Met de huidige krapte op de arbeidsmarkt is de vacaturemarkt booming, merken ze bij DPG Media. Met Aimwel hopen ze daar het juiste antwoord op te hebben, aldus CEO Lauri Koop. ‘Vacaturesites hebben ondersteuning nodig bij het leveren van de resultaten die recruiters verwachten, en dat is net wat wij bieden.’
‘Advertentietech voor recruitment is goed voor 2,5 miljard euro.’
De markt voor advertentietechnologie voor de recruitmentsector is momenteel goed voor ruim 2,5 miljard euro, aldus Koop. ‘Met de grote vraag naar personeel en meer types mediakanalen die hun aandacht vragen, hebben we met Aimwel de perfecte product-market-fit gevonden om zowel actieve als passieve kandidaten aan te trekken.’
Zonder cookies
Aimwel richt zich vooralsnog vooral op automatisering van de recruitmentsector. Het platform biedt echter ook mogelijkheden voor andere vertical marketplaces, die later dus ook zullen volgen, aldus Koop. Het is het eerste internationale B2B-SaaS-bedrijf dat DPG Media lanceert, vertelt executive chairman Christian Van Thillo trots. ‘Succes betekent voor ons ook waardevolle ontwikkelingen delen met anderen. Vanuit die filosofie is Aimwel gelanceerd.’
‘Succes betekent voor ons ook waardevolle ontwikkelingen delen met anderen.’
Het nieuwe platform moet ook een antwoord bieden op de ‘cookieloze wereld’, aldus DPG Media. ‘Er is er een toenemende behoefte aan volledig geautomatiseerde en crossmediale leadgeneratie. Met dit platform wordt het mogelijk om kwalitatieve campagnes op basis van betrouwbare geanonimiseerde gegevens eenvoudig te realiseren.’
Sollicitaties genereren
Vacaturesites die de afgelopen tijd al met Aimwel werkten, reageren enthousiast op de mogelijkheden die het biedt. ‘De samenwerking met Aimwel helpt ons sollicitaties te genereren via betaald verkeer op een efficiënte, agile en transparante manier. Ze begrijpen zowel waar onze strategische behoeften als kansen liggen en kunnen deze vertalen naar de opzet van onze marketingcampagnes’, zegt bijvoorbeeld Simon Wingate, Managing Director bij Reed.co.uk.
‘Ze begrijpen zowel waar onze strategische behoeften als kansen liggen.’
Meer sollicitaties per vacature, tegen lagere kosten, dat is wat de technologie belooft. En dat is iets wat Harley van Swaay, Hoofd Programmatic Agency Relations EMEA bij Talent.com, herkent. ‘We blijven met Aimwel in direct contact met onze bestaande klanten, terwijl we wel waardevolle technologie krijgen die van invloed is op de algehele prestaties en het budgetbeheer van de klant.’
Patent-pending A.I.-technologie
Aimwel claimt het eerste platform te zijn met advertentietechnologie voor vacaturesites dat volledig ontwikkeld werd door een uitgever. Het bedrijf bouwt verder op de expertise van DPG Media en heeft de knowhow om campagnes te creëren die goed integreren op nichesites, display en sociale media.
Aimwel wil campagnes creëren die goed integreren op nichesites, display en sociale media.
Met de datagedreven artificial intelligence van het platform kunnen gebruikers volledig geautomatiseerd campagnes uitvoeren en optimaliseren met de juiste mediamix op zowel categorieniveau als voor individuele vacatures. Handmatige aanpassingen zijn niet langer nodig. Vacaturesites, classifieds-bedrijven, uitgevers en adverteerders kunnen sollicitanten op de juiste plekken aantrekken met kwalitatieve en aansprekende campagnes, zo is de belofte.