Gem. leestijd 3 min  21x gelezen

Er is werk aan de wereld! Op zoek naar groene financials (inzending Workstuff / Polestar Capital)

Met Er is werk aan de wereld maakt Polestar Capital bewuste financials duidelijk dat ze hun talent ook kunnen inzetten voor een betere wereld. Lees de hele case van Workstuff / Polestar Capital die is ingezonden in de categorie Arbeidsmarktcommunicatie voor de Werf& Awards 2025.

Het artikel gaat hieronder verder.

Werf& Live – 15 mei 2025

Out with a BANG – The Final Edition, die mag je niet missen In 2025 organiseren we de laatste editie van ...

Bekijk event
Lees meer over Werf& Live – 15 mei 2025
Er is werk aan de wereld! Op zoek naar groene financials (inzending Workstuff / Polestar Capital)

We hebben een klimaatprobleem. Steeds meer bewuste professionals willen dan ook onder werktijd bijdragen aan een gezonde planeet. Bijvoorbeeld bij duurzame impactinvesteerder Polestar Capital. Workstuff ontwikkelde de wervingscampagne die deze urgentie benadrukt: ‘Er is werk aan de wereld’, Deze oproep focust zich puur op groene financials. De luchtigheid en de inzet van eigen medewerkers in humoristische shots en copy verraadt het werkplezier.

Bewijsvoering

Iedere werkgever claimt vandaag de dag ergens ‘duurzaamheid’. Aangezien Polestar Capital dit ook echt waarmaakt, draait de kern van de communicatie om bewijsvoering. Er komen bijzondere voorbeelden van (gedurfde) investeringen voorbij. Zoals de productie van kunststof pallets uit 100% recycled plastic, een circulaire manier van komkommers telen en stadsverwarming met warm grondwater uit Limburgse mijnen.

Scherpe belofte

Na interviews met medewerkers bleek al snel dat we in de werkgeversbelofte de gedeelde missie groot moesten maken. Niemand werkt zomaar bij Polestar Capital. Als slimme financial kun je nu overal terecht, maar voor hetzelfde geld werk je hier ook aan een schonere planeet. Een scherpe en zeldzame propositie. Maar gelukkig wel eentje die nu al zorgt voor een groot aantal kandidaten! Zelfs voor de meest lastig te vervullen vacatures.

Awareness

De belangrijkste doelstelling in deze eerste fase van de campagne was naamsbekendheid voor het relatief kleine en jonge Polestar Capital. Er is ingezet op display, social advertising en de werkenbij-site. De creatieve content bestond uit onder meer video’s, statische social content en display ads. Specifiek geschreven en gericht op de 2 belangrijkste doelgroepen: MBO-geschoolde kredietacceptanten en WO-opgeleide investeringsmanagers. Binnen de markt van financiële dienstverleners viel de campagne op door de scherpe belofte, frisse uitstraling en vooral de luchtige toon die in de smaak viel bij de jongere generatie wereldverbeteraars.

Met Er is werk aan de wereld maakt Polestar Capital bewuste financials duidelijk dat ze hun talent ook kunnen inzetten voor een betere wereld. Lees de hele case van Workstuff / Polestar Capital die is ingezonden in de categorie Arbeidsmarktcommunicatie voor de Werf& Awards 2025.

Wat was de impact van de case?

Al in de eerste maand van de campagne was het voor Recruitment aanpoten. De campagne werd intern enthousiast ontvangen en massaal gedeeld op LinkedIn. Aangezien financials veel financials kennen, ging de campagne snel rond. Dit leidde in 8 maanden tijd tot 8.100 bezoeken van de werkenbij-site. Opvallend detail is dat 81% van deze bezoeken organisch binnenkwamen, dus via url, Google search of organisch via LinkedIn. Dus met een relatief laag mediabudget werd een hoge naamsbekendheid gerealiseerd. En dat was precies de bedoeling met deze awareness-campagne! In een half jaar tijd werden 25 mensen aangenomen.

Waarom moet deze case een Werf& Award winnen?

Binnen de financiële wereld die toch bekendstaat als behoudend, laat Polestar Capital met deze ‘groene campagne’ het lef zien om kleur te bekennen. Geen wollige EVP met een veilige, generieke belofte, maar een scherpe propositie in een luchtige tone-of-voice en opvallend frisse uitstraling. Alle ballen op het domein ‘purpose’! Een gewaagde aanpak die dus bij potentiële kandidaten opviel en intern zorgde de gedeelde missie voor trots en verbinding.

Polestar Capital laat met deze groene campagne het lef zien om kleur te bekennen.

Credits case

De volgende externe partijen en mensen zijn betrokken geweest bij deze case:

  • Polestar Capital: Jan Jellema en Arlette Wouters
  • Films: Studio Littlejohn
  • Fotografie: Wiebke Wilting Photography
  • Digital Recruitment Agency: Getnoticed

Uitreiking op Werf& Live

De Werf& Awards worden uitgereikt op Werf& Live, dat dit jaar plaatsvindt op 15 mei 2025. Werf& Live is dé ontmoetingsplek voor HR-professionals, recruitmentexperts en arbeidsmarktspecialisten die zich willen onderdompelen in de kernaspecten van employer branding. Wil je erbij zijn?

Meer informatie en tickets

Ook kans maken op een Werf& Award 2025?

Maak ook kans op een Werf& Award en stuur uiterlijk 18 maart 2025 voor 17.00 uur jouw arbeidsmarktcommunicatie- of recruitmentcase in. Kijk voor meer informatie en om jouw case in te sturen bij Werf& Awards.

Inzenden Werf& Awards

 

  • Leave behind a comment

Onze partners Bekijk alle partners