Digitaal-Werven

Digitaal-Werven is het jaarlijkse event rondom de digitale sollicitatie-ervaring. Alles m.b.t. de candidate experience in Nederland. Van recruitmentsites tot selectie tooling, employer branding en sourcing.

VideoNOW

Je kan het haast niet gemist hebben: van medewerker vlogs en employer branding video’s tot video interviews en persoonlijke promotie video’s op sociale media – video in recruitment is hot! Niet zo gek, als je bedenkt, dat het menselijk brein bewegende beelden 60.000 keer sneller verwerkt dan tekst. Tijdens VideoNOW op 13. Juni in Tuschinski Amsterdam nodigen wij wervend Nederland en België uit voor een middag vol inspiratie, praktische tips en innovatie. Ben jij erbij?

Programma: 14:30 uur – Inloop

14:50 uur – Opening door dagvoorzitter Ellen van Dieren

15:00 uur – Martin Koolhoven | Storytelling Hoe vertel ik een verhaal? Wat is een verhaal eigenlijk? Dat lijkt een simpele vraag, maar weet jij het antwoord? Wanneer is een verhaal een verhaal? Moet er drama zijn, een plot, emotie? En waarom zijn dit soort ingrediënten van belang als ik een boodschap wil vertellen? Bijvoorbeeld aan mijn kandidaten. Hoe vertel ik een verhaal in mijn organisatie? Martin Koolhoven heeft door de jaren heen geleerd hoe een verhaal het beste overkomt. Als beroepsverteller deelt hij zijn ervaringen en inzichten.

15:25 uur – Video Tips & Tricks Ronde #1

15:40 uur – Manja de Jong | CASE: Video-powered Employer Branding bij Aegon. Meer informatie volgt

16:05 uur- Video Tips & Tricks Ronde #2

16:20 uur – to be confirmed. Meer informatie volgt

16:45 uur Afsluiting door Deniz Dibooglu

17:00 uur Netwerkborrel sponsored by Eelloo

Masterclass Recruitment Marketing

Kandidaten laten zich steeds minder makkelijk vinden en verleiden. Er gelden nieuwe spelregels in werving van talent en daarvoor zijn ook andere aanpakken nodig. O.a. met behulp van doelgroep data-analyse, tech, experience, verrassen, bellen en social.

Meet the candidate where they are, and make it great

Op het snijvlak van recruitment, sourcing, arbeidsmarktcommunicatie en employer branding, bevindt zich recruitment marketing. Het is effectief vinden en verleiden van (latente) kandidaten met behulp van doelgroep data-analyse, de modernste sourcing technieken en het positief verrassen van kandidaten wanneer je hen benadert of bereikt. Tijdens deze masterclass leer je:

  • Latente baanzoekers vinden in (online) communities: searchen en sourcen.
  • Doelgroepen in kaart brengen door middel van data-analyse tools: meer resultaat door te vertrouwen op data.
  • ‘Tech’ innovaties waar je slimmer door gaat werven.
  • Doelgroepgericht benaderen en verleiden met storytelling.
  • De kracht van impact en een goede candidate experience: van kandidaat naar ambassadeur

Meer weten? Lees meer, download de factsheet of schrijf je direct in>>

Werf& Live

Hét jaarlijkse event over arbeidsmarktcommunicatie en recruitment inclusief de uitreiking van de Werf& Awards 2019.

Masterclass Referral Recruitment

Referrals vormen vaak de meest waardevolle sollicitanten voor een organisatie. Het via via werven wordt dan ook steeds belangrijker. In deze masterclass leer je hoe je een goede basis legt om effectief te werven via referrals.

Structureel werven via jouw eigen medewerkers

Referral recruitment wint steeds meer terrein bij personeelswerving. Met behulp van onder meer social media zetten werkgevers eigen medewerkers, oud-medewerkers en/of klanten in als ambassadeurs voor het werven van nieuw personeel. Dit biedt veel kansen. Zeker als je dit met beleid en weldoordacht aanpakt. In deze masterclass Referral recruitment krijg je aan de hand van een checklist en concrete cases handreikingen en input voor een duurzame opzet van een referral strategie. Zowel succesvol op de korte als op de lange termijn. Best practices en inspirerende voorbeelden passeren de revue om te laten zien hoe je succesvol kan zijn met referral recruitment.

