Summerclass Arbeidsmarktcommunicatie via Podcast

Er zijn verschillende middelen die je kan inzetten voor jouw arbeidsmarktcommunicatie. Print, online, social media, video, heel veel middelen waar beeld belangrijk is. Maar er is ook ……. audio.

Podcast

Naast de opmars van de beeldcultuur heeft de podcast echt wel een plek veroverd in het medialandschap.

Je hebt ze over allerlei onderwerpen; van mindfullness tot true crime, van kroegpraat tot wetenschappelijke diepgang. En er zijn er inmiddels ook genoeg over recruitment, arbeidsmarktcommunicatie en employer branding.

Je kunt als werkgever podcasts ook inzetten voor jouw arbeidsmarktcommunicatie. Laat kandidaten kennismaken met jouw organisatie terwijl ze aan het hardlopen of strijken zijn. Of deel alvast bijzondere verhalen met je doelgroep terwijl ze onderweg zijn in auto of OV.

Genoeg om het op 5 juli eens lekker over podcasts te hebben. De volgende onderwerpen komen aan bod:

  • Waarom zou je een podcast beginnen?
  • Belangrijker nog: Waarom zouden mensen naar jouw podcast gaan luisteren?
  • Een podcast beginnen is makkelijk, maar hoe zorg je ervoor dat je het ook volhoudt?
  • Welke verschillende soorten podcasts kun je inzetten voor AMC?
  • De praktische kant

In twee blokken maken we er een leuke sessie van. Neem in ieder geval je telefoon en je koptelefoon mee, want we gaan ook luisteren.

O ja, we hebben het ook nog even over Clubhouse

Clubhouse is een social medium dat recent een sterke groei heeft gemaakt, alhoewel het alleen nog voor iPhone-gebruikers is. Het draait hierbij volledig om audio. Je kunt in Rooms naar mensen luisteren. De start was veelbelovend, maar ook erg hyperig. Geen idee hoe Clubhouse er op 5 juli voor staat. Maar we hebben het er in ieder geval even over.

Inschrijven

Inschrijven kan via deze link.
Tot en met 15 juni profiteer je van het early bird tarief van € 245,- per summerclass. Daarna betaal je het reguliere tarief van € 295,-.

Programma 5 juli

11:00 uur – Inloop
11:30 uur – Start 1e sessie
13:00 uur – Zomerlunch
14:00 uur – Start 2e sessie
15:30 uur – Netwerken

Webinar ’Succesvol werven in (en na) de zomer)

Denk jij ook dat de zomer komkommertijd is op de arbeidsmarkt? Dat je flink op de rem moet met jouw arbeidsmarktcommunicatie en recruitment? Dan mag je dit webinar op 1 juni om 11:00 uur niet missen. Juist in de zomermaanden denken veel mensen na over hun carrière. En daar de vaccinatiestrategie steeds meer op stoom komt, durven mensen vanaf het derde kwartaal meer van baan te wisselen.

In dit webinar laat Martijn Hemminga zien waarom je deze zomer door moet gaan met arbeidsmarktcommunicatie en recruitment om daar na de zomer optimaal van te profiteren. Met veel voorbeelden en concrete tips & tricks. Ook neemt Martijn je mee in de gloednieuwe serie Summerclasses die in juli worden georganiseerd.

Waarom deelnemen aan dit webinar?

  • Ontdek de kansen die de zomer je biedt
  • Om je optimaal voor te bereiden op het najaar
  • Meer informatie over de summerclasses van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie
  • Exclusieve content alleen voor wie er 1 juni live bij is

Aanmelden webinar

Aanmelden voor het webinar kan via deze link.

Jouw recruitment KPI’s in 2021

Het einde van de klassieke recruitment KPI’s zoals ‘cost per hire’ en ‘time to fill’ is in zicht. Een nieuwe generatie KPI’s klopt op de deur. Tijdens deze masterclass leer je welke KPI’s dat zijn en hoe je deze kunt meten en toepassen in jouw recruitmentstrategie voor 2021.

