We kunnen in het recruitmentvak niet meer om Employer Branding heen. Maar wat is het eigenlijk? En waarom is het zo belangrijk? Dagvoorzitter Hans Kroonen leidde ons op de woensdag van Webinar Week door de vragen heen.
#1. Hans Kroonen over: 5 lessons learned van Steam
VIDEO STEAM
#2. Deborah Hempenius over: in 3 van sterk verhaal naar sterk employer brand
Met een sterk verhaal alleen ben je er niet. Hoe kom je dan naar een sterk employer brand? Belangrijk is om een uniek verhaal te hebben. Dat doe je door in ieder geval geen holle termen te gebruiken, zegt Deborah Hempenius (RecruitNow).
#3. Aart Lensink en Kees Jan Markens over: succesvolle employer branding
Daarna was het de beurt aan dé content marketeer van het jaar: Aart Lensink (LVB). Samen met Kees Jan Markens (Vakmedianet) vertelt hij hoe belangrijk content is voor employer branding. Er zijn maar weinig bedrijven die er een feestje van maken om een herkenbaar verhaal neer te zetten. Denk hierbij niet alleen aan tekst, maar ook zeker aan video.
4. Marion de Vries over: 7 manieren om met je employer brand aan de slag te gaan
Volgens Marion de Vries (Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie) moet je met je employer brand een belofte doen aan de arbeidsmarkt. Let er daarbij wel op dat mensen dit zullen testen. Daarom zijn je eigen werknemers zo belangrijk. Bovendien: hoe persoonlijker je het maakt, hoe groter de kans dat je slaagt.
#5. Peter Hagedoorn over: ken je ideale kandidaat
En zo komen we alweer op het laatste webinar van de dag. Daarin legt Peter Hagedoorn (Brockmeyer) uit hoe je je ideale kandidaat kunt bereiken en verleiden. Dit doe je door optimale content in te zetten en de juiste kanalen te gebruiken.
Lees ook:
- Peter Hagedoorn: ‘Pak je recruitmentplan meer geautomatiseerd en datagedreven aan’
- Deborah Hempenius (RecruitNow): ‘Gebruik geen holle termen in je Employer Branding’
- Marion de Vries: ‘Weg met de losse flodders, haal uit de trends wat voor jou relevant is’
- Kees Jan Markens (Vakmedianet): ‘Zet meer in op contentmarketing’
- Hans Kroonen over 25 jaar Steam: ‘We willen er steeds als eerste bij zijn als er nieuwe inzichten of technieken zijn’