Online Masterclass Recruitment KPI’s 2021

Recruitment, Candidate en Arbeidsmarktcommunicatie ken- en stuurgetallen 2021 zijn essentieel voor recruitment. Of het nu gaat om de operatie of de strategie, zonder de juiste cijfers weet je niet wat je doet en of je de doelstellingen gaat behalen. Het einde van de klassieke recruitment KPI’s zoals ‘cost per hire’ en ‘time to fill’ is dan ook in zicht. Een nieuwe generatie KPI’s klopt op de deur. Welke KPI’s dat zijn en waarom je in 2021 het beste kunt beginnen met meten op basis van de nieuwe generatie KPI’s leer je tijdens deze masterclass..

Masterclass Recruitment KPI’s

Tijdens deze masterclass staan er veel nieuwe en actuele informatie- en datapunten op het programma. Denk bijvoorbeeld aan de resultaten van het Recruitment Kengetallenonderzoek 2021, de laatste kengetallen van Hiring Succes, een sneak preview op de resultaten van Stand van Werven en nieuwe datapunten op gebied van Candidate Experience en Candidate Expectations. Maar… geen volle slides met veel te veel data (die krijg je wel als naslagwerk). Tijdens deze masterclass ontdek je hoe je het wervingsproces (recruitment en AMC) modern inricht, de juiste strategische beslissingen maakt en tot een goede workload en takenpakket komt van de wervingsprofessional in 2021 en de kandidaat verrast conform zijn/haar wensen. Hierdoor vergroot je het rendement van het recruitmentteam (en iedereen die betrokken is bij het aannemen van het juiste talent), de kwaliteit van de aannames en de effectiviteit van het recruitmentproces.

Tijdens deze masterclass wordt vervolgens uitgebreid ingegaan hoe je een business case bouwt en je plannen onderbouwt. Hoe gebruik je recruitment kengetallen, in relatie tot doelgroepen, diversiteit, strategie en hoe maak je impact op de business.

Lees meer en/of dowload de factsheet op de website van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie.

 

Masterclass inleiding in Workforce Analytics

Workforce Analytics (WFA) richt zich op de praktische kant van SPP – strategische personeelsplanning, waarin interne en externe data gecombineerd worden. Het is de combinatie van externe data (Talent Intelligence) en interne data (People Analytics), praktisch vertaald naar de kwantitatieve en kwalitatieve invulling en haalbaarheid van SPP – strategische personeelsplanning.

Inleiding in Workforce Analytics

In de wereld van Strategische Personeelsplanning (SPP), People Analytics en HR Analytics gaan de ontwikkelingen steeds sneller. Van koudwatervrees bij organisaties is steeds minder sprake en er wordt volop geïnvesteerd in de Workforce- en HR gerelateerde software. Ook zien we dat de interne focus die SPP, People- en HR Analytics traditioneel heeft, vergroot wordt met externe data gericht op bijv. arbeidsmarktkansen en ‘future proof skills’.

Nadat Dr. Gerard Evers (in Nederland de grondlegger op gebied van strategische personeelsplanning) en Geert-Jan Waasdorp (eigenaar Intelligence Group en mede-oprichter Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie) in 2007 al masterclasses op gebied van SPP in Nederland hebben gegeven, pakken zij in 2020 een nieuw onderwerp bij de spreekwoordelijke horens: Workforce Analytics.

Workforce Analytics (WFA) richt zich op de praktische kant van SPP, waarin interne en externe data gecombineerd worden. Het is de combinatie van externe data (Talent Intelligence) en interne data (People Analytics), praktisch vertaald naar de kwantitatieve en kwalitatieve invulling en haalbaarheid van SPP. Workforce analytics is de praktische invulling van wat een bedrijf straks nodig heeft aan skills en capabilities om de organisatiedoelen te behalen en tegelijkertijd in welke mate en contractuele vorm (vast/flex) dit beschikbaar is binnen en buiten de organisatie. Hoe zorg je enerzijds om de organisatie competitief te houden in de snel veranderende markt en zaken als energie-, klimaat en andere transities (denk aan effecten van corona). Anderzijds om de huidige personele organisatie ‘fit for the future’ te krijgen en te houden.

