Gem. leestijd 2 min  1096x gelezen

Dankzij nieuwe samenwerking kunnen Carerix-klanten snel feedback verzamelen

Dankzij nieuwe samenwerking kunnen Carerix-klanten snel feedback verzamelen

Carerix heeft een samenwerking afgesloten met Ratecard. Daardoor kunnen klanten nu binnen enkele klikken realtime feedback op hun proces verzamelen in het Carerix-platform.

In elk stadium van het recruitment- en/of inhuurproces kunnen Carerix-klanten dankzij de integratie van de technologie van Ratecard via sms en e-mail feedback verzamelen van hun sollicitanten. De klanten kunnen bovendien hun reputatie managen door zelf te kiezen of ze deze feedback intern houden of deze juist publiceren in de vorm van een referentie via zoekmachines en sociale media.

Binnen één dag up-and-running

Een Carerix-klant kan binnen één dag up-and-running zijn met Ratecard, aldus Jeroen Sakkers (links op de foto), samen met zijn broer Robbie oprichter van het laatstgenoemde bedrijf. ‘Wij zijn zeer verheugd met de realtime integratie binnen het Carerix-platform. Dit zorgt ervoor dat het voor onze gezamenlijke klanten nóg minder tijd kost om feedback te verzamelen en elke dag een klein beetje te verbeteren.’

Na de onboarding of vóór de offboarding

Klanten kunnen de feedback na elke stap in het recruitment- of staffingproces verzamelen, bijvoorbeeld na een intakegesprek, na de onboarding of vóór de offboarding. Sakkers: ‘Veel van onze klanten zien feedback als een manier om dagelijks te verbeteren, maar ook als aanleiding om met de kandidaat of klant in gesprek te gaan over iets anders dan alleen prijzen en tarieven.’

Automatisch een referentie

Met de autoposter voor Facebook, LinkedIn of Twitter is het voor iedere gebruiker bovendien mogelijk om automatisch een referentie van bijvoorbeeld een 8 of hoger te plaatsen op zijn kanalen. “Bedrijven kunnen zo hun medewerkers inzetten binnen de eigen marketingmachine, en in die zin zijn deze referenties een vorm van gratis marketing”, aldus Sakkers, die al langer samenwerkt met Carerix.

Steeds complexer en veeleisender

Volgens Carerix-ceo Reinald Snik (rechts op de foto) past de samenwerking in een drang naar kwaliteitsverbetering. ‘De werving- en selectieketen wordt steeds complexer en veeleisender’, zegt hij. ‘En de snelheid neemt toe. Signalen van klanten, kandidaten en ook eigen medewerkers zijn indicatoren om te zien of de organisatie nog on track is. Het belang van feedback is daarmee ontzettend groot. Wij zijn dan ook blij om Ratecard als realtime integratie te mogen verwelkomen binnen het Carerix-platform.’

Lees ook:

 

Hoofdredacteurbij Werf&

Peter Boerman

Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
  • Leave behind a comment

Onze partners Bekijk alle partners