Gem. leestijd 2 min  292x gelezen

Creatieven Jaspars en De Groot starten employer branding bureau RRAARR

Allard Jaspars en Rens de Groot zijn samen een nieuw employer branding-bureau gestart onder de naam RRAARR. Dit om het tekort op te vullen aan ‘creatieve employer branding-bureaus die meer merkdenken’.

Creatieven Jaspars en De Groot starten employer branding bureau RRAARR

Waar de naam RRAARR vandaan komt? Dat is niet zo moeilijk, aldus Allard Jaspars (copy) en Rens de Groot (art). ‘Het staat voor Rens Rens Allard Allard Reclame Reclame’, aldus de freelance creatieven. ‘Want wij houden van herhaling. Dat is na creativiteit de grootste kracht van communicatie. Helemaal niet zo raar dus die naam.’

‘Wij houden van herhaling. Dat is na creativiteit de grootste kracht van communicatie. Helemaal niet zo raar dus die naam.’

Jaspars en De Groot maakten de keuze om een nieuw employer branding-bureau te beginnen na het winnen van twee pitches. Zij merkten dat er een tekort is aan creatieve employer branding-bureaus die meer merkdenken. Jaspars: ‘Werkgevers moeten sterke merken worden willen kandidaten voor ze kiezen. Vooral in de huidige krappe arbeidsmarkt is het essentieel om jouw cultuur en tone-of-voice duidelijk te communiceren.’ De Groot: ‘Het werk wat mensen doen is bij veel bedrijven vaak hetzelfde, het karakter van het bedrijf maakt het verschil. Het is dan ook belangrijk om je als werkgever te presenteren in je communicatie, op basis waarvan kandidaten een eerste keuze maken. Niet pas in de eerste sollicitatiegesprekken. Dat is te laat.’

Gevestigd in Amsterdam

RRAARR is gevestigd in Amsterdam maar werkt voor klanten in heel Nederland en daarbuiten. De twee creatieven die de vaste kern van het bureau vormen, werkten de afgelopen jaren voor onder meer Heineken, KPN, Volkswagen, Vodafone, KLM en Wakker Dier. Ze werken daarnaast met een losse schil van ‘mensen waar we al jaren goede ervaring mee hebben op grote en middelgrote employer branding-projecten. We zetten ze in op de momenten dat een project daar om vraagt. Zo zorgen we voor efficiëntie en flexibiliteit. En zijn er ook geen overheadkosten.’

De twee beloven verder ‘korte lijntjes naar creatie. Kun je ze een beetje in toom houden.’

De twee beloven verder ‘korte lijntjes naar creatie. Kun je ze een beetje in toom houden. En ook fijn om te weten: je krijgt creatie op het niveau van de grote bureaus, maar facturen op het niveau van de kleine.’

Foto vlnr: Allard, Rens, espresso-apparaat, konijn.

Lees ook

  • Leave behind a comment

Onze partners Bekijk alle partners