Ja, de zwaarbewapende militair in camouflagepak? Die kennen we wel. Maar dat Defensie elk jaar ook 1.000 tot 1.500 burgermedewerkers zoekt? Mensen voor in de ict, de techniek, de catering, zelfs controllers? Dat is allemaal wat minder bekend. En dan is er ook nog de ‘flinke ambitie’ om te groeien tot 20.000 reservisten, wat ook nog eens zo’n 1.000 extra ‘deeltijdmilitairen’ per jaar betekent. Dat zijn niet allemaal mensen die je alleen maar kunt werven met spectaculaire gevechtsbeelden en andere heldhaftige militaire toeren.
‘Met Generatie D heb je het nog niet over banen, je hebt het over een gevoel van werken bij Defensie.’
Hoe dan wel? De vorig jaar gestarte Generatie D-campagne laat in elk geval een heel ander geluid horen, en een ander beeld zien. En het mooie is: je kunt er alle kanten mee op, aldus hoofd arbeidsmarktcommunicatie Paul Klaessen. ‘Het is de gelaagdheid die het verschil maakt’, vertelde hij recent in de podcast Hier is AMC tegen Marcel van der Quast. ‘Met Generatie D heb je het nog niet over banen,...
Meer weten?
Benieuwd naar wat Paul Klaessen als hoofd arbeidsmarktcommunicatie van Defensie nog meer te vertellen heeft over Generatie D? Dat hoor je 16 mei, tijdens Werf& Live. Kijk hier voor meer informatie, of bestel meteen je tickets: