Het artikel gaat hieronder verder.

Carv groeide in 2024 al meer dan 1.000% met zijn ‘zero admin’-recruitmentplatform. Als een van de inmiddels bekendere spelers op het gebied van toegepaste A.I. voor recruitment, richt het bedrijf zich nu op verdere uitbreiding van zijn AI suite en internationale groei. Met de overname van conversational A.I.-bedrijf Recrubo zet het team een grote stap richting het verwezenlijken van die ambities.
‘A.I. kan tot 90% van de communicatie met zowel nieuwe kandidaten als bestaande talentpools verzorgen.’
‘Recruitment is een continu proces van het screenen en evalueren van kandidaten. Dit proces zit vol taken die recruiters ervan weerhouden te doen waar ze goed in zijn: het leggen van menselijke verbindingen’, zegt Carv-oprichter Matthijs Metzemaekers. ‘Door de conversational AI van Recrubo aan ons platform toe te voegen, ontstaat een geheel nieuw samenwerkingsmodel tussen recruiter en A.I. Administratieve taken kunnen nu worden geautomatiseerd en A.I. kan tot 90% van de communicatie met zowel nieuwe kandidaten als bestaande talentpools verzorgen. En dat schept enorm veel nieuwe mogelijkheden voor recruiters.’
Van G4S tot Carrefour
‘De markt voor recruitmenttechnologie ontwikkelt zich razendsnel, met A.I.-oplossingen die overal opduiken’, vult Carv-medeoprichter Barend Raaff aan. ‘De prestaties van deze tools lijden echter vaak onder de gebrekkige onderlinge integratie van deze tools zowel met elkaar, als met de context waarin een recruiter werkt. Met Carv bieden we nu één pakket aan oplossingen die zijn geïntegreerd in je huidige workflow, zodat de A.I. écht voor recruiters kan werken.’
‘De markt voor recruitment technologie ontwikkelt zich razendsnel.’
Inmiddels bedient Carv een brede groep klanten, variërend van kleine en middelgrote wervingsbureaus, tot enterprise organisaties als Manpower Group, DHL, G4S en Carrefour. Met zijn uitgebreide AI suite stelt Carv bedrijven binnen een brede verscheidenheid aan industrieën en groottes A.I. te implementeren, onafhankelijk van waar ze in stadium van adoptie zitten.
‘Seamless candidate journey’
‘Het creëren van een seamless candidate journey, van eerste contact tot indiensttreding, is al lange tijd een uitdaging voor recruiters’, aldus Niels Tukker, oprichter van Recrubo, een bedrijf dat kandidaatcontact automatiseert via bots op populaire kanalen zoals WhatsApp, sms en voice, en het wervingsproces stroomlijnt door geautomatiseerde screening en CRM-engagement. ‘Door onze conversational AI te combineren met Carv’s zero admin-platform, kunnen we nu het gehele wervingsproces afdekken en A.I. implementeren, daar waar het de meeste impact heeft. Ik ben ontzettend enthousiast over wat er komen gaat.’
Lees ook
- Alle Zakennieuws