uur. We starten om 13:30 uur. De training wordt om 17:00 uur afgerond.

Kennismaking en welkom

Inleiding TikTok
Wat biedt TikTok als platform, haar groeiende populariteit en de specifieke rol die het kan spelen in het wervingsproces? Belangrijke statistieken en trends worden besproken om jou een goed begrip te geven van waarom TikTok relevant is voor je wervingsstrategieën.

Succesverhalen
Er zijn veel organisaties die TikTok effectief gebruiken voor werving. We staan stil bij de voorbeelden van organisaties die TikTok op een creatieve en succesvolle manier hebben ingezet voor werving.

Hoe werkt TikTok?
Hoe werkt TikTok? Wat zijn de functies, algoritmen en trends waar je als professional op kan inspelen?

Het creëren van boeiende content
Hoe creeër je boeiende content voor TikTok? Je ontvangt tips, tricks en handvatten die jou hierbij kunnen helpen. Je gaat zelf aan de slag met het bedenken van boeiende content voor jouw organisatie.

TikTok Analytics:
Meten = weten. We benadrukken het belang van het meten van de prestaties van TikTok content.  Hoe kunnen de beschikbare analytics-tools worden gebruikt om succes te meten en strategieën te optimaliseren? Wat is het verschil tussen paid en owned media en wat zijn de voor- en nadelen van deze mogelijkheden?

Integratie van TikTok in je bestaande wervingsstrategie
Leer hoe je TikTok kunt integreren in je bestaande wervingsstrategie en hoe je het platform kunt combineren met andere social media kanalen.  We staan tevens stil bij een aantal andere social media kanalen die je kunt inzetten, zoals Snapchat en Twitch.

Vragen en afronding

Klik hier voor meer informatie over de Masterlcass Werven met TikTok

 

Nationale Vacaturebank: Masterclass Diversiteit en Inclusiviteit

Diversiteit en inclusiviteit is een steeds belangrijker thema geworden, ook in de manier waarop wij bij Nationale Vacaturebank kandidaten benaderen. In deze Masterclass helpen wij jou om op een diverse en inclusieve manier te werven en selecteren.

Tijdens deze masterclass geeft dé expert op dit vakgebied, Esther Mollema, praktische tips die je direct kan toepassen in jouw werving- en selectieproces.

Enkele onderwerpen die op de agenda staan zijn:

•    Wat is het belang van diversiteit en inclusie?
•    Wat is de impact van taal in jouw werving- en selectieproces?
•    Hoe schrijf je inclusieve vacatureteksten?

Naderhand ontvang je een handige download met praktische tips!

Meld je aan en we zien je graag op 24 juni om 14:00 uur.

Nationale Vacaturebank: Masterclass Diversiteit en Inclusiviteit

Diversiteit en inclusiviteit is een steeds belangrijker thema geworden, ook in de manier waarop wij bij de Nationale Vacaturebank kandidaten benaderen. In deze Masterclass helpen wij jou om op een diverse en inclusieve manier te werven en selecteren.

Tijdens deze masterclass geeft dé expert op dit vakgebied, Esther Mollema, praktische tips die je direct kan toepassen in jouw werving- en selectieproces.

Enkele onderwerpen die op de agenda staan zijn:

•    Wat is het belang van diversiteit en inclusie?
•    Wat is de impact van taal in jouw werving- en selectieproces?
•    Hoe schrijf je inclusieve vacatureteksten?

Naderhand ontvang je een handige download met praktische tips!

Meld je aan en we zien je graag op 24 juni om 14:00 uur.

Jouw recruitment KPI’s in 2021

Het einde van de klassieke recruitment KPI’s zoals ‘cost per hire’ en ‘time to fill’ is in zicht. Een nieuwe generatie KPI’s klopt op de deur. Tijdens deze masterclass leer je welke KPI’s dat zijn en hoe je deze kunt meten en toepassen in jouw recruitmentstrategie voor 2021.

Jouw recruitment KPI’s in 2021
Organisaties sturen al jaren op de traditionele recruitment KPI’s, zoals ‘cost per hire’, ‘time to hire’ en/of ‘time to fill’ samen met ‘Quality of Hire’. Het einde van deze KPI’s is in zicht. Er zijn namelijk effectievere, relevantere en makkelijker meetbare KPI’s om je recruitment mee aan te sturen dan de bestaande KPI’s. Heb je bijvoorbeeld al gehoord van: Hiring Budget, Hiring Velocity en Net Hiring Score (NHS). Wat deze KPI’s precies inhouden en hoe je ze kunt meten komen volledig aan bod tijdens deze masterclass. Wat geen geheim is, is dat deze KPI’s je beter helpen om je business case te bouwen, je plannen te onderbouwen, te differentiëren in je recruitmentstrategie en impact te maken op de business.

Daarnaast gaan we tijdens deze masterclass in op de best, gemiddelde en minst scorende organisaties op het gebied van fulfillment ratio, time to hire en cost per hire. We spreken hier van outperformers en de underperformers. Hierbij scoren de outperformers het beste op de kengetallen en de underperformers scoren het minst goed. Wat doen de outperformers juist goed en waar kunnen de underperformers weer van leren?

Meer weten? Kijk dan op de website van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie. 

Combikorting
De training leent zich ideaal om samen met jouw collega van HR of Recruitment te volgen. Bij gezamenlijke inschrijving ontvangt de tweede persoon 25% korting met de code combi-kpi *

Vroegboekkorting
Bij inschrijving voor de vermelde datum ontvang je € 100,- korting met de code vroeg-kpi *

* Niet in combinatie met andere acties

Meer weten?
Meer weten over Jouw recruitment KPI’s in 2021? Lees meer, download de factsheet of schrijf direct in >>

Het arbeidsmarktcommunicatieplan

Van organisatiestrategie tot arbeidsmarktcommunicatieplan. Met een goed arbeidsmarktcommunicatieplan weet je de juiste medewerkers voor je organisatie aan te trekken en te behouden. Tijdens deze online live workshop leer jij een duurzaam arbeidsmarktcommunicatieplan te maken voor 2021 en verder.

Van organisatie- naar arbeidsmarktcommunicatiestrategie
De arbeidsmarkt is meer dan ooit in beweging. Van werkgevers vergt dit extra inspanningen om de juiste medewerkers voor de organisatie aan te trekken en te behouden. Door corona is vooruitkijken niet eenvoudig, maar toch wil je consistent en continu werken aan je arbeidsmarktcommunicatie. Een gedegen, maar ook praktisch arbeidsmarktcommunicatieplan is dan ook essentieel.

In deze live online workshop leer je niet alleen hoe je een goed arbeidsmarktcommunicatieplan opstelt, maar werk je er ook drie weken actief aan. Aan de hand van drie online live workshops, toegang tot een online kennisbank en een een-op-een sparsessie met jouw docent/begeleider Martijn Hemminga werk je in korte tijd toe naar een blauwdruk voor jouw eigen plan.

Deze online live workshop sluit goed aan op de Leergang Arbeidsmarktcommunicatie.

Combikorting
De investering voor de online live workshop het arbeidsmarktcommunicatieplan bedraagt € 595,- bij één persoon en € 995,- bij tegelijktijdige inschrijving van twee personen van dezelfde organisatie (alle vermelde tarieven zijn exclusief BTW). Gebruik hiervoor bij inschrijving met twee personen de kortingscode combi-amcp *

Combineer de training met de Leergang Arbeidsmarktcommunicatie en betaal slechts € 3.500, i.p.v. € 3.745,-
Combineer de training met de Bootcamp Arbeidsmarktcommunicatie en betaal slechts € 2.150,- i.p.v. € 2.390,-
Neem hiervoor contact op met 1 van de opleidingscoördinatoren of bel 088 – 730 28 88.

Meer weten?
Meer weten over de Het arbeidsmarktcommunicatieplan? Lees meer, download de factsheet of schrijf direct in >>

Masterclass doelgroepanalyse en persona’s

Tijdens deze masterclass leer je inzicht te krijgen in specifieke doelgroepen op de arbeidsmarkt door middel van een doelgroepanalyse. Vervolgens leer jij deze inzichten te gebruiken om jouw ideale kandidaat (persona) op te stellen

Doelgroepanalyse en persona’s
Een doelgroepanalyse is een uitgebreid rapport met diepgaand inzicht in heel specifieke doelgroepen op de arbeidsmarkt. Tijdens deze masterclass leer je welke arbeidsmarktbronnen je van deze specifieke informatie kunnen voorzien.

Met behulp van unieke arbeidsmarkt- en doelgroepdata kan je betrouwbare en onderbouwde antwoorden vinden op alle wervingsvragen. Variërend van hoe jij je doelgroep bereikt en van welke apps zij gebruik maken tot de wervingshaalbaarheid van specifieke doelgroepen.Als je antwoord kan geven op alle wervingsvragen en je de demografie, gedragspatronen, motivatie en doelen van je kandidaat kent, wordt het eenvoudiger om arbeidsmarktcommunicatie te ontwikkelen en af te stemmen op de ideale kandidaat per vacature.

Combikorting
De training leent zich ideaal om samen met jouw collega van HR, Recruitment of communicatie te volgen. Bij gezamenlijke inschrijving ontvangt de tweede persoon 25% korting met de code combi-daep *

Vroegboekkorting
Bij inschrijving voor de vermelde datum ontvang je € 100,- korting met de code vroeg-daep *

Meer weten?
Meer weten over de Masterclass doelgroepanalyse en persona’s? Lees meer, download de factsheet of schrijf direct in >>

ToTalent Silicon Valley Recruitment Masterclasses

Gedurende 3 weken op 3 woensdagmiddagen zullen 3 recruitment experts uit de Silicon Valley hun visie met jou delen.  John Sullivan trapt af op 28 oktober, gevolgd door Kevin Wheeler op 4 november en Jim D’Amico deelt zijn kennis op 11 november

Masterclass arbeidsmarktcommunicatie

In een dag alles over Arbeidsmarktcommunicatie

Je verkent in een sneltreinvaart in deze intensieve dag de breedte van het vakgebied arbeidsmarktcommunicatie. Onderwerpen die aan bod komen zijn o.a. introductie in arbeidsmarktcommunicatie, doelgroep gerichte werving, employee relationship management, employer branding en arbeidsmarktcommunicatie strategie. Met veel praktijkvoorbeelden.

Combikorting
De masterclass arbeidsmarktcommunicatie leent zich ideaal om samen met jouw collega van HR, Recruitment of communicatie te volgen. Bij gezamenlijke inschrijving ontvangt de tweede persoon 25% korting met de code combi-mamc *

Vroegboekkorting
Bij inschrijving voor de vermelde datum ontvang je € 100,- korting met de vroeg-mamc *

* Niet in combinatie met andere acties

Welke Arbeidsmarktcommunicatie opleiding sluit het beste aan op mijn wensen?

Wil je niet alleen de breedte in, maar ook de diepte? Dan is de Bootcamp Arbeidsmarktcommunicatie (tweedaagse) of Leergang Arbeidsmarktcommunicatie (5 dagen) wellicht meer geschikt.

Vind je het lastig te bepalen welke van de drie arbeidsmarktcommunicatie opleidingen die wij aanbieden, het beste aansluit op jouw wensen? Neem dan contact met ons op voor opleidingsadvies.

Lees meer en/of dowload de factsheet op de website van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie.

Masterclass Employer branding

Neem een voorsprong met een sterk werkgeversmerk. Om nieuw talent binnen te halen én om te verbinden met jouw huidig talent. Ontdek in 1 dag alle ins & outs over employer branding. Van ontwikkelen tot uitbouwen.

Duurzame voorsprong creëren op de arbeidsmarkt?

In de krapper wordende arbeidsmarkt maakt een sterk werkgeversmerk het verschil. Maar hoe bouw je anno 2025 succesvol aan jouw employer brand? Hoe kom je tot een authentieke en onderscheidende werkgeverspositionering? En hoe zorg je ervoor dat jouw hele organisatie het werkgeversmerk leeft? In deze masterclass neemt Marcel van der Quast jou mee in de wereld van employer branding. Aan de hand van de theorie van Het Nieuwe Employer Brand, praktijkvoorbeelden van grote en kleine organisaties en kleine opdrachten leer je niet alleen alles over employer branding, maar ga je er ook actief mee aan de slag.

Je leert het belang van authenticiteit door van binnenuit jouw werkgeversmerk te versterken.  Met concrete ken- en stuurgetallen kun je hiermee onderbouwd aan de slag. Ook ontdek je hoe je tot een onderscheidende werkgeverspositionering komt. Afsluitend krijg je aan de hand van een uitvoerig stappenplan met vele praktijkvoorbeelden handvatten om zelf aan de slag te gaan met employer branding.

Lees meer, download de factsheet of schrijf direct in >>