Het was vorige week nog een groot mysterie. Wie zat er toch achter die plots overal opduikende URL van de recruitmentrevolutie? Zelfs veel medewerkers van Brockmeyer wisten het niet. Ook zij werden dan ook dinsdag verrast toen ze tijdens een presentatie ineens de rebranding van hun eigen bedrijf kregen voorgeschoteld. Die revolutie, dat waren ze dus al die tijd zelf!
Brockmeyer, die kennen we al een aantal jaar als ‘jobmarketing experts’. Maar in de video duiken ook allerlei andere begrippen op. Van vacaturetekst tot talent sourcing, van doelgroepanalyse tot SEO-optimalisatie en landingspagina’s. ‘Allemaal dingen die we ook al een tijdje doen’, aldus managing director Maurits Pater. ‘Maar dat weet nog lang niet iedereen. We willen daarom laten zien dat we de hub in de recruitmentwereld zijn, de one-stop-shop waar je terecht kunt voor eigenlijk alles, tot aan de selectiefase.’
Na de zomer van 2020 begonnen
Het proces begon min of meer na de zomer van 2020, vertelt hij. ‘We hielden toen interne overleggen rondom de vraag: wat bieden we nu allemaal? Voor wie en vooral: hoe kunnen we die diensten elkaar laten versterken? Een jaar of 5 geleden was dat eigenlijk alleen nog maar advies over mediakanalen. Maar wij worden afgerekend op resultaat. Krijgen onze klanten de kandidaten die ze nodig hebben? Daarom zijn we ons in de loop der jaren ook steeds meer gaan toeleggen op die inhoud, die boodschap naar kandidaten toe. Zo is het balletje gaan rollen.’
‘We zien de behoefte groeien aan een totaaloplossing, waarbij alle radertjes elkaar versterken.’
Via overnames en samenwerkingen wist Brockmeyer vervolgens steeds meer expertises aan het portfolio toe te voegen. Nu is het tijd om al die eilandjes bij elkaar te brengen, en alle radertjes in elkaar te laten grijpen, aldus Pater. ‘In de huidige krappe arbeidsmarkt merken steeds meer van onze relaties dat ze niet meer kunnen komen aanzetten met dezelfde vacatureteksten als 10 jaar geleden. Zo zien we de behoefte groeien aan een totaaloplossing, waarbij alle radertjes elkaar versterken.’
Ontzorgen als propositie
Relaties ‘ontzorgen’, daarin ligt volgens Pater de grootste kracht van de nieuwe propositie. ‘Als je normaal gesproken als organisatie al die radertjes goed wilt laten draaien, zit je zomaar met 7 verschillende partijen aan tafel. Dat is natuurlijk duur en inefficiënt. En het uiteindelijke totaalresultaat leidt er ook vaak onder. Daar ligt denk ik de meerwaarde van een organisatie als de onze, waar je met één contactpersoon te maken hebt, die vervolgens het hele proces voor je kan inregelen.’