Meer weten? Lees meer, download de factsheet of schrijf je direct in>>

Seminar Agile recruitment

De toekomst van recruitment is agile

Als er één vak is waarbij je per definitie wendbaar en flexibel moet zijn, is het wel recruitment. Als recruiter moet je kunnen schakelen tussen vele vacatures, kandidaten, hiringmanagers, contractvormen (vast/flex), het intrekken van vacatures of juist het extra werven van mensen. Deze vorm van ‘brandjes blussen’ bedoelen we niet met Agile Recruitment. Agile Recruitment is een strategische keuze om recruitment wendbaar, flexibel en vooral effectief in te richten. Als recruiter ga je juist minder brandjes blussen en met je recruitment team en stakeholders (hiringmanagers, kandidaten, bureaus e.d.) vooral voorkomen dat er brand ontstaat of dat de brand uitslaat.

Agile recruitment is een organisatievorm om recruitment, samen met alle stakeholders, naar een hoger plan te trekken om wendbaar en flexibel mee te kunnen bewegen met de veranderende vraag vanuit de organisatie en het veranderende aanbod van kandidaten. Hun wensen, eisen en oriëntatiegedrag zijn net zo veranderbaar als de vraag van hiringmanagers…

Tijdens dit Werf& breaking seminar gaan we stil staan bij de basis van agile, maar ook bij andere termen die veelvuldig gebruikt worden, zoals lean, kaizen, scrum, black belt en andere organisatievormen om beter, effectiever, leuker en succesvoller te werven. Deze vormen van samenwerken en beter worden, zijn de basisvormen van future proof recruitment.

Gratis lunchwebinar ‘Trends in recruitment’

Woensdag 9 mei om 12.00 uur verzorgt hoofddocent Dorien Waasdorp-Slotboom het gratis lunchwebinar ‘Trends in recruitment’. In dit webinar vertelt Dorien u meer over de trends in recruitment en neemt zij u mee door het programma van de tweemaal tweedaagse Leergang Recruitment.

Waarom inschrijven voor dit gratis webinar?

Dit webinar is ideaal wanneer u benieuwd bent of de Leergang Recruitment aansluit bij uw leerwensen, organisatie of situatie. De docenten van de leergang, Dorien Waasdorp, Mariska Smits, Babs Bloemsaat, Sandor Lokenberg, Ellen van Dieren en Noortje Poot delen tijdens de leergang veel inspiratie uit de praktijk en de laatste trends op het gebied van recruitment. Tijdens het webinar geeft Dorien u alvast een voorproefje. Zij bespreekt het programma, leerdoelen en resultaten, stelt de docenten aan u voor, vertelt over de sfeer van de afgelopen leergangen en gaat in gesprek met een oud deelnemer die uw vragen kan beantwoorden. Kunt u op woensdag 9 mei niet live het webinar volgen, dan ontvangt u na afloop toegang tot een replay van het webinar.

Schrijf je hier direct in >>

Schrijven van vacatureteksten

Een goede vacaturetekst is online vindbaar, spreekt de doelgroep aan, preselecteert en zet aan tot solliciteren. Via een kennisportal gecombineerd met een workshop leer je doelgroepgerichte en wervende vacatureteksten te schrijven.

Betere respons met online vacatureteksten

Vacatureteksten zijn nog steeds het meest gebruikte middel binnen arbeidsmarktcommunicatie en recruitment. Tijdens deze workshop krijg je handvatten om je vacatureteksten te optimaliseren. Van doelgroepgerichtheid tot online vindbaarheid (SEO). Van optimale indeling tot selecterend vermogen.

Tijdens de online training voorafgaand aan de workshop leer je alles voor het schrijven van een goede vacaturetekst. Tijdens deze workshop breng je de theorie direct in de praktijk tijdens opdrachten en oefeningen met jouw eigen vacatureteksten. Tenslotte kun je na afloop een herschreven vacaturetekst voorleggen aan de docent voor een-op-een feedback

Blended workshop in 3 stappen

De blended workshop Schrijven van vacatureteksten combineert online en offline leren voor optimaal effect en bestaat uit 3 onderdelen:

  1. Kennisportal Vacatureteksten: Direct na inschrijving ontvang je toegang tot de Kennisportal Vacatureteksten. Vervolgens heb je een jaar lang toegang tot dit portal. Dus ook na afloop van de workshop. Bij inschrijving voor 31 december 2019, krijg je tot en met 31 december 2020 toegang tot dit portal. In de kennisportal staat niet alleen de online training maar je krijgt toegang toe een schat aan kennis en tools voor de perfecte vacaturetekst.
  2. Workshop Vacatureteksten: Klassikale workshop waarin we aan de hand van theorie en voorbeelden vooral aan de slag gaan met het optimaliseren van eigen vacatureteksten.
  3. Een-op-een feedback:  Na afloop van de workshop kun je een herschreven vacaturetekst voorleggen aan de docent voor een-op-een feedback.

Meer informatie over de blended workshop Schrijven van Vacatureteksten