Het is tijd voor de volgende stap in je loopbaan, dat voel je aan alles. Alsof het universum ermee speelt, ontdek je de website van YER. Met elke klik ben je nog gemotiveerder dan ooit tevoren. Het lijkt alsof YER jouw verhaal begrijpt en altijd aan je zijde staat, bij elke stap die je zet in je carrière. Een partner die met jouw ambities meebeweegt.
25% meer hoogopgeleide twintigers, dertigers en veertigers overwegen om hun ambities in beweging te brengen met YER.
Gewaardeerd jury- of publiekslid, we weten het. Bovenstaand scenario is aan de rooskleurige kant. Maar het schetst wel waarom 25% meer hoogopgeleide twintigers, dertigers en veertigers overwegen om hun ambities in beweging te brengen met YER. En dat terwijl deze doelgroepen voorheen nog nooit van YER gehoord hadden. Sterker nog, de geholpen naamsbekendheid is maar liefst 40% gestegen.
Daarom denken wij dat deze case op zijn minst je aandacht verdient. En zeg nou zelf: ook je stem. Jij snapt als geen ander de waarde van een gedurfde merktransformatie, effectieve strategie en krachtige visie. YER gaat verder dan alleen recruitment en detachering. Samen veranderen we levens. Wat was er nodig om YER opnieuw in de markt te zetten? Eén visie, merk en website die verschillende bloedgroepen en generaties aanspreken.
Eén visie, merk en website die verschillende bloedgroepen en generaties aanspreken.
Wat hebben deze mensen met elkaar gemeen? Ambities. Die ambities veranderen, groeien met je mee. De pay-off is geboren: ‘Ambitions in motion’. Geen beloftes, maar kansen. Waar jij zelf de regie over hebt. Dat alles stoppen we in een strakke merkidentiteit, waarin ruimte is voor imperfectie. YER is ambitieus en commercieel, maar ook realistisch. Wat we vertellen en beloven is niet glad, maar echt. Dan de lancering. Intern sloegen ze steil achterover, extern blijkbaar ook. De nieuwe website en offline en online campagnes hebben impact: 35 miljoen impressies, 43,5% meer sollicitanten 40,3% meer traineeships en 117,6% meer conversies.
Overtuigd? Jouw stem telt. Breng samen met ons niet alleen kandidaten vooruit, maar ook de normen in deze sector.
Wat was de impact van de case?
“Het moment dat we intern de kleurrijke vertaling zagen van alle onderzoeken en gesprekken is bijna niet te beschrijven. Hoe iedereen stijl achteroversloeg van ‘Wow, dit betekent dus visueel wie we zijn als organisatie. Wat komt alles goed bij elkaar en wat past dit goed bij ons.’”, aldus Armin Ribic, Head of Marketing YER. Beter dan hij kunnen we het niet omschrijven.
Je ziet YER overal om je heen. Tenminste als jij bij de doelgroep hoort, want we gaan niet met losse flodders schieten.
Je ziet YER overal om je heen. Tenminste als jij bij de doelgroep hoort, want we gaan niet met losse flodders schieten. Waar dan? Bovenaan in Google in je zoekresultaten, in Google-advertenties, op LinkedIn, Facebook, Instagram. Maar ook in dagbladen en bij NS-stations, scholen, langs de snelweg, op tv, enzovoort. Allemaal onderdeel van de marketingstrategie die we samen voor de kortere en langere termijn hebben gemaakt. Inclusief campagnes- waarin alle kanalen online en offline elkaar versterken – mediastrategie, media-inkoop, budgetplanning en contentkalender.
Al na 4,5 maand liegen de resultaten er niet om:
- Geholpen naamsbekendheid stijgt met 40%
- 25% meer hoogopgeleide twintigers, dertigers en veertigers overwegen YER
- 35 miljoen campagne-impressies
- 27.300 interacties met de campagnes
- 104.000 kliks vanuit de campagne-uitingen naar de website
- Conversies stijgen met 117,6%
- 43,5% meer sollicitanten en
- 40,3% meer aanmeldingen voor traineeships
Waarom moet deze case een Werf& Award winnen?
Ook bij deze vraag geven we het woord aan Armin, omdat we het zelf niet beter kunnen zeggen: ‘Wij doen én detachering én werving en selectie. Op verschillende niveaus van senioriteit, in allerlei vakgebieden en ook nog eens in verschillende branches. Het is best ingewikkeld om dat allemaal bij elkaar te krijgen en een juiste plek te geven. Wat er nu staat, is een enorm knappe prestatie.’
Intern is iedereen trots, extern kiezen steeds meer mensen voor YER. Dankzij het aansprekende en verhalende ‘Ambitions in motion’, de interne branding, de externe activatie en de transformatie van 3 websites naar 1 platform voor alle doelgroepen. De cijfers zijn daarvoor het bewijs: 40% meer naamsbekendheid, 43,5% meer sollicitanten en 40,3% meer aanmeldingen voor traineeships. YER gaat verder dan alleen recruitment en detachering. YER verandert levens en bouwt aan de toekomst.
Credits case
De volgende personen, afdelingen en/of externe partijen zijn betrokken bij de case:
Verantwoordelijk bij YER:
- Armin Ribic (Head of Marketing),
- Adina Mulder (Brand Manager),
- Jan-Bart Gouvernante (Online Marketeer)
iO – Creatie
- Joëlle Lemmers,
- Bart Sleddens,
- Pim Meeuwis,
- Ivo Trompenaars,
- Jasper Verboon,
- Milou Kloks,
- Lycke Wiegerinck,
- Michiel de Nijs
Marketing
- Jos Majoor,
- Luuk Vos,
- Richard de Vries,
- Rick Moggre,
- Robey Mashoed,
- Tineke Romijnders,
- Ward van den Heuvel,
- Inge Propst,
- Mark Hermans
Strategie
- Joëlle Lemmers,
- Michiel de Nijs,
- Mark Hermans
Productie video’s:
- Aanstekelijk,
- iO en
- Livewall
Productie fotografie:
- NoPoint en
- Thisisus
Uitreiking op Werf& Live
De Werf& Awards worden uitgereikt op Werf& Live, dat plaatsvindt op 28 mei 2024. Werf& Live is dé ontmoetingsplek voor HR-professionals, recruitmentexperts en arbeidsmarktspecialisten die zich willen onderdompelen in de kernaspecten van employer branding. Wil je erbij zijn?
Meer informatie en tickets
Lees ook