Tijdens de ERE Expo in San Diego zijn vorige week de Recruiting Excellence Awards uitgereikt. Deze prijzen werden uitgedeeld in acht categorieën en zijn voor organisaties die een uitzonderlijke prestatie hebben verricht. Onder meer Deloitte, Accenture en Adidas vielen in de prijzen.
Winnaars 2011
Hieronder lees je per categorie de winnaars van de ERE Recruiting Excellence Awards 2011:
Best College Recruiting Program: Deloitte
Meer dan 1.500 faculteiten gebruiken de accounting en auditing cases van Deloitte in hun onderwijs. Studenten komen in een vroegtijdig stadium van hun studie al in aanraking met Deloitte als potentieel werkgever.
Best Corporate Careers Website: AT&T
Enkele hoogtepunten van de recruitmentsite van AT&T: sterk gebruik van sociale media, sterk gebruik van kleur, boeiende boodschap naar kandidaten en verschillende manieren om naar een baan te zoeken.
Best Employee Referral Program: Accenture
Accenture was net als vorig jaar weer genomineerd voor haar referralprogramma. Het verschil met vorig jaar is het feit dat de referralprogramma’s toen decentraal waren. Nu is er een wereldwijd referralprogramma dat door een centraal team is ontwikkeld.
Best Employer Brand: Adidas
In de nieuwe merkpositionering van Adidas draait het om medewerkers beter in staat te stellen om sport onderdeel te laten zijn van hun werk. Hierdoor kunnen ze vervolgens klanten beter helpen om met hun sport dromen te laten uitkomen en de verbinding te maken met topatleten. Adidas creëerde een merkbijbel om medewerkers te vertellen over het merk en een employer branding toolkit voor gebruik in arbeidsmarktcommunicatie.
Best Retention Program/Practices: Cisco
Cisco creërde een nieuw retentieprogramma waarbij haar huidige medewerkers actief werden benaderd voor nieuwe posities binnen de organisatie.
Best Military Talent Program: Naval Sea Systems Command
Met een werkloosheid onder gehandicapte veteranen van 18%, heeft NAVSEA de begeleiding en opleiding voor deze doelgroep aangepakt. In 2010 is het NAVSEA gelukt om 282 gehandicapte veteranen een burgercarrière te geven. Het heeft gezorgd voor een lager verloop (nu 10%) en een besparing van werkloosheidsuitkeringen.
Most Strategic Use of Technology: Informatica
Informatica legt in haar recruitmentstrategie de nadruk op het in kaart brengen en houden van doelgroepinformatie als uitgangspunt voor haar sourcingstrategie. Het resultaat is een technische oplossing waarin de doelgroepinformatie is opgeslagen en iet meer in de hoofden zit van individuele recruiters.
Recruiting Department/Function of the Year: CACI
CACI, een it-leverancier voor defensie, was vorig jaar ook al finalist. De organisatie maakt gebruik van een recruitmentteam waarbij de kandidaat centraal staat. Via proactieve sourcing worden relaties met kandidaten vroegtijdig aangegaan. Het referralprogramma is bij CACI de belangrijkste bron en via het alumniprogramma houdt zij actief contact met oud-medewerkers. De interne mobiliteit is verhoogd en het verloop teruggedrongen.
Meer informatie
Kijk voor meer informatie op de website van ERE.