Het artikel gaat hieronder verder.

Stichting ActiVite is een zorgorganisatie. Met meer dan 2.500 medewerkers zijn ze groot in ouderenzorg, thuiszorg en gespecialiseerde zorgdiensten. Denk aan verpleeghuiszorg, revalidatiezorg, wijkverpleging, hulp bij het huishouden en activiteitenbegeleiding.
Ondanks de grootte is lang niet iedereen bekend met de naam ActiVite.
Ondanks de grootte is lang niet iedereen bekend met de naam ActiVite. Nog minder bekend is dat je hier jouw baan rond jouw leven kan vormen. Waar en wanneer je werkt… je kunt het zelf bepalen. Je kan zelfs voor méér afwisseling meerdere functies vervullen. Maar er zijn meer extra’s. Zo investeert ActiVite vanuit de eigen Academie in jouw talentontwikkeling en feesten en events zorgen voor verbinding. Een mooie propositie die echter nagenoeg onvindbaar is. Tijd voor een opgefrist werkgeversverhaal én campagne. Die compleet wordt opgehangen aan de belofte ‘de zorgbaan die ook voor jou zorgt.’
In de campagne laten we het betekenisvolle werk realistisch zien en kiezen we voor emotie. Met een mooie film raken we het zorghart van de doelgroep, laten we zien welk werk je allemaal kan doen én dat ActiVite serieus werk maakt van werkgeluk. Met een flexibele baan die zich rond jouw wensen vormt. Voor social maken we cut downs van de film met dezelfde wederkerigheid. Die aandacht die jij hebt voor onze cliënten, hebben wij voor jou als medewerker.
Op TikTok haalde de campagne 600.000 weergaven in 3 weken tijd.
Het resultaat is boven verwachting. Allereerst zijn alle ActiVite medewerkers trots op de campagne. Zij herkennen zich in de film en verhalen. Net zo belangrijk: de campagne die januari 2025 van start ging, doet ook zijn wervende werk. De social posts hebben een prachtig bereik op Meta en TikTok, waarbij TikTok ongelooflijk succesvol is met 600.000 weergaven in 3 weken tijd en een bereik van meer dan 136.000. Daarbij ook nog de eerste 8 weken van de campagne een duidelijk stijging in het aantal succesvolle sollicitaties. En zo ontstaat er een campagne die óók voor een stevig werkgeversmerk zorgt.
Wat was de impact van de case?
Het resultaat is boven verwachting. Allereerst zijn alle ActiVite-medewerkers trots op de campagne. Zij herkennen zich in de film en verhalen. Net zo belangrijk: de campagne die januari 2025 van start ging, doet ook zijn wervende werk.
Sollicitanten blijken onder de indruk van de medewerkers en hun rol in de campagne.
De social posts op Meta, SnapChat en TikTok hebben een prachtig bereik, Opvallend is dat we binnen 3 weken tijd 600.000 weergaven hebben behaald op TikTok met een bereik van 136.500, en meer dan 1.100 kliks naar de website. Echt een sterk resultaat in korte tijd. En dit geldt ook zeker voor Meta. In de eerste 8 weken van dit jaar dat de campagne loopt zien we daadwerkelijk een stijging in de sollicitaties. En zo ontstaat er een campagne die óók voor een stevig werkgeversmerk zorgt.
Mooi om te zien is dat we niet alleen een stijging voor de zorgvacatures zien, ook zeker op de ondersteunende diensten. Directe terugkoppeling van sollicitanten is dat ze bij deze zorgorganisatie willen werken en onder de indruk zijn van de medewerkers en hun rol in de campagne.
Waarom moet deze case een Werf& Award winnen?
Een geloofwaardig werkgeversmerk verdient een rijk verhaal. Door dit warm, realistisch en met emotie in beeld brengen, raken we vele zorgharten. We investeren daarbij in filmische kwaliteit. Vanuit een idee dat je voelt én het betekenisvolle werk van al onze medewerkers een welverdiend podium geeft. De aandacht die zij geven aan hun cliënten, geven wij aan de campagne. Een campagne die ActiVite bovendien aanmoedigt altijd goed voor haar medewerkers te zorgen.
Credits case
De volgende personen, afdelingen en/of externe partijen zijn betrokken bij de case:
Intern:
- Michèle Hartevelt, Manager Marketing & Communicatie
- Anne Veldhof, voorzitter Raad van Bestuur
- Melanie Windmeyer, wervingsspecialist
- Matanja van Meeuwen, wijkverpleegkundige
- Yolanda Davies, palliatief verpleegkundige
- Edo Adrovic, verzorgende IG
- Chantal Elsgeest, verzorgende IG
- Samir Mastouri, security officer/ICT
- Manon van Beelen, verzorgende IG
- Floor de Jong, wijkverpleegkundige
Extern:
- Martijn de Vreeze/CopyCommando, creative director
- John Horjus, creative director
- Naomi Brusselmans, regisseur
- Roderik Patijn, DOP
- Joost Bienenmann, editor
- Timo Pluq, sound
- Joy van Straalen, voice-over
Uitreiking op Werf& Live
De Werf& Awards worden uitgereikt op Werf& Live, dat dit jaar plaatsvindt op 15 mei 2025. Werf& Live is dé ontmoetingsplek voor HR-professionals, recruitmentexperts en arbeidsmarktspecialisten die zich willen onderdompelen in de kernaspecten van employer branding. Wil je erbij zijn?