Jouw recruitment KPI’s in 2021
Organisaties sturen al jaren op de traditionele recruitment KPI’s, zoals ‘cost per hire’, ‘time to hire’ en/of ‘time to fill’ samen met ‘Quality of Hire’. Het einde van deze KPI’s is in zicht. Er zijn namelijk effectievere, relevantere en makkelijker meetbare KPI’s om je recruitment mee aan te sturen dan de bestaande KPI’s. Heb je bijvoorbeeld al gehoord van: Hiring Budget, Hiring Velocity en Net Hiring Score (NHS). Wat deze KPI’s precies inhouden en hoe je ze kunt meten komen volledig aan bod tijdens deze masterclass. Wat geen geheim is, is dat deze KPI’s je beter helpen om je business case te bouwen, je plannen te onderbouwen, te differentiëren in je recruitmentstrategie en impact te maken op de business.

Daarnaast gaan we tijdens deze masterclass in op de best, gemiddelde en minst scorende organisaties op het gebied van fulfillment ratio, time to hire en cost per hire. We spreken hier van outperformers en de underperformers. Hierbij scoren de outperformers het beste op de kengetallen en de underperformers scoren het minst goed. Wat doen de outperformers juist goed en waar kunnen de underperformers weer van leren?

Meer weten? Kijk dan op de website van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie. 

Combikorting
De training leent zich ideaal om samen met jouw collega van HR of Recruitment te volgen. Bij gezamenlijke inschrijving ontvangt de tweede persoon 25% korting met de code combi-kpi *

Vroegboekkorting
Bij inschrijving voor de vermelde datum ontvang je € 100,- korting met de code vroeg-kpi *

* Niet in combinatie met andere acties

Meer weten?
Meer weten over Jouw recruitment KPI’s in 2021? Lees meer, download de factsheet of schrijf direct in >>

Masterclass candidate experience

Tijdens de masterclass candidate experience leer je hoe alle interacties met je kandidaten gedurende het hele proces invloed hebben op hoe je kandidaten over jouw organisatie denken. Aan de hand van de MOT Theorie behandelen we elke stap, van informatie inwinnen tot het besluit.

Candidate Experience
Een positieve candidate experience geeft je kandidaten het gevoel dat ze gewaardeerd, gerespecteerd en geënthousiasmeerd worden. Een negatieve candidate experience heeft precies het tegenovergestelde effect: de kandidaten lopen voortaan liever in een grote boog om jou heen. Dat laatste wil je natuurlijk voorkomen.

Uit onderzoek is gebleken dat 78% van de kandidaten denkt dat de manier waarop ze worden behandeld tijdens het wervingsproces, weerspiegelt hoe het bedrijf zijn werknemers behandelt. Door je kandidaten een positieve ervaring te geven, verhoog je dus meteen je aantrekkelijkheid als werkgever. Wie wilt dat nou niet.

Tijdens deze masterclass gaan we aan de slag met de definitie van de candidate experience en hoe je deze in kaart brengt. We gaan deze masterclass uit van de spelregels van de huidige arbeidsmarkt. Welke fases doorloopt een kandidaat en hoe speel je daar op in? Daarnaast komen er interessante cijfers en data aanbod over de ervaringen van kandidaten tijdens het werving en selectieproces.

Combikorting
De masterclass Candidate Experience leent zich ideaal om samen met jouw collega van HR, Recruitment of communicatie te volgen. Bij gezamenlijke inschrijving ontvangt de tweede persoon 25% korting met de actiecode combi-ce *

* Niet geldig in combinatie met andere acties

Meer weten?
Meer weten over de Masterclass candidate experience? Lees meer, download de factsheet of schrijf direct in >>

 

Het arbeidsmarktcommunicatieplan

Van organisatiestrategie tot arbeidsmarktcommunicatieplan. Met een goed arbeidsmarktcommunicatieplan weet je de juiste medewerkers voor je organisatie aan te trekken en te behouden. Tijdens deze online live workshop leer jij een duurzaam arbeidsmarktcommunicatieplan te maken voor 2021 en verder.

