World Employer Branding Day

World Employer Branding Day is the world’s largest gathering of leaders in employer branding. Founded in 2015 with a vision to advance excellence in employer branding practice, the event connects companies from around the world with the industry’s top employer branding leaders, agencies and communities in a friendly and welcoming environment for all levels.

There is no more important function in business today than strategic employer brand leadership. The major challenges companies face today all have people at their core. Whether it is break through discoveries in health or science or advances in technology that are changing the way we work, connect and live, it is attracting and retaining the right people that lead to success or failure.

Employer branding is the #1 priority for organizations as they navigate this new business landscape and in 2024 we will see the continued break through in global acceptance by companies that people are their #1 asset. To truly optimise business success for employees, customers and shareholders, companies need to put people experience, culture and authenticity at the heart of their business model.

With a strong focus on networking with industry leaders, you will be inspired by actionable case studies of how the world’s leading employers are connecting and engaging with their people for success.

Werf& is proud to be a partner of this event.

Arbeidsmarktcommunicatie Leer-& Intervisietraject

Til jezelf en je werk naar een hoger niveau

Ben jij een medior of senior professional die zich bezighoudt met arbeidsmarktcommunicatie, employer branding en recruitment (marketing)? Dan weet je hoe waardevol het is om te sparren met vakgenoten over jouw aanpak en plannen. Om te leren van andere organisaties, geïnspireerd te worden door experts en een kritische externe blik te betrekken bij jouw vraagstukken.

Samen met de Werkgeversarchitecten organiseren wij het Arbeidsmarktcommunicatie Leer- & Intervisietraject. De meerwaarde van dit traject:

  • Je wordt elke sessie persoonlijk begeleid door docenten Bianca en Anne-Britt. Je wordt meegenomen in de theoretische kaders en de trends & ontwikkelingen die voor jou van toepassing zijn.
  • Je krijgt de kennis en tools aangereikt om jezelf te ontwikkelen tot een nog betere professional en adviseur.
  • Je kunt jouw specifieke vragen inbrengen en samen pakken we deze aan.
  • Je gaat concreet aan de slag met jouw projecten.
  • Je hoort hoe andere organisaties vergelijkbare uitdagingen aanpakken.
  • Je maakt onderdeel uit van een intervisiegroep, waarmee je zowel binnen als buiten de sessies kunt sparren. Deze ‘tijdelijke collega’s’ bieden een frisse blik en inspiratie.
  • Je gaat naar huis met concrete tips en verbeterpunten waarmee je direct aan de slag kunt. Daarnaast ontvang je nieuwe inspiratie en creatieve ideeën vanuit je intervisiecollega’s én De Werkgeversarchitecten.

Webinar ’Alles wat jij als recruiter wilt weten over het STAP-budget’

Vanaf 1 maart 2022 kan iedere volwassene met een band met de Nederlandse arbeidsmarkt budget voor een training, cursus of opleiding aanvragen. De subsidie die dit mogelijk maakt heet het STAP-budget. Het volgende aanvraagtijdvak om STAP-subsidie aan te vragen start op 1 juli om 10.00 uur.

Ben jij benieuwd wat het STAP-budget nou eigenlijk is en hoe je het kunt aanvragen?

Meld je dan aan voor het webinar ‘Alles wat jij als recruiter wilt weten over het STAP-budget ‘op maandag 27 juni van 11.00 uur tot 11.30 uur. Opleidingscoördinator Tamara de Man en docent Martijn Hemminga van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie brengen jou op de hoogte van het laatste nieuws omtrent het STAP-budget.

Onderwerpen die aan bod komen:

  • Wat is het STAP-budget?
  • Wie kan het STAP-budget aanvragen?
  • Welke opleidingen kan ik met het STAP-budget aanvragen?
  • En nog veel meer…

Heb jij zelf een vraag die wij tijdens het webinar voor jou kunnen beantwoorden? Stuur deze dan uiterlijk 23 juni in via het e-mailadres info@arbeidsmarktcommunicatie.eu

Waarom deelnemen aan dit webinar?

