Tijdens de Webinar Week ging het vorige maand een hele dag lang over Candidate Experience anno 2019. Wat leerden die 5 webinars ons?
Candidate Eperience is essentieel om de kandidaat te kunnen verleiden. Dagvoorzitter Peter Goudsmit begeleidde op de vrijdag van Webinar Week de webinars die hierover gingen
#1. Ronald van Driel en Peer Goudsmit over: de candidate experience bekeken vanuit de vacaturehouder
#2. Marius van den Homburgh over: in candidate experience? Recruiter experience!
Hoe blijer de recruiter, hoe beter voor de kandidaat en voor jouw bedrijf. Maar hoe doe je dat? Als je de kandidaat-conversie verhoogt, geautomatiseerd je talentpool bouwt en eenvoudig mobiel solliciteren mogelijk maakt, dan kom je al een heel eind.
#3. Raymond Lemmers over: hoe bouw je een optimale candidate journey?
Waar begint de candidate journey en hoe optimaliseer je die? Het begint bij de werkenbij-website, waar de vacatures prominent in beeld moeten staan. Je moet het de kandidaat makkelijk en leuk maken om te solliciteren.
4. Jaap Jan van Assen over: technologie voor selecteren van onverwacht talent
Hoe selecteer je mensen in een krappe arbeidsmarkt en match je voor functies waarvan de eisen steeds veranderen? Het is belangrijk om te beseffen dat werk er is voor mensen en niet andersom. Van Human Rescources naar Resource for Humans.
#5. Maikel Neelen over: hoe faciliteer je als uitzendbureau je kandidaten optimaal?
Werven voor een uitzendbureaus is anders dan voor corporate bedrijven. Je hebt zowel te maken met de opdrachtgever, kandidaat als de medewerker. Een platform is een goede manier om deze partijen goed te kunnen faciliteren.
Lees ook:
- Peer Goudsmit (Recruitment Accelerator): ‘Blije vacaturehouders zorgen voor blije kandidaten’
- Maikel Neelen (Tigris): ‘Voor een goede Candidate Experience bij uitzendbureaus is een platform noodzakelijk’
- Jaap Jan van Assen (eelloo): ‘Verleid kandidaten niet met kraaltjes en spiegeltjes’
- Raymond Lemmers (Raycruitment): ‘Stel de kandidaat centraal’
- Hoe een feilloze ‘Recruiter Experience’ de conversie op vacatures verhoogt