Na twee workshoprondes zijn alle aanwezigen op De Wereld Werft weer bijeengekomen voor de plenaire afsluiting. Monica van Zeijl, projectmanager Randstad Nederland voor het Holland Heineken House, geeft een kijkje in de keuken bij de werving en selectie van de crew voor het Holland Heineken House.
Partner in werving
Je bouwt met het Holland Heineken House een middelgroot bedrijf op waar in totaal 525 professionals samenwerken. Een plek waar in 18 dagen meer dan 100.000 bezoekers komen. Alle ogen zijn gericht op de succesfactor van dit huis. We willen iedere keer weer de beste crew allertijden legt Van Zeijl uit. Sinds 1998 is Randstad niet alleen sponsor van NOC-NSF maar ook de partner voor hr, werving en selectie.
Topsport
Net als in de topsport is het samenstellen van je selectie een vak. Naast online en sociale media wordt het persbericht ook goed opgepakt, tot en met radio en tv. Op de Randstad site is een speciale subsite opgezet waar alle media naar toe leiden. In de eerste week van de campagne waren er al meer dan 1.000 tweets. Uiteindelijk waren er 3.400 solicitaties waarvan 2.000 voor barmedewerker. Uit preselectie blijven 1.000 over waarna 700 interviews worden gehouden, waar 275 crewleden uit zijn geselecteerd.
Selectiedag
In onderstaande video is de selectiedag te zien voor de crew van het Holland Heineken House.
Volg De Wereld Werft
Via Twitter blijf je up to date over De Wereld Werft via #dww12. In de Werf& van januari vind je een reportage. Nog geen Werf&-abonnee? Neem dan nu een jaarabonnement.