  • Je krijgt antwoord op al jouw vragen over het STAP-budget
  • Ontdek of jij recht hebt op STAP-subsidie
  • Na afloop weet je hoe jij het STAP-budget per 1 maart kunt aanvragen

Aanmelden webinar

Meld je hier aan voor het webinar ‘Alles wat jij als recruiter wilt weten over het STAP-budget’

Webinar ’10 meest gestelde vragen over arbeidsmarktcommunicatie’

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een enorm krappe arbeidsmarkt is. Het CBS meldt niet alleen een recordgroei aan vacatures, maar ook – voor het eerst: meer vacatures dan werklozen. Met alleen werving kom je er in deze tijd dus niet. Het is belangrijk dat jouw arbeidsmarktcommunicatie goed is afgestemd.

Dit jaar organiseren wij voor de 30ste keer de Leergang Arbeidsmarktcommunicatie. In de afgelopen 15 jaar hebben wij daardoor veel vragen ontvangen over arbeidsmarktcommunicatie. In dit webinar op 7 oktober neemt Martijn Hemminga je van 10.00 uur tot 11.00 uur mee in de 10 meest gestelde vragen over arbeidsmarktcommunicatie. Je krijgt antwoord op vragen als:

  • Wat is arbeidsmarktcommunicatie?
  • Hoe kan arbeidsmarktcommunicatie jou helpen in deze krappe arbeidsmarkt?

Waarom deelnemen aan dit webinar?

  • Je krijgt antwoord op de meest gestelde vragen over arbeidsmarktcommunicatie
  • Verbreed jouw kennis over arbeidsmarktcommunicatie
  • Ontdek de kansen die arbeidsmarktcommunicatie jou biedt

Aanmelden webinar

Aanmelden voor het webinar kan via deze link.

Webinar ’Succesvol werven in (en na) de zomer)

Denk jij ook dat de zomer komkommertijd is op de arbeidsmarkt? Dat je flink op de rem moet met jouw arbeidsmarktcommunicatie en recruitment? Dan mag je dit webinar op 1 juni om 11:00 uur niet missen. Juist in de zomermaanden denken veel mensen na over hun carrière. En daar de vaccinatiestrategie steeds meer op stoom komt, durven mensen vanaf het derde kwartaal meer van baan te wisselen.

In dit webinar laat Martijn Hemminga zien waarom je deze zomer door moet gaan met arbeidsmarktcommunicatie en recruitment om daar na de zomer optimaal van te profiteren. Met veel voorbeelden en concrete tips & tricks. Ook neemt Martijn je mee in de gloednieuwe serie Summerclasses die in juli worden georganiseerd.

Waarom deelnemen aan dit webinar?

  • Ontdek de kansen die de zomer je biedt
  • Om je optimaal voor te bereiden op het najaar
  • Meer informatie over de summerclasses van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie
  • Exclusieve content alleen voor wie er 1 juni live bij is

Aanmelden webinar

Aanmelden voor het webinar kan via deze link.

Webinar Cammio: Waarom employer branding een bepaalde dosis durf verlangt

Let’s get real! Waarom employer branding een bepaalde dosis durf verlangt.

Waar employer branding nog niet zo lang geleden nog essentieel was om je in een krappe kandidatenmarkt van de concurrentie te onderscheiden, ligt de nadruk tijdens de coronapandemie veel meer op het bieden van transparantie en zekerheid voor (potentiële) werknemers. Juist in onzekere tijden biedt employer branding kansen om de zichtbaarheid en het vertrouwen in je werkgevers-merk te vergroten en de candidate experience naar een heel nieuw niveau te brengen. Maar daar is wel een bepaalde dosis durf voor nodig! Ook in het nieuwe normaal is het makkelijk om je te laten meeslepen in het streven naar perfectie, met als gevolg een beeld van het bedrijf dat niet meer overeenkomt met de dagelijkse realiteit van je organisatie.

In dit gratis webinar daagt Walter Hueber, co-founder en CEO bij Cammio, je uit om een authentieke employer brand neer te zetten en deelt hij praktische tips en tricks.

Webinar ’10 concrete zaken voor je arbeidsmarktcommunicatie in 2021′

Blijft jouw werving nog steeds moeilijk? Coronacrisis maakt het er niet makkelijker op. Je bent misschien al aan de slag met de middellange en lange termijn? Of ben jij juist nu aan het werven om dadelijk die stap sneller vooruit te kunnen zetten? Mogelijk merk je dat je onvoldoende juiste reacties krijgt of die latente kandidaten maar niet in beweging komen? In alle gevallen is goede arbeidsmarktcommunicatie het antwoord. We gaan aan de slag met 10 concrete zaken die jij in 2021 zeker moet oppakken!

Waarom deelnemen aan dit webinar?

2021 staat voor de deur. Tijd om de stand van zaken op te maken. Tijdens het webinar ’10 concrete zaken voor je arbeidsmarktcommunicatie in 2021′ houdt docent Martijn Hemminga je op dinsdag 8 december om 11 uur de spiegel voor. Kun jij ze alle 10 afvinken of moet je aan de slag middels 1 van de trainingen bij de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie?

Aan de hand van tips en voorbeelden krijg je handvatten om de eerste stappen te zetten naar een volwaardige arbeidsmarktcommunicatie-aanpak. Docent Martijn Hemminga gaf al eerder webinars die je kunt terugvinden onder het kopje replays.

Aanmelden webinar

Meld via dit formulier aan voor het webinar ’10 concrete zaken voor je arbeidsmarktcommunicatie in 2021′ op 8 december.

Gratis lunchwebinar ‘Hoe kan arbeidsmarktcommunicatie jou helpen tijdens de coronacrisis?’

De Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie biedt op woensdag 20 mei van 12.00 tot 13.00 uur een gratis lunchwebinar aan waarin expert Martijn Hemminga jou vertelt hoe arbeidsmarktcommunicatie jou kan laten helpen tijdens deze coronacrisis.

Hij laat je zien aan welke knoppen je kunt draaien als het gaat om arbeidsmarktcommunicatie voor jouw organisatie. Met arbeidsmarktcommunicatie heb je namelijk de mogelijkheid om impact te hebben op korte, middellange en lange termijn. Hoe kun je arbeidsmarktcommunicatie inzetten als je nu minder vacatures hebt? En hoe kan arbeidsmarktcommunicatie je helpen als je nu juist veel vacatures hebt.

Meld je gratis aan >>

 

Masterclass Arbeidsmarktcommunicatie

Tijdens deze masterclass leer je het verschil te maken met arbeidsmarktcommunicatie. Van doelgroepgerichte werving adviezen, tot employee relationship management en van employer branding tot arbeidsmarktcommunicatiestrategie.

In een dag alles over Arbeidsmarktcommunicatie

In sneltreinvaart verken je in deze intensieve dag de breedte van het vakgebied arbeidsmarktcommunicatie. Onderwerpen die aan bod komen zijn o.a. introductie in arbeidsmarktcommunicatie, doelgroep gerichte werving, employee relationship management, employer branding en arbeidsmarktcommunicatie strategie. Met veel praktijkvoorbeelden.

Meer weten? Lees meer, download de factsheet en/of schrijf direct in >>

Werf& Live

Hét jaarlijkse event over arbeidsmarktcommunicatie en recruitment inclusief de uitreiking van de Werf& Awards 2019.

Employer Branding Table

Wil jij binnenkort aan de slag met Employer Branding maar weet je nog niet goed hoe je dat aan moet pakken? Vraag gewoon eens aan anderen hoe zij het doen! Schuif dinsdag 21 mei 2019 aan bij de Employer Branding Table van Macknificent.

In een ongedwongen sfeer bespreken we interessante cases en gaan we met elkaar in gesprek over Employer Branding. Waar begin je? Wat werkt wel en wat vooral niet? Wat betekent Employer Branding voor je interne communicatie? En wanneer is het succesvol?

De Employer Branding Table helpt je verder

Je hebt zelf al van alles geprobeerd om je organisatie te positioneren op de arbeidsmarkt. Je sociale kanalen zijn op orde, de website is up to date en toch levert het niet het gewenste effect. Tijdens de Employer Branding Table deel je ervaringen en laten we zien hoe je met de juiste aanpak kunt werken aan een Employer Brand waar je niet alleen extern mee scoort maar waar ook de medewerkers zich in herkennen en trots op zijn.

Voor wie bestemd?

Ben jij binnen je organisatie verantwoordelijk voor arbeidsmarktcommunicatie of corporate recruitment dan is deze bijeenkomst voor jou absoluut een aanrader.

Aanmelden?

Meld je nu aan voor onze tweede Employer Brand Table bij Van der Valk in Veenendaal. We hebben slechts plaats voor maximaal 15 deelnemers. Deelname aan het event is gratis. Aanmelden kan via onze site macknificent.nl of door een mail te sturen aan be@macknificent.nl.