Van organisatie- naar arbeidsmarktcommunicatiestrategie
De arbeidsmarkt is meer dan ooit in beweging. Van werkgevers vergt dit extra inspanningen om de juiste medewerkers voor de organisatie aan te trekken en te behouden. Door corona is vooruitkijken niet eenvoudig, maar toch wil je consistent en continu werken aan je arbeidsmarktcommunicatie. Een gedegen, maar ook praktisch arbeidsmarktcommunicatieplan is dan ook essentieel.

In deze live online workshop leer je niet alleen hoe je een goed arbeidsmarktcommunicatieplan opstelt, maar werk je er ook drie weken actief aan. Aan de hand van drie online live workshops, toegang tot een online kennisbank en een een-op-een sparsessie met jouw docent/begeleider Martijn Hemminga werk je in korte tijd toe naar een blauwdruk voor jouw eigen plan.

Deze online live workshop sluit goed aan op de Leergang Arbeidsmarktcommunicatie.

Combikorting
De investering voor de online live workshop het arbeidsmarktcommunicatieplan bedraagt € 595,- bij één persoon en € 995,- bij tegelijktijdige inschrijving van twee personen van dezelfde organisatie (alle vermelde tarieven zijn exclusief BTW). Gebruik hiervoor bij inschrijving met twee personen de kortingscode combi-amcp *

Combineer de training met de Leergang Arbeidsmarktcommunicatie en betaal slechts € 3.500, i.p.v. € 3.745,-
Combineer de training met de Bootcamp Arbeidsmarktcommunicatie en betaal slechts € 2.150,- i.p.v. € 2.390,-
Neem hiervoor contact op met 1 van de opleidingscoördinatoren of bel 088 – 730 28 88.

Meer weten?
Meer weten over de Het arbeidsmarktcommunicatieplan? Lees meer, download de factsheet of schrijf direct in >>

Masterclass doelgroepanalyse en persona’s

Tijdens deze masterclass leer je inzicht te krijgen in specifieke doelgroepen op de arbeidsmarkt door middel van een doelgroepanalyse. Vervolgens leer jij deze inzichten te gebruiken om jouw ideale kandidaat (persona) op te stellen

Doelgroepanalyse en persona’s
Een doelgroepanalyse is een uitgebreid rapport met diepgaand inzicht in heel specifieke doelgroepen op de arbeidsmarkt. Tijdens deze masterclass leer je welke arbeidsmarktbronnen je van deze specifieke informatie kunnen voorzien.

Met behulp van unieke arbeidsmarkt- en doelgroepdata kan je betrouwbare en onderbouwde antwoorden vinden op alle wervingsvragen. Variërend van hoe jij je doelgroep bereikt en van welke apps zij gebruik maken tot de wervingshaalbaarheid van specifieke doelgroepen.Als je antwoord kan geven op alle wervingsvragen en je de demografie, gedragspatronen, motivatie en doelen van je kandidaat kent, wordt het eenvoudiger om arbeidsmarktcommunicatie te ontwikkelen en af te stemmen op de ideale kandidaat per vacature.

Combikorting
De training leent zich ideaal om samen met jouw collega van HR, Recruitment of communicatie te volgen. Bij gezamenlijke inschrijving ontvangt de tweede persoon 25% korting met de code combi-daep *

Vroegboekkorting
Bij inschrijving voor de vermelde datum ontvang je € 100,- korting met de code vroeg-daep *

Meer weten?
Meer weten over de Masterclass doelgroepanalyse en persona’s? Lees meer, download de factsheet of schrijf direct in >>

Masterclass benaderen en interviewen

Je hebt de perfecte kandidaat gevonden. De volgende stap in het proces is het benaderen en interviewen van deze kandidaat. Tijdens deze masterclass leer je hoe jij dit het beste kunt aanpakken

Benaderen en interviewen
Je hebt een kandidaat gevonden en de volgende stap is “hoe benader en verleid ik deze kandidaat”. Met handige tips en bewezen methodes helpen wij jou met deze volgende stap. Dit doen we zeer interactief door de volgende onderwerpen te behandelen:

Screening combineren met jouw openstaande vacature
Eerste contactmoment en eerste indruk van de kandidaat met jou en jouw bedrijf. Wat doet dit met de kandidaat ervaring?
Aansluiten bij de motieven van de kandidaat

Na het benaderen en het verleiden van kandidaten zal de nadruk liggen op interviewen van kandidaten o.a. via de STARR- methodiek. We behandelen kort wat communicatietheorie, maar gaan vooral veel oefenen. Oefenen in het verleiden van een kandidaat, het voeren van een gesprek, in het luisteren, in het doorvragen, in stil zijn, in een kandidaat op zijn/haar gemak stellen en kritisch doorvragen. Selecterend interviewen aan de hand van een interviewplan en met een duidelijke taak- en rolverdeling tussen de interviewers (als je met meerdere personen bent).

Lees meer en/of dowload de factsheet op de website van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie.

Combikorting
De training leent zich ideaal om samen met jouw collega te volgen. Bij gezamenlijke inschrijving ontvangt de tweede persoon 25% korting met de code combi-bei *

Vroegboekkorting
Bij inschrijving voor de vermelde datum ontvang je € 100,- korting met de code vroeg-bei *

* Niet in combinatie met andere acties

Webinar ’10 concrete zaken voor je arbeidsmarktcommunicatie in 2021′

Blijft jouw werving nog steeds moeilijk? Coronacrisis maakt het er niet makkelijker op. Je bent misschien al aan de slag met de middellange en lange termijn? Of ben jij juist nu aan het werven om dadelijk die stap sneller vooruit te kunnen zetten? Mogelijk merk je dat je onvoldoende juiste reacties krijgt of die latente kandidaten maar niet in beweging komen? In alle gevallen is goede arbeidsmarktcommunicatie het antwoord. We gaan aan de slag met 10 concrete zaken die jij in 2021 zeker moet oppakken!

Waarom deelnemen aan dit webinar?

2021 staat voor de deur. Tijd om de stand van zaken op te maken. Tijdens het webinar ’10 concrete zaken voor je arbeidsmarktcommunicatie in 2021′ houdt docent Martijn Hemminga je op dinsdag 8 december om 11 uur de spiegel voor. Kun jij ze alle 10 afvinken of moet je aan de slag middels 1 van de trainingen bij de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie?

Aan de hand van tips en voorbeelden krijg je handvatten om de eerste stappen te zetten naar een volwaardige arbeidsmarktcommunicatie-aanpak. Docent Martijn Hemminga gaf al eerder webinars die je kunt terugvinden onder het kopje replays.

Aanmelden webinar

Meld via dit formulier aan voor het webinar ’10 concrete zaken voor je arbeidsmarktcommunicatie in 2021′ op 8 december.

Gratis lunchwebinar ‘Hoe kan arbeidsmarktcommunicatie jou helpen tijdens de coronacrisis?’

De Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie biedt op woensdag 20 mei van 12.00 tot 13.00 uur een gratis lunchwebinar aan waarin expert Martijn Hemminga jou vertelt hoe arbeidsmarktcommunicatie jou kan laten helpen tijdens deze coronacrisis.

Hij laat je zien aan welke knoppen je kunt draaien als het gaat om arbeidsmarktcommunicatie voor jouw organisatie. Met arbeidsmarktcommunicatie heb je namelijk de mogelijkheid om impact te hebben op korte, middellange en lange termijn. Hoe kun je arbeidsmarktcommunicatie inzetten als je nu minder vacatures hebt? En hoe kan arbeidsmarktcommunicatie je helpen als je nu juist veel vacatures hebt.

Meld je gratis aan >>

 

Masterclass arbeidsmarktcommunicatie

In een dag alles over Arbeidsmarktcommunicatie

Je verkent in een sneltreinvaart in deze intensieve dag de breedte van het vakgebied arbeidsmarktcommunicatie. Onderwerpen die aan bod komen zijn o.a. introductie in arbeidsmarktcommunicatie, doelgroep gerichte werving, employee relationship management, employer branding en arbeidsmarktcommunicatie strategie. Met veel praktijkvoorbeelden.

