‘Stiekem is werken in de zorg hartstikke hip’, zeggen ze bij De ZorgSpecialist, een thuiszorgorganisatie die vooral actief is in Kennemerland. En dus willen ze hun vacatures ook een stukje hipper dan gebruikelijk in de markt zetten, compleet met hashtag. Dus geen ‘casemanager’ meer, maar #breinexpert. En niet het saaie ‘zorgmedewerker’, maar #geluksbrenger. Of misschien is de rol van #influencer wel iets voor jou, oftewel: weet jij cliënten te inspireren zo zelfstandig mogelijk te leven.
‘Vrolijke beelden die je doen glimlachen’ dragen de campagne.
De hippe functietitels zijn niet het enige dat opvalt aan de nieuwe campagne van De ZorgSpecialist. Minstens net zo opvallend zijn de beelden van de dabbende oma, en de opa’s met gekke bril of tijgerblouse. ‘Vrolijke beelden die je doen glimlachen’, en die de parallel laten zien tussen de hippe beroepen en de zorg, aldus de campagnemakers.
Droombaan-generator
En dan is er ook nog de ‘droombaan‘-generator, waarmee je als werkzoekende in principe zelf je functie kunt samenstellen, aan de hand van vragen als hoeveel uren je wil werken, in welke regio, wanneer en in welke vorm van zorg. De HR-medewerkers van De ZorgSpecialist kijken vervolgens welke mogelijkheden er zijn en wat bij de kandidaat past.
‘Wat zijn de banen van de toekomst? In welke sector vind je zekerheid? Zonder twijfel: de zorg’, verklaart directielid Esther Vink de achtergrond van de campagne. ‘Maar vraag je een jongere op straat naar zijn ideale toekomstbaan? Dan krijg je vaak een heel ander antwoord. Maar… what’s in a name? Wij geloven erin dat de juiste baan energie en plezier geeft.’
‘In welke sector vind je zekerheid? Zonder twijfel: de zorg.’
En ook in de zorg kun je dus mensen geluk brengen, kun je als influencer of coach je waarde bewijzen, of kun je jezelf prima als breinexpert laten zien, zegt ze. ‘De coronacrisis maakte het duidelijk. Werken in de zorg is een vitaal beroep. Het werk doet er écht toe. En werken in de zorg is een baangarantie voor het leven. Crisis of geen crisis. Daar mogen we best trots op zijn!’
Lees ook
- Over de wervingsstrijd van gemeenten (7 nieuwe campagnes nader bekeken)
- Hoe FloraHolland mensen al heel vroeg in de ochtend wil laten opbloeien
- Bij KVK kunnen IT’ers nu solliciteren op hun eigen droombaan
- Alle campagnes van de week
Ook in ‘Campagne van de week’?
Wil je jouw wervingscampagne hier ook onder de aandacht brengen? Mail dan kort wat achtergronden, doelstellingen en beeldmateriaal, en wie weet vind je hier dan straks ook jouw inspanningen terug.