Welke werkgever biedt kandidaten de beste online sollicitatie-ervaring? Digitaal Werven zocht het weer uit en komt tot de volgende 6 nominaties voor de hoofdprijs.
Voor het twaalfde jaar op rij heeft Digitaal-Werven de 500 grootste en bekendste Nederlandse werkgevers onderzocht op de digitale sollicitatie-ervaring die zij kandidaten bieden. Van elk van hun recruitmentsites zijn daarvoor meer dan 100 elementen bekeken. Tevens is een mystery-sollicitatie gedaan en is een vraag op Facebook gesteld. Allemaal zaken die van invloed zijn op hoe een kandidaat het digitale deel van de sollicitatie ervaart.
Er zijn nog 6 nominaties
Al deze gegevens zijn samengebracht. Dit heeft geresulteerd in een ranglijst, waaruit zes organisaties genomineerd zijn voor de Digitaal-Werven-award, die vorig jaar nog werd gewonnen door bouwbedrijf Dura Vermeer.
De genomineerden (in alfabetische volgorde):
- Bol.com (banen.bol.com)
- Coolblue (werkenbijcoolblue.nl)
- Haga Ziekenhuis (werkenbijhaga.nl)
- Royal IHC (voorheen IHC Merwede) (royalihc.com/en/careers)
- KPN (jobs.kpn.com)
- NS (werkenbijns.nl)
Uitreiking op 1 november
Van deze zes organisaties namen Bol.com in 2014 en en Coolblue in 2016 al eerder de Digitaal-Werven award mee naar huis. De website van bol.com is inmiddels geheel vernieuwd. Ook aan de site van Coolblue zijn sinds 2016 een aantal verbeteringen doorgevoerd. Aangezien de winnaar van 2017 in de jury van 2018 zit, is Dura Vermeer op voorhand uitgesloten van nominatie. Op 1 november zal tijdens het Digitaal-Werven-event de award worden uitgereikt in een programma vol met (inter)nationale topsprekers.