Gem. leestijd 3 min  502x gelezen

Een website met nog geen 550 woorden, hoe succesvol kan dat zijn? (inzending EN HR solutions & DKG)

Een website met nog geen 550 woorden, hoe succesvol kan dat zijn? (inzending EN HR solutions & DKG)

DKG gaat voor beleving en lanceerde een werken-bij website met minder dan 550 woorden. Hier draait alles om de visuele impact van fotografie, video en VR! Lees de hele case van EN HR solutions & DKG die is ingezonden in de categorie Arbeidsmarktcommunicatie voor de Werf& Awards 2018.

Case EN HR solutions & DKG

Omschrijving van de case

Een foto zegt meer dan 1000 woorden. Wat betekent het als je dit gezegde letterlijk doorvoert in een werken-bij website?

Bruynzeel Keukens is bekend als een sterk Oer-hollands merk binnen de retail. Ook Keller Keukens is geen onbekende in de keukenbranche. Minder bekend is het feit dat zowel de keukens Bruynzeel Keukens als Keller Keukens, gemaakt worden in de fabriek van DKG. Ander onbekend maar fascinerend feit: de fabriek van DKG behoort tot een van de grootste van Europa en is de enige keukenfabrikant die CO2-neutrale keukens levert. DKG heeft een ontzettend mooi werkgeversverhaal, in de regio Bergen op Zoom staan ze bekend als goede en betrouwbare technische werkgever maar daarbuiten blijft het angstvallig stil. Tijd om daar wat aan te doen!

Een werkomgeving met een oppervlakte van 56.000 m2, een productie van 7.700.000.000 verschillende kasten en 56.000 verschillende halffabricaten en meer dan 500 machines, drie elementen die niet in tekst uit te drukken zijn. Daarnaast richt DKG zich op mensen met een technische achtergrond, een doelgroep die sfeer en materiaal als een belangrijke pullfactor ervaren. Daarom ontwikkelde EN HR solutions in 2018 een geheel nieuwe werken-bij website met maar één uitgangspunt: zien = beleven.

Een website met minder dan 550 woorden (excl. vacatureteksten)! Alles draait om visuele impact. Door middel van videocontent wordt het gehele productieproces van A tot Z uitgelegd in 4 video’s. Alle vacatures zijn voorzien van een foto van een directe collega. En dankzij de toepassing van Virtual Reality kunnen websitebezoekers een kijkje nemen ín de machines van DKG. Dichter bij de fabriek kan je van een afstand niet komen. Open en transparante communicatie door 100% beeld, dat is het succes van de werken-bij website van DKG

Wat was de impact van de case?

– Recruiters en Hiring Managers zijn in sollicitatiegesprekken minder tijd kwijt aan de uitleg van DKG als organisatie
– Bezoekersaantallen blijven jaar na lancering nog steeds stijgen
– Toename in naamsbekendheid buiten Bergen op Zoom (te zien aan herkomst sollicitaties)
– Toename in naamsbekendheid als technische én IT werkgever
– Ondanks krappe arbeidsmarkt en concurrentiegevoelige doelgroep blijft het aantal sollicitanten en de doorlooptijd van een vacature gelijk

Waarom moet deze case een Werf& Award winnen?

De werken-bij website van DKG komt in aanmerking voor een Werf& Award omdat het een van de eerste werken-bij websites is, die visuals verkiest boven tekst zonder enige afbreuk aan het werkgeversverhaal. De website is gebouwd op de persona van DKG. Dat betekent dat niet iedereen de website zal waarderen. En dat mag ook. De website is gericht op een heel specifiek persoon en blijft ver weg van massacommunicatie. Recruitment bij DKG draait om kwaliteit in plaats van kwantiteit. DKG durft die keuze te maken met een verrassende werken-bij website als gevolg.

Credits case

De volgende personen, afdelingen en/of externe partijen zijn betrokken bij de case:

  • Caesar Kuipers – Directeur HR bij DKG Holding BV
  • Joop van der Linden – HR adviseur bij DKG
  • Kim van Veldhuizen – HR adviseur bij DKG
  • Nikki van der Post – Recruitment Marketeer bij EN HR solutions
  • Kees van Ardenne – Visual Designer bij EN HR solutions
  • Rob de Vormer – Recruitment Marketeer bij EN HR solutions

Ook kans maken op een Werf& Award 2019?

Maak ook kans op een Werf& Award en stuur uiterlijk 15 maart 2019 17.00 uur jouw arbeidsmarktcommunicatie- of recruitmentcase in. Kijk voor meer informatie en om jouw case in te sturen bij Werf& Awards.

  • Leave behind a comment

Onze partners Bekijk alle partners