Gem. leestijd 3 min  1156x gelezen

Clubgeist en BVH/De PersoneelZaak gaan vanaf nu samen verder

De Rotterdamse communicatiebureaus BVH/De PersoneelZaak en Clubgeist hebben besloten samen verder te gaan, onder de slogan ‘branding by culture‘. ‘Want wij geloven dat het kloppend hart van mensen het enige is dat tussen bedrijven het verschil maakt.’

Clubgeist en BVH/De PersoneelZaak gaan vanaf nu samen verder

Per 1 januari is het een feit, de fusie tussen BVH/de PersoneelZaak en Clubgeist. Samen gaan de twee Rotterdamse communicatiebureaus verder onder de naam ClubgeistBVH.

‘Deze spontane, oprechte en door allen gewilde fusie is in alle opzichten logisch.’

In de afgelopen maanden werkten de (momenteel) in totaal 13 medewerkers van beide bureaus al intensief samen aan projecten bij wederzijdse klanten. ‘De gezamenlijke visie op identiteit als bron voor sterke communicatie, de drive en ambities om het verschil te maken en de persoonlijke klik maakt deze spontane, oprechte en door allen gewilde fusie logisch’, aldus Ton Rodenburg, die samen met Mike Demelinne in maart 2019 Clubgeist oprichtte (foto onder, een maand geleden) en nu dus al fuseert.

Een soort ‘heelwording’

Als bureau zonder ‘eigen’ creatief hart, werkte Clubgeist vanaf de start met een creatief ecosysteem. Peter van Zijp en Maarten Bakker, de creatieve directie van BVH/De PersoneelZaak, zochten juist versterking op strategie en account.

‘Samen staat er een goed uitgebalanceerd bureau met ijzersterke creatie, strategie en projectmanagement.’

De fusie is daarmee voor beide partijen een soort ‘heelwording’, zegt Rodenburg. ‘Samen staat er een goed uitgebalanceerd bureau met zowel ijzersterke creatie als strategie en projectmanagement.  Met ons 13 leden tellende team gaat ClubgeistBVH straks vanuit een prachtige plek op de vijfde verdieping van Het Industriegebouw in Rotterdam aan de slag voor klanten op het gebied van employer-, internal- en corporate branding en marketingcommunicatie.’

Geloof in kloppend hart

Rodenburg en Demelinne starten met Clubgeist, na 20 jaar als team bij het eveneens Rotterdamse ARA te hebben gewerkt. Het motto van het nieuwe gezamenlijke bureau is ‘Branding by Culture‘. Rodenburg: ‘Of het nu gaat om businessvraagstukken, om de arbeidsmarkt, of om de cultuur van organisaties, wij geloven dat het kloppend hart van mensen altijd het verschil maakt. Dat is de belofte die je doet naar de markt. Het gaat steeds om dezelfde kracht. Wat wij met het nieuwe bureau willen doen is die kracht van organisaties creatief vertalen en laten zien. Great stories. Well told. En altijd op een manier die net zo uniek is als de organisatie zelf.’

‘Jouw unieke verhaal vind je niet buiten, in marktanalyses of doelgroeponderzoek. Je vindt het binnen.’

ClubgeistBVH helpt organisaties, bedrijven en merken om hun unieke verhaal te vinden en te vertellen, zegt hij. ‘Op basis daarvan bedenken we sturende ideeën voor employer branding, internal branding, corporate communicatie en marketingcampagnes. In alle media en voor alle platformen.’ Iedere organisatie is uniek en heeft een uniek verhaal te vertellen, gelooft hij namelijk. ‘En dat unieke verhaal vind je niet buiten, in marktanalyses of doelgroeponderzoek. Je vindt het binnen. In de organisatie zelf. In de cultuur, de overtuigingen, de plannen en de ambities van de mensen die de organisatie maken tot wat hij is. Dat verhaal is het ware kapitaal. Het zorgt voor samenhang en onderscheid. Het trekt de goede mensen aan. Als medewerker, als klant, als lid, aandeelhouder of sympathisant. Het zorgt voor de energie waarmee de organisatie en de mensen die er werken boven zichzelf uitstijgen. En waarmee concrete resultaten worden bereikt.’

Lees ook

Hoofdredacteurbij Werf&

Peter Boerman

Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
  • Leave behind a comment

Onze partners Bekijk alle partners