Combikorting
De masterclass arbeidsmarktcommunicatie leent zich ideaal om samen met jouw collega van HR, Recruitment of communicatie te volgen. Bij gezamenlijke inschrijving ontvangt de tweede persoon 25% korting met de code combi-mamc *

Vroegboekkorting
Bij inschrijving voor de vermelde datum ontvang je € 100,- korting met de vroeg-mamc *

* Niet in combinatie met andere acties

Welke Arbeidsmarktcommunicatie opleiding sluit het beste aan op mijn wensen?

Wil je niet alleen de breedte in, maar ook de diepte? Dan is de Bootcamp Arbeidsmarktcommunicatie (tweedaagse) of Leergang Arbeidsmarktcommunicatie (5 dagen) wellicht meer geschikt.

Vind je het lastig te bepalen welke van de drie arbeidsmarktcommunicatie opleidingen die wij aanbieden, het beste aansluit op jouw wensen? Neem dan contact met ons op voor opleidingsadvies.

Lees meer en/of dowload de factsheet op de website van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie.

Google Analytics voor Recruitment

Leer tijdens deze workshop je arbeidsmarktcommunicatie inspanningen goed meetbaar te maken en je echte inzichten te halen uit pakketten als Google Analytics.

Meten en optimaliseren van de candidate experience met Google Analytics

De innovatieve ontwikkelingen binnen arbeidsmarktcommunicatie en -recruitment maken het mogelijk om steeds directer en persoonlijker met doelgroepen en potentiële kandidaten te communiceren. Maar vaak loop je tegen heel veel vragen aan zoals:

  • Hoe meet je of al je arbeidsmarktcommunicatie inspanningen effect hebben?
  • Hoe haal je de meeste waarde uit pakketten als Google Analytics?
  • Hoe stuur je online marketing bureaus aan op resultaat?
  • Welke KPI en metrics gebruik je in weke fase van de candidate journey?
  • Wat is de belangrijkste data waar je naar moet kijken? En met welke frequentie?
  • Hoe zet je inzichten om in acties om je media inzet en werving site beter te laten renderen?

Dit zijn slechts een paar van de vragen die worden beantwoord in deze praktische workshop. Jeffrey Hamelink is een echte vakidioot en zijn kracht zit in het feit dat hij de materie van analyse en optimalisatie zo begrijpelijk uitlegt dat je er gelijk mee aan de slag wilt en kunt gaan.

Lees meer en/of dowload de factsheet op de website van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie.

Kennisportal Vacatureteksten (gehele jaar)

Jouw toegang tot een schat aan kennis en tools voor de perfecte vacaturetekst. Op het tijdstip dat jij kiest. In het tempo dat jou past. Flexibel. Volledig. En altijd up-to-date.

24/7 toegang tot een schat aan trainingen, kennis en tools voor de perfecte vacaturetekst

In een wereld van recruitmentsites, employer branding, sourcing en recruitmentbots lijkt het alsof vacatureteksten niet meer belangrijk zijn. Vacatureteksten zijn echter nog steeds het meest gebruikte middel binnen recruitment en arbeidsmarktcommunicatie. Daarnaast zijn vacatureteksten ook belangrijk om een doelgroep te bereiken en te activeren om te solliciteren.

De Kennisportal Vacatureteksten biedt je de manier om je alle facetten van het schrijven van goede vacatureteksten eigen te maken. In de portal vind je onder andere de Online Training Schrijven van vacatureteksten. Docenten Mariska Smits en Martijn Hemminga laten je stapsgewijs zien hoe je jouw vacatureteksten naar een hoger plan kunt tillen. Iedere module behandelt een bepaald onderwerp in een video. Iedere module sluit je af met een test en als je alle modules succesvol hebt afgerond ontvang je digitaal jouw certificaat.

Daarnaast biedt de kennisportal je een online toolbox met artikelen, checklists, downloads en tools die je helpen bij het optimaliseren van jouw vacatureteksten in de praktijk. De kennisportal wordt continu up-to-date gehouden met actuele video’s en podcasts. Zo kun je 24/7, in je eigen tijd, op je eigen tempo, altijd over de meest actuele kennis, informatie en tools beschikken.