WFA omvat het vraagstuk van analyses en voorspellingen rond huidige en toekomstige workforce binnen organisaties. Het heeft daarmee allerlei elementen: HR Metrics (ken- en stuurgetallen), People Analytics (verbanden en voorspellingen), Talent Intelligence (externe data), Learning & Development (fit for the future), SourcingsMix (vast/flex) en Strategische Personeelsplanning (SPP) in bredere zin.

Lees meer en/of dowload de factsheet op de website van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie.

 

Masterclass Vacatureteksten en AI

Een goede vacaturetekst is online vindbaar, spreekt de doelgroep aan, pre selecteert en zet aan tot solliciteren. Tijdens deze training leer je doelgroepgerichte en wervende vacatureteksten te schrijven, met én zonder hulp van AI.

Betere respons met online vacatureteksten

Vacatureteksten zijn nog steeds het meest gebruikte middel binnen arbeidsmarktcommunicatie en recruitment. Tijdens deze masterclass krijg je handvatten om je vacatureteksten te optimaliseren. Van doelgroepgerichtheid tot online vindbaarheid (SEO). Van optimale indeling tot selecterend vermogen. Daarnaast staan we stil bij AI en hoe jij kunstmatige intelligentie kunt gebruiken om inspiratie op te doen voor jouw vacatureteksten.

Tijdens deze masterclass breng je de theorie direct in de praktijk middels opdrachten en oefeningen met jouw eigen vacatureteksten. Tenslotte kun je na afloop een herschreven vacaturetekst voorleggen aan de docent voor een-op-een feedback.

Het programma begint om 10.00 uur. Om 16.30 uur wordt de masterclass afgesloten. In de ochtend gaan we aan de slag met de belangrijkste theorie over het schrijven van vacatureteksten. In de middag ga je samen met de docent en mededeelnemers praktisch aan de slag met je eigen vacatureteksten om zo het geleerde in de praktijk toe te passen op je eigen vacatureteksten.

Programma

Belangrijkste theorie: waaraan voldoet een goede vacaturetekst?
Welke elementen zijn van belang voor een overtuigende vacaturetekst? Denk hierbij onder andere aan de opbouw, duidelijke functieomschrijving, zinslengte en taalgebruik. Maar ook aan social media en vacatureteksten en hoe je ervoor zorgt dat jouw vacaturetekst goed zichtbaar is.

De vacature intake: de basis van een sterke vacaturetekst
Hoe zorg je dat je tijdens de vacature intake de juiste informatie boven tafel krijgt? Wat zijn de vragen die je moet stellen om een volledig beeld van de functie en het team te krijgen?

Doelgroepgericht schrijven
Hoe zorg je ervoor dat jouw tekst de juiste doelgroep aanspreekt? Leer hoe je teksten beter afstemt op de behoeften en verwachtingen van de kandidaat, door te denken vanuit hun perspectief. Daarnaast staan we stil bij inclusieve teksten schrijven.

Aan de slag met de eigen vacatureteksten
In kleine groepjes ga je aan de slag met je eigen vacatureteksten. Samen met je medecursisten en de docent herschrijf je je teksten en krijg je waardevolle feedback om ze te optimaliseren.

AI voor vacatureteksten
Ontdek hoe AI-technologie je kan helpen om creatiever en efficiënter te schrijven. We laten je zien hoe je gebruik kunt maken van AI-tools om inspiratie op te doen en processen te versnellen. Vervolgens ga je zelf aan de slag met deze tools om je eigen teksten verder te verbeteren.

Vragen en afsluiting

Lees meer en/of dowload de factsheet op de website van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie.

Combikorting
De training leent zich ideaal om samen met jouw collega van HR of Recruitment te volgen. Bij gezamenlijke inschrijving ontvangt de tweede persoon 25% korting met de code combi-svv *

* Niet in combinatie met andere acties