Gem. leestijd 2 min  1823x gelezen

Deloitte en Politie meest sociaal op Facebook

Deloitte en Politie meest sociaal op Facebook

Deloitte en Politie meest sociaal op FacebookDeloitte en de Politie zijn momenteel de meest sociale werkgevers op Facebook blijkt uit de vorige week gelanceerde Nederlandse Social Recruitment Monitor. Hiermee kunnen Nederlandse werkgevers zelf zien hoe zij het op social media doen ten opzichte van hun concurrenten op de arbeidsmarkt.

SocialRecruitmentMonitor.nl

De SocialRecruitmentMonitor.nl is een initiatief van Maximum Employment Marketing Group. Eerder dit jaar lanceerden ze al een Wereldwijde en Engelse versie van de monitor en vorige week werd op TRU Amsterdam de Nederlandse versie gelanceerd.

Objectieve vergelijking

Werkgevers kunnen met de monitor precies vaststellen hoe hun activiteiten op social media zich verhouden tot andere werkgevers. De monitor publiceert nu nog uitsluitend de activiteiten op Facebook en laat onder meer zien of ze per week in de monitor stijgen of dalen. Ook biedt de monitor een overzicht en vergelijking met andere werkgevers in likes, postings, comments en shares en een aantal andere gewogen variabelen.

Twitter

Volgende week wordt ook de ‘Twitter Monitor’ gepubliceerd en kunnen organisaties ook zien wat de activiteiten op dit sociale netwerk zijn én dat vergelijken met andere werkgevers en met andere kanalen. De monitors voor LinkedIn en Youtube zullen begin volgend jaar worden gepubliceerd.

Meer dan een like

De monitor gaat verder dan het aantal likes.  Ook de groei van het aantal fans, het aantal postings, de ‘likes’ van die postings, de comments en het aantal shares maken allemaal gewogen deel uit van de SRM index. En ook de postings van de fans en reacties daarop worden meegenomen. Daarbij wegen ‘activity’ en ‘interactivity’ zwaarder dan bijvoorbeeld ‘popularity’ (aantal likes).” De SRM meet alle activiteiten over de voorgaande vier weken. Elke maandagochtend worden de nieuwe resultaten gepubliceerd.

Organisaties die de top van de lijst domineren slagen er in om relatief de meeste interactie te bewerkstelligen door middel van het posten van relevante berichten en daarbij uitnodigen tot interactie (“Wat vind jij?”), berichten die ‘fans’ leuk of interessant vinden om te sharen, te reageren op ‘comments’, etcetera. De ‘engagement ratio’ groeit nog meer als fans van deze organisaties ook zelf berichten gaan plaatsen (bijvoorbeeld een vraag aan de werkgever stellen); iets dat we in toenemende mate zien gebeuren bij de organisaties die de top van de Social Recruitment Monitor domineren.

Martijn Hemminga

Ik ben adviseur op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie. Met mijn bedrijf Nr29 adviseer en begeleid ik werkgevers bij het zelf regisseren van hun arbeidsmarktcommunicatie. Denk daarbij aan strategische arbeidsmarkt(communicatie)plannen, het intern verkrijgen van draagvlak en commitment voor arbeidsmarktcommunicatie, ken- en stuurgetallen en procesoptimalisatie. In september 2013 heb ik een online platform voor kennis + advies op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie gelanceerd: amcexpert.nl. Met Nr29 werk en heb ik gewerkt voor onder andere Boskalis, ISS Facility Services, Sanquin Bloedvoorziening, VMI Group, TU Delft, SNS Bank, KLPD, Provincie Fryslan, Strukton Civiel en Gemeentewerken Rotterdam. Daarnaast ben ik mede-oprichter van en docent aan de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie en geef ik masterclasses en trainingen op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie. In 2012 is het boek Bouwen aan Het Nieuwe Employer Brand verschenen waar ik mede-auteur van ben. Ik maak deel uit van het Employer Brand Netwerk. Een groep van 9 toonaangevende experts op het gebied van goed werkgeverschap, arbeidsmarktcommunicatie en employer branding met als doel kennis, inzichten en ervaringen te delen. Zie www.employerbrand-netwerk.nl. Specialismen: arbeidsmarktcommunicatiemanagement, arbeidsmarktcommunicatieadvies, arbeidsmarktcommunicatiestrategie, arbeidsmarktcommunicatieplan, employee communications, hr communications, recruitment communications, recruitment marketing, corporate communications, arbeidscommunicatie, arbeidsmarketing, arbeidsmarktcommunicatie, employer branding, employee relationship management, referral, internal branding, employee relationship management ---------- Dit is een SEO test: vacature medewerker groenvoorziening limburg
  • Leave behind a comment

Onze partners Bekijk alle partners