Gem. leestijd 3 min  2238x gelezen

Dura Vermeer daagt kandidaten uit: ‘Maar wat kan jij?’

Dura Vermeer daagt kandidaten uit: ‘Maar wat kan jij?’

Zelfs in de lang geplaagde bouwsector is de schaarste inmiddels weer voelbaar. Zo lanceerde Dura Vermeer deze week een nieuwe campagne om getalenteerde starters en doorgewinterde professionals te vinden.

Het bouwconcern is deze week online en via social media een arbeidsmarktcampagne gestart met de titel ‘Maar wat kan jij?’. Met deze vraag wil Dura Vermeer potentiële kandidaten uitdagen om na te denken wat zij voor het bedrijf kunnen betekenen.

Waar zijn de BIM-engineers?

Aanleiding voor de campagne is het stijgende aantal vacatures bij zowel de bouw- als infra-activiteiten van het concern, momenteel zo’n 60 stuks. De verwachting is dat dit aantal het komend jaar nog verder groeit. Dura Vermeer heeft vooral behoefte aan BIM-engineers, hoofduitvoerders, tendermanagers, kostendeskundigen en projectleiders.

dura vermeer

Zelfs speciale merchandise

De vraag ‘Maar wat kan jij?’ is onderdeel van een creatief concept waarin trotse Dura Vermeer-projecten de hoofdrol spelen. De campagne richt zich zowel op starters als professionals met affiniteit voor innovaties, bouw en techniek. Centraal staat een vernieuwde werken bij-site, met daaromheen een campagnemiddelen voor social media, events, masterclasses, carrièrebeurzen en zelfs speciale merchandise, zoals geinige T-shirts.

dura vermeer 2

Employee journey

Ook referral speelt een rol bij Dura Vermeer. Medewerkers die kandidaten voordragen kunnen zo 1.000 euro bruto verdienen. Tegelijkertijd werkt PROOF, het internal & employer branding bureau dat verantwoordelijk is voor de campagne, met Dura Vermeer aan de zogeheten internal alignment van de 2.500 medewerkers van het concern. Bedoeling hiervan is om de strategie intern verder te embedden. Dura Vermeer wil zo aandacht geven aan de gehele employee journey.

Top-3 vernieuwers

Dura Vermeer wil binnen 4 jaar tot de top-3 van vernieuwers in de bouw behoren. En om dat waar te maken zoekt het bouwbedrijf de grootste talenten in de arbeidsmarkt. Het bedrijf heeft inmiddels 160 jaar historie en behoort nu al tot de grootste bouwers in Nederland.

dura vermeer 2

Duidelijke winnaar: 72% van de stemmen

De campagne begon met grondig onderzoek naar de positie van Dura Vermeer op de arbeidsmarkt en hoe het merk wordt beleefd door starters en professionals. Daarna volgde de slag naar het creatieve concept. Daarbij zijn 2 creatieve richtingen ontwikkeld en getest bij een klankbordgroep. Duidelijke winnaar, met zo’n 72% van de stemmen, bleek ‘Maar wat kan jij?’

Eigen YouTube-kanaal

De campagne wordt breed uitgerold. Offline gebeurt dat via posters en middelen voor beurzen, events en bedrijvendagen. Online met banners, social media content en zelfs een YouTube-content-kanaal: DVTV (Dura Vermeer TV).

Meer van zulke verhalen?

Lees elke week de Nieuwsbrief van Werf& en blijf op de hoogte van alles wat er gebeurt op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie en recruitment! Doe het nu, het is gratis en je mist nooit meer iets!

Hoofdredacteurbij Werf&

Peter Boerman

Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
  • Leave behind a comment

Onze partners Bekijk alle partners