Gem. leestijd 2 min  16790x gelezen

ERE Recruiting Excellence Awards uitgereikt

ERE Recruiting Excellence Awards uitgereiktTijdens de ERE Expo in San Diego zijn vorige week de Recruiting Excellence Awards uitgereikt. Deze prijzen werden uitgedeeld in acht categorieën en zijn voor organisaties die een uitzonderlijke prestatie hebben verricht. Onder meer Deloitte, Accenture en Adidas vielen in de prijzen.

Winnaars 2011

Hieronder lees je per categorie de winnaars van de ERE Recruiting Excellence Awards 2011:

Best College Recruiting Program: Deloitte

Meer dan 1.500 faculteiten gebruiken de accounting en auditing cases van Deloitte in hun onderwijs. Studenten komen in een vroegtijdig stadium van hun studie al in aanraking met Deloitte als potentieel werkgever.

Best Corporate Careers Website: AT&T

Enkele hoogtepunten van de recruitmentsite van AT&T: sterk gebruik van sociale media, sterk gebruik van kleur, boeiende boodschap naar kandidaten en verschillende manieren om naar een baan te zoeken.

Best Employee Referral Program: Accenture

Accenture was net als vorig jaar weer genomineerd voor haar referralprogramma. Het verschil met vorig jaar is het feit dat de referralprogramma’s toen decentraal waren. Nu is er een wereldwijd referralprogramma dat door een centraal team is ontwikkeld.

Best Employer Brand: Adidas

In de nieuwe merkpositionering van Adidas draait het om medewerkers beter in staat te stellen om sport onderdeel te laten zijn van hun werk. Hierdoor kunnen ze vervolgens klanten beter helpen om met hun sport dromen te laten uitkomen en de verbinding te maken met topatleten. Adidas creëerde  een merkbijbel om medewerkers te vertellen over het merk en een employer branding toolkit voor gebruik in arbeidsmarktcommunicatie.

Best Retention Program/Practices: Cisco

Cisco creërde een nieuw retentieprogramma waarbij haar huidige medewerkers actief werden benaderd voor nieuwe posities binnen de organisatie.

Best Military Talent Program: Naval Sea Systems Command

Met een werkloosheid onder gehandicapte veteranen van 18%, heeft NAVSEA de begeleiding en opleiding voor deze doelgroep aangepakt. In 2010 is het NAVSEA gelukt om 282 gehandicapte veteranen een burgercarrière te geven. Het heeft gezorgd voor een lager verloop (nu 10%) en een besparing van werkloosheidsuitkeringen.

Most Strategic Use of Technology: Informatica

Informatica legt in haar recruitmentstrategie de nadruk op het in kaart brengen en houden van doelgroepinformatie als uitgangspunt voor haar sourcingstrategie. Het resultaat is een technische oplossing waarin de doelgroepinformatie is opgeslagen en iet meer in de hoofden zit van individuele recruiters.  

Recruiting Department/Function of the Year: CACI

CACI, een it-leverancier voor defensie, was vorig jaar ook al finalist. De organisatie maakt gebruik van een recruitmentteam waarbij de kandidaat centraal staat. Via proactieve sourcing worden relaties met kandidaten vroegtijdig  aangegaan. Het referralprogramma is bij CACI de belangrijkste bron en via het alumniprogramma houdt zij actief contact met oud-medewerkers. De interne mobiliteit is verhoogd en het verloop teruggedrongen.

Meer informatie

Kijk voor meer informatie op de website van ERE.

Martijn Hemminga

Ik ben adviseur op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie. Met mijn bedrijf Nr29 adviseer en begeleid ik werkgevers bij het zelf regisseren van hun arbeidsmarktcommunicatie. Denk daarbij aan strategische arbeidsmarkt(communicatie)plannen, het intern verkrijgen van draagvlak en commitment voor arbeidsmarktcommunicatie, ken- en stuurgetallen en procesoptimalisatie. In september 2013 heb ik een online platform voor kennis + advies op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie gelanceerd: amcexpert.nl. Met Nr29 werk en heb ik gewerkt voor onder andere Boskalis, ISS Facility Services, Sanquin Bloedvoorziening, VMI Group, TU Delft, SNS Bank, KLPD, Provincie Fryslan, Strukton Civiel en Gemeentewerken Rotterdam. Daarnaast ben ik mede-oprichter van en docent aan de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie en geef ik masterclasses en trainingen op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie. In 2012 is het boek Bouwen aan Het Nieuwe Employer Brand verschenen waar ik mede-auteur van ben. Ik maak deel uit van het Employer Brand Netwerk. Een groep van 9 toonaangevende experts op het gebied van goed werkgeverschap, arbeidsmarktcommunicatie en employer branding met als doel kennis, inzichten en ervaringen te delen. Zie www.employerbrand-netwerk.nl. Specialismen: arbeidsmarktcommunicatiemanagement, arbeidsmarktcommunicatieadvies, arbeidsmarktcommunicatiestrategie, arbeidsmarktcommunicatieplan, employee communications, hr communications, recruitment communications, recruitment marketing, corporate communications, arbeidscommunicatie, arbeidsmarketing, arbeidsmarktcommunicatie, employer branding, employee relationship management, referral, internal branding, employee relationship management ---------- Dit is een SEO test: vacature medewerker groenvoorziening limburg
  • Leave behind a comment

Onze partners Bekijk alle partners