Mobiele bezoekers van een werkenbij-site een goede ervaring geven, dat is de belangrijkste uitdaging voor recruiters in 2015.
‘Anno 2015 moet dat echt op orde zijn omdat dit type bezoek, via smartphones en tablets, dominant is.’ Dat zegt recruitmentexpert Jacco Valkenburg, bekend van recruitingroundtable en het boek Recruitment via Social Media. Drie vragen aan hem, in aanloop naar De Wereld Werft, waar hij interactief 5 best practices op social mediagebied zal behandelen.
#1. Zonder alvast al te veel te verklappen, wat is de belangrijkste boodschap die je de bezoekers van De Wereld Werft wil meegeven?
‘Mijn belangrijkste boodschap is dat sociale media inzetten voor arbeidsmarktcommunicatie en recruitment niet lastig hoeft te zijn en zeer effectief kan zijn.’
#2. Heb je recente praktijkvoorbeelden gezien die die boodschap ondersteunen?
‘Ja, die heb ik vele. Maar ik zal niet alleen minstens 5 van die best practices laten zien van goed gebruik van sociale media, ik wil ook proberen de deelnemers te stimuleren hun eigen ervaringen ook te delen, of de best practices die zij kennen.’
#3. Hoe ontwikkelt de arbeidsmarkt zich volgens jou? Waar staan we in 2020?
‘In 2020 is de focus veel meer verschoven van kwantiteit, via job marketing en adverteren op meerdere jobboards, naar het vinden van kwalitatieve kandidaten. Van adverteren en gevonden worden als organisatie naar vinden van kandidaten via (online) sociale netwerken, interne doorstroom en employee referrals.’
De inschrijving voor De Wereld Werft is geopend. Het jaarlijkse evenement van Werf& vindt dit jaar plaats op 11 december. Tot en met 11 november profiteer je van vroegboekkorting, dus wacht niet te lang met inschrijven.
Of bekijk hier alvast een filmpje van Jacco, voor RTL, bij de beursgang van LinkedIn:
Grote foto via Flickr.com