Gem. leestijd 3 min  356x gelezen

Een dag uit het leven van forensische zorgmedewerkers (inzending Rooyse Wissel)

Medewerkers van de Rooyse Wissel vertellen over hun meest memorabele dag in de Forensische Zorg. Bij de Rooyse Wissel is iedere dag anders. Lees de hele case, ingezonden in de categorie Arbeidsmarktcommunicatie voor de Werf& Awards 2024.

Een dag uit het leven van forensische zorgmedewerkers (inzending Rooyse Wissel)

Medewerkers van de Rooyse Wissel vertellen over hun meest memorabele dag in de Forensische Zorg. Rooyse Wissel biedt behandeling en verpleging aan patiënten met ernstige psychiatrische problematieken. Vaak hebben de patiënten een tbs-maatregel of een andere strafrechtelijke maatregel. We hanteren een open manier van werken die ertoe bijdraagt dat patiënten op een veilige en verantwoorde manier terug kunnen keren in de samenleving. Ons doel is de maatschappij veiliger te maken. Daar leven we immers zelf ook in.

Van klinisch behandelen, ambulant behandelen tot begeleid wonen: wie kunnen daarover beter vertellen dan de medewerkers zelf?

Bij de Rooyse Wissel is iedere dag anders. Enerzijds omdat medewerkers te maken hebben met patiënten en cliënten met tal van achtergronden en problematieken. Anderzijds door de variëteit aan werk in de kliniek. Van klinisch behandelen, ambulant behandelen tot begeleid wonen. En wie kunnen dat beter vertellen dan de medewerkers zelf? Zij vertellen je wat hun meest memorabele werkdag is geweest. Bij de Rooyse Wissel werk je aan mensen.

  • Medewerkers die hun eigen verhalen gedeeld zien, voelen zich erkend en gewaardeerd. Dit verhoogt de interne trots.
  • Het delen van medewerkersverhalen kan anderen inspireren en helpen zich te identificeren met de Rooyse Wissel. Dit bouwt een gevoel van verbondenheid bij medewerkers.
  • Echte mensen, echte verhalen. Medewerkersverhalen brengen echte gezichten en stemmen naar voren. Dit maakt de boodschap authentiek.
  • Het delen van persoonlijke verhalen toont transparantie. Het laat zien dat we betrouwbaar zijn en lef durven tonen om de echte verhalen naar buiten te brengen.
  • Verschillende verhalen geven verschillende perspectieven. Dit geeft een realistisch beeld.

‘De dag van’ is een multichannel campagne. Van uiting op sociale media, blogs, podcasts en posters in bushokjes tot uitingen in de krant. De campagne heeft ertoe geleid dat er kwantitatief meer en kwalitatief betere sollicitanten kwamen. Sollicitanten weten beter wat ze kunnen verwachten en hebben een beter beeld van de forensische zorg.

Wat was de impact van de case?

De Rooyse Wissel is een aanbieder van forensische zorg in zowel Limburg als Noord-Brabant. In deze regio is de campagne zichtbaar geweest, zowel online als offline. Dit heeft als resultaat opgeleverd, dat sollicitanten meer informatie hadden voorafgaand aan het gesprek, dat we onderwerp van gesprek zijn geworden in deze regio en dat geïnteresseerde op een laagdrempelige manier te weten krijgen wat er zich afspeelt achter de hoge hekken, grijze muren en dikke deuren. Dat is waar we het voor doen!

Waarom moet deze case een Werf& Award winnen?

De forensische zorg is een bijzondere werkomgeving. Ons doel is om de maatschappij veiliger te maken, daar leven we immers zelf ook in. Door openheid te tonen en verhalen met lef te delen hebben wij met deze campagne zowel nieuwe medewerkers aangetrokken als de maatschappij betrokken bij ons werk. Wij zijn ervan overtuigd dat dit alleen samen kan.

Credits case

De volgende personen, afdelingen en/of externe partijen zijn betrokken bij de case:

  • Jacqueline Janssen (recruiter)
  • Michelle Franssen (recruiter)
  • Annemiek Nefkens (tekstschrijver – communicatieadviseur)
  • Michelle Pol (communicatieadviseur)
  • Het Werkhuis (vormgeving)
  • Publicis (concept)
  • Angelique Heldens (fotografie)
  • Tom Veldhuijzen (podcast)
  • Alle medewerkers die hun bijdrage hebben geleverd aan de campagne.

 

Uitreiking op Werf& Live

De Werf& Awards worden uitgereikt op Werf& Live, dat plaatsvindt op 28 mei 2024. Werf& Live is dé ontmoetingsplek voor HR-professionals, recruitmentexperts en arbeidsmarktspecialisten die zich willen onderdompelen in de kernaspecten van employer branding. Wil je erbij zijn?

Meer informatie en tickets

 

Lees ook

  • Leave behind a comment

Onze partners Bekijk alle partners