Public Relations wordt nog te weinig ingezet voor recruitment terwijl dit werkgevers veel kansen biedt om zichtbaar te zijn op de arbeidsmarkt. Slechts 15% van de werkgevers maakt gebruik van Recruitment PR, blijkt uit het onderzoek De Stand van Werven 2014.
Recruitment PR
Creëer zichtbaarheid voor uw organisatie en/of vacatures via Recruitment PR. Hierbij is het natuurlijk wel van belang dat de informatie interessant is voor de media en hun doelgroep, zodat het wordt overgenomen en geplaatst door de media. Het versturen van een persbericht, bijvoorbeeld over de lancering van een nieuwe recruitmentsite of de ranking in een werkgeversranking, is de meest voorkomende vorm van recruitment PR. Andere vormen van Recruitment PR zijn interviews in vakbladen, het initiëren van onderzoek en guerilla recruitment.
Belangrijkste voordelen Recruitment PR
Inzetten van PR biedt veel voordelen, hieronder 5 van de belangrijkste voordelen van recruitment PR.
- Hoge geloofwaardigheid
PR is geloofwaardiger dan betaalde media omdat een intermediair zoals de pers en/of het publiek uw boodschap oppakt en (door)plaatst wanneer men het gelooft. - Goedkoper
Over het algemeen is PR goedkoper dan het inschakelen van betaalde media. - Beter bereik
Het kan heel snel gaan met het bereik als iets wordt opgepakt door pers en publiek, met name door sociale media. Tevens bereikt u eerder latente doelgroepen. - Innovatief
Weinig werkgevers creëren structureel zichtbaarheid met PR. - Generen van traffic
Indien een bericht goed wordt opgepikt dan creëert dit traffic naar uw recruitmentsite. Daarnaast is het goed voor de vindbaarheid in zoekmachines doordat er media naar u linken (linkbuilding).
Expertclass Recruitment PR
Ontdek de kracht van recruitment PR en hoe u dit kunt inbedden in uw arbeidsmarktcommunicatiestrategie. Leer hoe u nieuws creëert, hoe u een goede contentstrategie opzet en welke verschillende Recruitment PR-middelen u allemaal kunt inzetten.
Op donderdag 24 april 2014 vindt voor het eerst de expertclass Recruitment PR plaats. Kijk voor meer informatie en om u in te schrijven op de site van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie.
Bronnen: Bouwen aan Het Nieuwe Employer Brand | De Stand van Werven 2014 | amcexpert.nl