Rabobank brengt zijn arbeidsmarktcommunicatie onder bij arbeidsmarktcommunicatiebureau Co Unlimited. Aan de keuze ging een bureaupitch vooraf. De creatieve doorvertaling van de visie op de arbeidsmarkt en het concept van Co Unlimited gaven de doorslag.
Rabobank Nederland wil zich blijven positioneren als sterk werkgeversmerk en heeft hiertoe in november 2009 een pitch uitgeschreven waaraan vier bureaus deelnamen. Twee bureaus werden uitgenodigd een werkgeverspropositie en creatieve campagne te ontwikkelen. De voorstellen van Co Unlimited spraken het meest tot de verbeelding. Inmiddels is het bureau gestart met het uitwerken van de voorstellen.
Coöperatieve uitgangspunten centraal
In de nieuwe campagne staat een aantal coöperatieve opvattingen centraal, waaronder samen ondernemen, een lokale internationale oriëntatie, fatsoenlijk zaken doen en volwassen arbeidsverhoudingen. Hoewel Co Unlimited voor de arbeidsmarkt het “Word jij de Rabobank?” ontwikkelde, sluit de campagne een op een aan op de marketing campagne “Rabobank. Een bank met ideeën”. Deze campagne is in 2009 ontwikkeld door N=5.