Gem. leestijd 2 min  3349x gelezen

Europese prijs voor wervingsgame HouthoffBuruma

Europese prijs voor wervingsgame HouthoffBurumaThe Game, een serious game van advocatenkantoor HouthoffBuruma, heeft de European Innovative Games Award gewonnen. De wervingsgame speelt een belangrijke rol bij de werving en selectie van aankomende advocaten. Daarnaast is het ook onderdeel van de permanente scholing van eigen advocaten.

The Game

The Game is een simulatie van een overname van een Nederlands offshorebedrijf door een Chinese staatsonderneming, waarin veel facetten van het advocatenvak aan de orde komen. Als deelnemer heb je 90 minuten de tijd om tot de kern door te dringen en de deal te sluiten. Hierbij moeten de deelnemers zowel rekening houden met de belangen en doelstellingen van de cliënt als die van de aandeelhouders. Er moeten prioriteiten worden gesteld, gezamenlijke keuzes gemaakt worden en knopen worden doorgehakt. Het is een race tegen de klok. Deelnemers worden door HouthoffBuruma uitgenodigd om de game op kantoor te komen doen middels ‘Experience The Game’ sessies.

Hieronder vind je een video met onder meer trailers van de game erin verwerkt.

Juryrapport

De jury vond het vernieuwend dat gaming zich een volwaardige plek heeft verworven in het recruitment proces. Jonge advocaten worden in het spel ondergedompeld in een spannend verhaal, dat een realistisch beeld geeft van de juridische praktijk bij Houthoff Buruma. Daarbij worden vooral hun people skills uitgedaagd, niet zozeer hun juridische kennis. De grote kracht is dat mensen zich door het spel laten meeslepen, waarbij ze natuurlijk gedrag laten zien.

De European Innovative Games Awards 2010 is een initiatief van het ministerie van Economische Zaken van de Duitse deelstaat Hessen in samenwerking met de Europese commissie.

Nominatie Accenture Innovation Award

The Game is ook genomineerd voor een Accenture Innovation Award. Vorig jaar won Ranj Serious Games hier al de eerste prijs in de categorie Best Gaming Concept met Sharkworld. De top vijf genomineerden zullen hun concept presenteren aan de vakjury tijdens de vierde editie van de jaarlijkse Accenture Innovation Awards op 2 november.

Martijn Hemminga

Ik ben adviseur op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie. Met mijn bedrijf Nr29 adviseer en begeleid ik werkgevers bij het zelf regisseren van hun arbeidsmarktcommunicatie. Denk daarbij aan strategische arbeidsmarkt(communicatie)plannen, het intern verkrijgen van draagvlak en commitment voor arbeidsmarktcommunicatie, ken- en stuurgetallen en procesoptimalisatie. In september 2013 heb ik een online platform voor kennis + advies op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie gelanceerd: amcexpert.nl. Met Nr29 werk en heb ik gewerkt voor onder andere Boskalis, ISS Facility Services, Sanquin Bloedvoorziening, VMI Group, TU Delft, SNS Bank, KLPD, Provincie Fryslan, Strukton Civiel en Gemeentewerken Rotterdam. Daarnaast ben ik mede-oprichter van en docent aan de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie en geef ik masterclasses en trainingen op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie. In 2012 is het boek Bouwen aan Het Nieuwe Employer Brand verschenen waar ik mede-auteur van ben. Ik maak deel uit van het Employer Brand Netwerk. Een groep van 9 toonaangevende experts op het gebied van goed werkgeverschap, arbeidsmarktcommunicatie en employer branding met als doel kennis, inzichten en ervaringen te delen. Zie www.employerbrand-netwerk.nl. Specialismen: arbeidsmarktcommunicatiemanagement, arbeidsmarktcommunicatieadvies, arbeidsmarktcommunicatiestrategie, arbeidsmarktcommunicatieplan, employee communications, hr communications, recruitment communications, recruitment marketing, corporate communications, arbeidscommunicatie, arbeidsmarketing, arbeidsmarktcommunicatie, employer branding, employee relationship management, referral, internal branding, employee relationship management ---------- Dit is een SEO test: vacature medewerker groenvoorziening limburg
  • Leave behind a comment

Onze partners Bekijk alle partners