Gem. leestijd 2 min  841x gelezen

Nieuw DoelgroepenDashboard maakt slag naar praktijk nu nog makkelijker

Nieuw DoelgroepenDashboard maakt slag naar praktijk nu nog makkelijker

Op zoek naar inzicht in je doelgroep? Het vernieuwde DoelgroepenDashboard maakt het nu nog makkelijker en overzichtelijker. Hoe kwam het zover?

Het DoelgroepenDashboard biedt 24/7 ongelimiteerd realtime data over beroepsgroepen, de arbeidsmarkt en allerlei vacatures in Nederland. Daarmee kunnen organisaties en recruitmentbureaus voor elke functie doelgroepinformatie opvragen, hun beleid afstemmen en adequaat verwachtingen managen.

Inzichten van 150 gebruikers

Sinds de introductie een jaar geleden, werken al bijna 150 werkgevers en bureaus met het dashboard. Mede door de feedback en de verrassende inzichten van gebruikers in het afgelopen jaar, hebben initiatiefnemers Intelligence Group en Jobdigger het vernieuwde dashboard op een aantal punten verbeterd, waardoor het DoelgroepenDashboard nog gebruiksvriendelijker is geworden.

voor elke functie kun je doelgroepinformatie opvragen en zo adequaat verwachtingen managen

Tips toegevoegd

Jobdigger-eigenaar Bjorn Hijmans: “We hebben de datapunten in een logische volgorde gezet, zodat het voor de klant duidelijker is wat je met de data kunt doen. Ook hebben we tips toegevoegd zodat onze klanten makkelijker de vertaalslag kunnen maken naar de praktijk.”

Alle informatie in één overzicht

In de vernieuwde versie staat alle informatie over een specifieke doelgroep in één overzicht op één pagina. Ook biedt het dashboard meer toelichting en uitleg over de cijfers bij ieder datapunt en zijn de data onderverdeeld naar overkoepelende vragen. Daarnaast is een navigatie toegevoegd, zodat recruiters steeds snel de gewenste datapunten (weer) kunnen raadplegen. Bovendien levert het vernieuwde dashboard direct een managementsamenvatting bij een zoekopdracht met de belangrijkste data over de wervingshaalbaarheid van de doelgroep.

doelgroependashboard 1

Van data naar wervingssucces

“Ons DoelgroepenDashboard heeft een plek veroverd binnen het recruitmentproces en het managen van de verwachtingen van interne en externe opdrachtgevers’’, stelt Geert-Jan Waasdorp, oprichter van de Intelligence Group. “Deze nieuwe variant, die meer aansluit bij de candidate experience, maakt het recruiters makkelijker de informatie te vertalen naar wervingssucces.”

doelgroependashboard 2

Doelgroepanalyse in detail voor elke functie

Op het online portaal van het DoelgroepenDashboard kunnen HR-professionals op elk moment makkelijk inloggen om direct informatie over een beroepsgroep op te vragen. Op basis van een functietitel en eventueel extra filters (zoals regio, werkervaringsniveau) om de zoekopdracht te specificeren, ontvangt de recruiter direct een analyse van de doelgroep voor de functie op:

  • Beweegmotieven
  • Wervingshaalbaarheid
  • Achtergrondkenmerken
  • Vacatures en ontwikkelingen op de huidige arbeidsmarkt
  • Oriëntatiekanalen

doelgroependashboard 3

Lees ook:

Hoofdredacteurbij Werf&

Peter Boerman

Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
  • Leave behind a comment

Onze partners Bekijk alle partners