Copus Group verbreedt focus naar Nederlandse markt en lanceert ook hier Start-up Challenge

De Copus Group, die al jaren een stevige positie in België heeft, zet nu ook een stap naar de Nederlandse markt. Om dit kracht bij te zetten, organiseert het bedrijf de tweede editie van zijn Start-Up Challenge nu zowel in Nederland als in België.

Peter Boerman Op 16 september 2024
Gem. leestijd 2 min 94x gelezen
Deel dit artikel:
Copus Group verbreedt focus naar Nederlandse markt en lanceert ook hier Start-up Challenge

De Start-Up Challenge, die dit jaar voor de tweede keer plaatsheeft, biedt startende ondernemers de kans om hun innovatieve HR-ideeën, die werkgevers en (potentiële) medewerkers dichter bij elkaar brengen, in te dienen. Van digitale tools en datagedreven HR tot nieuwe benaderingen voor het ontwikkelen van skills en het matchen van werkgevers en kandidaten. Deelnemende bedrijven maken daarbij kans op een exclusief groeipakket, waaronder onder meer 4 werkplekken op het hoofdkantoor van Copus Group in Antwerpen, regelmatige coaching van experts en een financiële bijdrage om hun concept verder te ontwikkelen.

‘Elke ondernemer met een innovatieve oplossing voor de uitdagingen op de arbeidsmarkt is welkom.’

‘Elke ondernemer in spé of start-up met een levensvatbaar businessplan en een innovatieve oplossing voor de uitdagingen op de arbeidsmarkt is welkom om deel te nemen’, vertelt Copus Group-cfo Brecht De Mey. ‘Het is duidelijk dat er iets moet gebeuren om de arbeidsmarkt in beweging te brengen, en daar is ondernemerschap en innovatie voor nodig.’ Dit is volgens hem dan ook de reden dat Copus Group, de groep boven onder meer Stratt+ en Enginear, nu ook in Nederland op zoek gaat naar start-ups en jonge ondernemers met vernieuwende HR-ideeën.

Ook een geldprijs

De stap naar Nederland is een strategische voor de Copus Group, dat al langer focust op flexibele arbeid van technische profielen en diensten aanbiedt in uitzendwerk, projectsourcing en HR-consultancy. Ook in Duitsland is het bedrijf overigens al actief. Met de Copus Start-Up Challenge probeert het bedrijf de voorhoede van de HR-techbedrijven aan zich te binden. ‘Dit jaar voegen we ook een geldprijs van 5.000 euro toe om de groei van de winnende start-up verder te ondersteunen’, aldus De Mey. ‘Met deze prijs willen we jonge HR-ondernemers nog meer mogelijkheden bieden om hun idee te realiseren.’

‘Met deze prijs willen we jonge HR-ondernemers nog meer mogelijkheden bieden om hun idee te realiseren.’

Alle inzendingen voor de Start-Up Challenge worden beoordeeld en geselecteerd door 5 experts uit verschillende domeinen met een sterke link naar HR of ondernemerschap. Naast De Mey zijn dat: Yin Oei (CEO, Living Tomorrow), Peggy De Prins (Professor HRM, Antwerp Management School), Thomas Neirynck (Oprichter, SalesNote) en Lesley Arens (Oprichtster en redactrice #ZigZagHR). De eerste editie van de Challenge werd gewonnen door SalesNote, dankzij hun innovatieve oplossing om het gesprek tussen potentiële werkgevers en kandidaten te optimaliseren. Dit jaar neemt Thomas Neirynck, oprichter van SalesNote, plaats in de jury om de nieuwe generatie start-ups te beoordelen. 

Zowel toekomstige ondernemers als bestaande start-ups (maximaal 3 jaar oud) kunnen deelnemen. Deelnemers kunnen hun inzendingen indienen via het digitale platform van de Copus Start-Up Challenge. De finalisten krijgen een uitnodiging om hun concept live te presenteren aan de jury tijdens een live pitch-event in Antwerpen op 12 december 2024. De winnende start-up krijgt daarna de kans om haar idee verder te ontwikkelen met ondersteuning van Copus Group.

Lees ook

Deel dit artikel:

Peter Boerman

Hoofdredacteurbij Werf&
Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
Bekijk volledig profiel

Onze partners Bekijk alle partners