Dat is nog eens een opvallende manier van solliciteren: via een gelegaliseerde ‘hack’ van WeTransfer.
Myrthe van Dijk en Astrid Warmer gebruikten het volgens henzelf ‘nogal vreemde gegeven’ dat je in WeTransfer géén e-mailverificatie hebt om op te vallen bij creatief directeuren van reclamebureaus. De twee wisten dat als je een bestand verstuurt via de site je elk e-mailadres kunt invoeren als ontvanger, maar óók als afzender. Dat gegeven hebben ze slim gebruikt om hun portfolio bij verschillende creatief directeuren onder de aandacht te brengen.
Bel jij?
‘Wij willen iets opbiechten’, zeggen ze in een filmpje. ‘Wij hebben ons voorgedaan als creatief directeur om gesprekken te regelen bij reclamebureaus.’
Ze vulden bij ontvanger de naam in van de ene creatief directeur, en bij afzender het e-mailadres van diens collega. Beide kregen daardoor een bericht van WeTransfer, waarbij het leek alsof creatief directeur 1 diens collega tipte over een potentieel interessant duo aan creatieve kandidaten. ‘Is dit team wat voor ons? Misschien goed om ze even langs te laten komen. Bel jij?’
De case in het portfolio
Opende creatief directeur 2 nietsvermoedend het bestand waarvan hij dacht dat het van zijn collega afkomstig was, dan kreeg hij het portfolio van Myrthe en Astrid onder ogen. Met aan het eind, om de grap helemaal af te maken: deze case, met de telefoonnummers van de beide creatieven-in-spe.
De opvallende sollicitatie heeft naar verluidt al geleid tot enkele gesprekken. Nu alleen nog de zo felbegeerde baan…