Onder het thema ‘Onze vrijheid begint bij die van een ander’ komt Defensie deze week met een nieuwe employer-brandingcommercial.
De film laat via een domino-effect zien hoe onze vrijheid in Nederland onlosmakelijk is verbonden met (in)stabiliteit elders in de wereld. De commercial is onderdeel van de Effie-winnende Defensie-campagne ‘Je moet het maar kunnen’ van arbeidsmarktcommunicatiebureau Steam.
Breed publiek
Jaarlijks werft Defensie zo’n 4.500 militairen die zich willen inzetten voor vrede en veiligheid, in tal van functies. Met de campagne richt Defensie zich niet alleen op jongeren, maar ook op de mensen die hen beïnvloeden, hun influentials, zoals hun ouders. De commercial wordt daarom uitgezonden op tv, in bioscoop en online voor een breed Nederlands publiek.
Campagne: ‘Onze vrijheid begint bij die van een ander’
URL: werkenbijdefensie.nl
Beschrijving: Employer Branding-campagne van Defensie; gezamenlijke werving van Marine, Landmacht, Luchtmacht en Marechaussee.
Verhaallijn: Onrust elders in de wereld is direct gelinkt aan onze eigen vrijheid en veiligheid. Daarom zoekt Defensie mensen die bereid zijn zich wereldwijd in te zetten voor andere mensen.
Media: TV, bioscoop en online
Opdrachtgever: Ministerie van Defensie
Verantwoordelijk bij opdrachtgever: Robbie Bax, Kris Manders en Paul Klaessen
Bureau: Steam
Creatie: Maarten Kuipers, John Horjus, Cyril Chermin
Account: Marco van Rookhuijzen, Mariska van den Belt
Productie: Caviar
Director: Bram van Alphen
DoP: Bjorn Charpentier
Editor: Govert Janse
Post Production: The Ambassadors
Muziek: LittleWonder
Geluid: Recsound
Lees meer over de Defensie-campagnes: